1

طلادر بحبوحه فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره به روند صعودی ادامه می دهد

ارسال توسط : رضا محمدی 75 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در بازه معاملاتب توکیو در روز دوشنبه، برخی از خریداران نزولی را به خود جذب کرد و بخشی از نزول اصلاحی خود را از بالاترین سطح دو هفته‌ای که روز جمعه لمس کرد، بازیابی کرد. علیرغم غافلگیری تندرو فدرال رزرو  که تنها یک کاهش نرخ را در سال 2024 پیش بینی کرده بود، بازارها همچنان در حال قیمت گذاری در احتمال دو کاهش نرخ در سال جاری در میان نشانه هایی از کاهش فشارهای تورمی هستند. این به نوبه خود بر بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا تأثیر می گذارد، که همراه با لحن ریسک ملایم تر، تنش های ژئوپلیتیکی و عدم اطمینان سیاسی در اروپا، از کالای امن حمایت می کند.

در همین حال، شاخص‌های PMI قوی‌تر از حد انتظار آمریکا که روز جمعه منتشر شد، نشان‌دهنده اقتصاد مقاومتی است. این به شاخص دلار آمریکا (USD) کمک می کند تا حرکت مثبت هفته گذشته را تقویت کند و به قله خود از 9 می صعود کند، که مانع از هرگونه افزایش بیشتر برای قیمت طلا می شود. معامله گران همچنین تمایلی ندارند و ترجیح می دهند قبل از انتشار کلان مهم آمریکا در این هفته - چاپ GDP نهایی Q1 و شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) در حاشیه منتظر بمانند. در عین حال، نظرات اعضای با نفوذ FOMC برای فرصت های کوتاه مدت مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وضعیت روزانه بازار طلا: قیمت طلا همچنان توسط شرط‌بندی‌های کاهش نرخ فدرال رزرو در سپتامبر حمایت می‌شود
ترکیبی از نیروهای واگرا نمی تواند انگیزه معنی داری برای قیمت طلا ایجاد کند و منجر به کاهش قیمت محدود در محدوده در اولین روز هفته جدید می شود.
فدرال رزرو در پایان نشست ژوئن موضع تندروانه تری اتخاذ کرد، در حالی که سیاست گذاران همچنان به نفع تنها یک کاهش نرخ بهره تا پایان سال جاری استدلال می کنند.
این، همراه با بهتر از حد انتظارشاخص  PMI آمریکا در روز جمعه، دلار آمریکا را به قله خود از 9 می افزایش می‌دهد و به یک عامل کلیدی تبدیل می‌شود که به عنوان باد مخالف برای کالا عمل می‌کند.
شاخص PMI مرکب فلش آمریکا از 54.5 در ماه مه به 54.6 در این ماه یا بالاترین سطح از آوریل 2022 رسیده است که نشان می دهد اقتصاد سه ماهه دوم را با ثباتی به پایان رساند.
در همین حال، قیمت‌های پرداختی برای اندازه‌گیری نهاده‌ها از 57.2 قبلی به 56.6 کاهش یافت، در حالی که سنج قیمت‌های تولید به 53.5 کاهش یافت که یکی از کندترین افزایش‌ها در چهار سال گذشته است.
این به دلیل کاهش قیمت‌های مصرف‌کننده و تولیدکننده آمریکا است که همراه با ارقام ناامیدکننده خرده‌فروشی هفته گذشته در آمریکا، شرط‌بندی دو کاهش نرخ را در سال جاری روی میز نگه می‌دارد.
با توجه به ابزار FedWatch گروه CME، بازارها در حال حاضر با احتمال بیش از 60 درصد قیمت گذاری می کنند که فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره در نشست سپتامبر کند.
پیش‌بینی می‌شود که بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر هزینه‌های استقراض را بیشتر کاهش دهد، که به عنوان یک باد مخالف برای بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا عمل می‌کند و از XAU/USD حمایت می‌کند.
پیمان امنیتی بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در پیونگ یانگ، خطر تشدید بیشتر تنش های ژئوپلیتیکی را افزایش می دهد.
علاوه بر این، تصمیم امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای برگزاری انتخابات زودهنگام، نگرانی‌هایی را در مورد عدم قطعیت سیاسی گسترده‌تر برانگیخت و باید خسارات را برای فلز امن محدود کند.
معامله گران همچنان از نظرات اعضای FOMC پیش از انتشار GDP نهایی آمریکا و شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) در این هفته استفاده می کنند.

 

تحلیل قیمت طلا
سناریوی مورد انتظار
قیمت طلا جمعه گذشته در زیر سطح 2340.10 دلار به پایان رسید و دوباره تحت فشارفروش قرار گرفت و هدف بعدی درمحدوده 2272.06 دلار قرار گرفت که نشان دهنده سطحوح اصلاحی فیبوناچی 38.2 درصدی برای افزایش اندازه گیری شده از 1984.16 دلار به 2450.00 دلار است.
انتظار داریم در بازه معاملاتی بعدی شاهد کاهش بیشتری باشیم که با حرکت به زیر سطح میانگین متحرک 50 روزه پشتیبانی می‌شود و توجه داشته باشیم که عبور از 2340.10 دلار سناریوی منفی را متوقف می‌کند و قیمت را دوباره به سمت بازیابی سوق می‌دهد.

محدوده معاملاتی مورد انتظار برای امروز بین سطح حمایت 2305.00 دلار و سطح مقاومت 2340.00 دلار است.

پیش بینی روند: نزولی

 

18000 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link