1

قیمت طلا تا محدوده 2360 دلار افزایش می یابد

ارسال توسط : رضا محمدی در 1403/4/1 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در بازه معاملاتی توکیو در روز جمعه در محدوده محدود باقی می ماند و حرکت قوی روز قبل را به قله  دو هفته اخیر، در محدوده 2360-2365 دلار تثبیت می کند. بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا به نظر می رسد با حرکت قوی روز پنج شنبه در انتظار عرضه جدید در هفته آینده افزایش یابد، که به نوبه خود به عنوان یک عامل کلیدی در نظر گرفته می شود که به عنوان باد مخالف برای کالا عمل می کند. با این حال، داده‌های ضعیف‌تر روز پنجشنبه آمریکا، انتظارات برای شروع قریب‌الوقوع چرخه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو  در اواخر سال جاری را دوباره تأیید کرد. این نمی تواند به شاخص دلار آمریکا (USD) در جذب خریداران متعاقب کمک کند و باید به عنوان بادگیر برای فلز زرد غیر بازده عمل کند.

در همین حال، چشم انداز مثبت بانک مرکزی انگلیس (BoE) در روز پنجشنبه، شرط بندی برای کاهش نرخ بهره در ماه اوت را افزایش داد. علاوه بر این، بانک مرکزی اروپا (ECB) در اوایل این ماه تصمیم گرفت هزینه های استقراض را کاهش دهد و بانک ملی سوئیس (SNB) نیز دومین کاهش نرخ بهره در سال 2024 را در روز پنجشنبه ارائه کرد. این، همراه با شکست پایدار از طریق میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) در روز پنجشنبه، به نفع معامله گران صعودی است و نشان می دهد که روند طلا صعودی است. از این رو، هر لغزشی اصلاحی ممکن است به عنوان یک فرصت خرید تلقی شود و به احتمال زیاد محدود باقی بماند و معامله گران برای انگیزه جدید به PMI های جهانی فلش نگاه می کنند.

وضعیت روزانه بازار طلا: به دلیل شرط‌بندی فدرال رزرو برای کاهش نرخ در سپتامبر، قیمت طلا ثابت است
آمارهای ناامیدکننده اقتصادی آمریکا که روز پنجشنبه منتشر شد، انتظارات بازار مبنی بر اینکه فدرال رزرو به زودی برنامه کاهش خود را آغاز خواهد کرد، تقویت کرد و قیمت طلا را به قله دو هفته اخیر رساند.
وزارت کار آمریکا (DoL) گزارش داد که تعداد آمریکایی های متقاضی بیمه بیکاری در هفته منتهی به 15 ژوئن به 238 هزار نفر در مقایسه با 235 هزار مورد انتظار کاهش یافته است.
علاوه بر این، اداره سرشماری وزارت بازرگانی گفت که شروع مسکن 5.2 درصد کاهش یافت و به نرخ سالانه تعدیل شده فصلی 982 هزار واحد در ماه مه رسید و مجوزهای ساختمانی با 2.9 درصد کاهش به 949 هزار واحد رسید.
علاوه بر این، شاخص تولید فدرال رزرو فیلادلفیا به طور غیرمنتظره ای از 4.5 در ماه قبل به 1.3 در ماه ژوئن کاهش یافت، اگرچه برای پنجمین ماه متوالی در محدوده مثبت باقی ماند.
این بالاتر از ارقام خفیف خرده فروشی آمریکا در ماه می و نشانه هایی از کاهش تورم است که کاهش نرخ بهره را در ماه سپتامبر روی میز نگه می دارد و باید از فلز زرد غیر بازده حمایت کند.
بازارها همچنین با وجود چشم‌انداز تندروانه سیاست‌گذاران فدرال رزرو، که نشان‌دهنده تنها یک کاهش نرخ در سال جاری است، احتمال کاهش مجدد نرخ بهره در نشست سیاست‌گذاری دسامبر را در نظر گرفته‌اند.
نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، استدلال کرد که اقتصاد آمریکا ثابت کرده است که به طور قابل توجهی انعطاف پذیر است و احتمالاً یک یا دو سال طول می کشد تا تورم به هدف 2 درصد برگردد.
تام بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، خاطرنشان کرد که بانک مرکزی آمریکا از قدرت آتش کافی برای رسیدگی به مسائل سیاستی برخوردار است، اما باید یک رویکرد دقیق وابسته به داده ها را حفظ کند.
بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا داده های ضعیف تر آمریکا را متزلزل کرد و در روز پنجشنبه به انتظار عرضه جدید در هفته آینده افزایش یافت و شاخص دلار آمریکا را به بالاترین سطح هفتگی سوق داد و رشد XAU/USD را محدود کرد.
سرمایه‌گذاران اکنون مشتاق انتشار چاپ‌های فلش PMI برای نشانه‌هایی در مورد سلامت اقتصاد جهانی هستند، که می‌تواند انگیزه‌ای پیش از داده‌های فروش خانه موجود در آمریکا باشد.

 

تحلیل قیمت طلا
سناریوی مورد انتظار
قیمت طلا دیروز با مثبت شدن واضح معامله شد تا از محدوده 2340.10 دلار عبور کرد و بالاتر از آن قرار گرفت و سناریوی نزولی اصلاحی را متوقف کرد و با هدف از سرگیری روند اصلی صعودی حرکت کرد. هدف دستیابی به سود است که با آزمایش سطح 2385.00 دلار شروع می شود و تا رسیدن به بالاترین قیمت تاریخی در 2450.00 دلار ادامه می یابد.
ما انتظار داریم که شاهد افزایش بیشتری در سطح روزانه و کوتاه مدت باشیم، با توجه به اینکه شکستن سطح 2340.10 دلار قیمت را به سمت نزول سوق می دهد و سطح اصلاحی بعدی را در 2272.06 دلار هدف قرار می دهد.

محدوده معاملاتی مورد انتظار
بین سطح حمایت 2345.00$ و  سطح مقاومت 2385.00$می باشد.

پیش بینی روند: صعودی

 

17987 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link