1

طلا حتی در شرایطی که دلار آمریکا رشد کرد به قله خود رسید

ارسال توسط : رضا محمدی 79 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) دربازه معاملاتی لندن در روز پنج‌شنبه، بالاترین سطح یک هفته‌ای خود را تازه می‌کند و به دنبال بازپس گیری مقاومت محوری میانگین متحرک ساده (SMA) 50 روزه است. داده‌های کلان دریافتی آمریکا به نشانه‌هایی از کاهش فشارهای تورمی و کند شدن اقتصاد اشاره می‌کند و این گمانه‌زنی را تقویت می‌کند که فدرال رزرو  در سال جاری دو بار نرخ بهره را کاهش خواهد داد. به نظر می رسد که این یک عامل کلیدی است که جریان را به سمت فلز زرد غیر بازده هدایت می کند.

علاوه بر این، تنش‌های ژئوپلیتیکی و عدم اطمینان سیاسی مجدد در اروپا، حمایت بیشتری از فلز گرانبهای امن می‌دهد. در همین حال، هفته گذشته فدرال رزرو موضع تندروانه تری اتخاذ کرد و سیاست گذاران همچنان به نفع کاهش نرخ بهره در سال 2024 استدلال می کنند. علاوه بر این، جهش خوب در بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا به احیای تقاضای شاخص دلار آمریکا (USD) کمک می کند. این می تواند مانع از هر گونه سود بیشتر برای XAU/USD شود.

وضعیت روزانه بازار طلا: قیمت طلا حتی با جهش دلار افزایش می‌یابد
عدم اطمینان در مورد زمان احتمالی زمانی که فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ های بهره خواهد کرد، معامله گران را در حاشیه نگه می دارد و منجر به کاهش قیمت محدود در محدوده قیمت طلا می شود.
فدرال رزرو تنها یک کاهش نرخ بهره را در سال جاری در مقایسه با سه مورد پیش بینی شده در ماه مارس پیش بینی کرد، که به عنوان باد پشتی برای بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا عمل می کند و برای فلز زرد غیر بازده بالا می رود.
داده‌های شاخص خرده‌فروشی آمریکا که روز سه‌شنبه منتشر شد، به فعالیت‌های اقتصادی ضعیف اشاره کرد، که همراه با ضعیف‌تر شدن قیمت‌های مصرف‌کننده و تولیدکننده آمریکا، به فدرال رزرو اجازه می‌دهد تا به زودی سیاست‌های پولی خود را کاهش دهد.
قیمت‌گذاری فعلی بازار نشان‌دهنده شانس بیشتری برای اولین کاهش نرخ در ماه سپتامبر و احتمال یک کاهش دیگر نرخ در ماه نوامبر یا دسامبر است که تا حدودی از XAU/USD پشتیبانی می‌کند.
حملات پهپادهای اوکراینی به زیرساخت های انرژی روسیه و هشدار اسرائیل مبنی بر اینکه به زودی جنگی همه جانبه با حزب الله تحت حمایت ایران در راه است، نشان دهنده تشدید خطرات ژئوپلیتیکی در اروپا و خاورمیانه است.
علاوه بر این، نگرانی ها مبنی بر اینکه یک دولت جدید در فرانسه می تواند انضباط مالی را تضعیف کند، به عنوان بادگیر برای دارایی های امن عمل می کند و باید به محدود کردن هرگونه سقوط معنی دار برای کالا کمک کند.
سرمایه گذاران اکنون مشتاقانه منتظر تصمیم بانک ملی سوئیس (SNB) و جلسه سیاست مهم بانک انگلستان (BoE) هستند، که ممکن است باعث ایجاد نوسانات و ایجاد انگیزه برای فلز شود.
معامله گران بیشتر از سند اقتصادی آمریکا استفاده می کنند، که شامل انتشار ادعاهای معمول هفتگی اولیه بیکاری، شاخص تولید فیلی فدرال رزرو، مجوزهای ساختمانی و شروع مسکن می شود.

 

تحلیل قیمت طلا
سناریوی مورد انتظار
قیمت طلا  سطح مقاومت کلیدی 2340.10 دلار را آزمایش می کند و ثبات خود را تا کنون در زیر آن نگه می دارد تا سناریوی روند نزولی را بر اساس روزانه فعال نگه دارد و منتظر بازدید از سطح اصلاح فیبوناچی 38.2 درصدی در 2272.06 دلار است.
قیمت باید 2324.00 دلار را بشکند تا ماموریت حرکت به سمت هدف پیشنهادی را تسهیل کند، توجه داشته باشید که شکستن 2340.10 دلار کاهش مورد انتظار را متوقف کرده و قیمت را به تلاش برای بازیابی مجدد روند اصلی صعودی سوق می دهد.

محدوده معاملاتی مورد انتظار
بین سطح حمایت 2310.00$ وسطح مقاومت 2345.00$ می باشد

 

پیش بینی روند: نزولی

17973 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link