1

طلا با توجه به عدم قطعیت کاهش نرخ فدرال رزرو در محدوده 2300 قرار دارد

ارسال توسط : رضا محمدی در 1403/3/30 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) تلاش می‌کند تا از جهش روز گذشته از نزدیکی مرز 2300 دلار سرمایه‌گذاری کند و در بازه معاملاتی لندن در روز چهارشنبه در یک باند باریک در نوسان است. این فلز گرانبها در محدوده معاملاتی آشنا که طی یک و نیم هفته گذشته یا بیشتر حفظ شده است، باقی می ماند و معامله گران به دنبال شفافیت در مورد زمان احتمالی زمانی که فدرال رزرو (فدرال رزرو) قبل از انجام شرط بندی های جهت دار جدید شروع به کاهش نرخ های بهره خواهد کرد، هستند.

بانک مرکزی آمریکا در پایان نشست سیاست های ژوئن، موضع تندروانه تری اتخاذ کرد و تنها یک کاهش نرخ در سال جاری را پیش بینی کرد. با این حال، در بحبوحه نشانه هایی از کاهش تورم در آمریکا، بازارها همچنان در حال قیمت گذاری در احتمال دو کاهش نرخ در سال 2024 هستند. علاوه بر این، داده‌های ضعیف‌تر شاخص خرده‌فروشی آمریکا که در روز سه‌شنبه منتشر شد، به نشانه‌هایی از فرسودگی در میان مصرف‌کنندگان آمریکایی اشاره کرد و شرط‌ها را برای اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر و کاهش دیگری در دسامبر افزایش داد.

وضعیت روزانه بازار طلا: قیمت طلا دامنه بازی را افزایش می دهد و معامله گران به دنبال شفافیت در مورد مسیر کاهش نرخ فدرال رزرو هستند.
سرمایه گذاران در مورد مسیر کاهش نرخ فدرال رزرو نامطمئن هستند، که به نوبه خود، هیچ انگیزه معنی داری برای قیمت طلا ایجاد نمی کند و منجر به کاهش قیمت محدوده محدود می شود.
فدرال رزرو هفته گذشته پیش بینی خود را برای کاهش نرخ بهره در سال 2024 از سه مورد در ماه مارس به یک کاهش داد، اگرچه داده های کلان دریافتی آمریکا امیدها را برای اولین کاهش نرخ در سپتامبر زنده نگه می دارد.
این شرط‌بندی‌ها با داده‌های ملایم‌تر قیمت‌های مصرف‌کننده و تولیدکننده آمریکا منتشر شد که در هفته گذشته منتشر شد، که نشان می‌دهد تورم در حال کاهش است و ارقام خرده‌فروشی آمریکا در روز سه‌شنبه ناامیدکننده است.
وزارت بازرگانی گزارش داد که شاخص خرده فروشی آمریکا در ماه مه 0.1% به صورت ماهانه افزایش یافت، در حالی که در ماه قبل کاهش 0.2% و افزایش 0.2% پیش بینی شده بود.
چاپ نرم‌تر نشان‌دهنده نشانه‌هایی از فرسودگی در میان مصرف‌کنندگان آمریکایی و کند شدن فعالیت‌های اقتصادی بود و این امر باعث تقویت فدرال رزرو برای کاهش هزینه‌های استقراض زودتر از حد انتظار شد.
جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، در مصاحبه با فاکس بیزینس، خاطرنشان کرد که داده های اخیر تورم دلگرم کننده بوده است و افزود که انتظار دارد تورم همچنان کاهش یابد.
توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، گفت که داده های تورم ماه مه دلگرم کننده است، اما سخت است که بدانیم چه میزان سیگنال از تورم در سال گذشته، این سه ماهه یا چند هفته گذشته دریافت کنیم.
در همین حال، سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون، گفت که تورم سرسختانه بالاست و زمان بیشتری از آنچه در ابتدا امیدوار بودند برای بازگرداندن رشد قیمت به هدف 2 درصد طول خواهد کشید.
آدریانا کوگلر، رئیس فدرال رزرو خاطرنشان کرد که شرایط اقتصادی در مسیر درستی در حال حرکت است و اگر اقتصاد مطابق انتظار پیشرفت کند، احتمالاً در اواخر سال جاری شروع به سیاست های تسهیل کننده خواهد بود.
لوری لوگان، رئیس فدرال رزرو دالاس، مجدداً تأکید کرد که اگرچه پیشرفت های فوق العاده ای حاصل شده است، اما تورم بسیار بالا باقی مانده است و برای اطمینان از اینکه به سمت 2 درصد پیش می رود، باید «چند ماه دیگر» ببینیم.
آلبرتو مسلم، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، خاطرنشان کرد که بازار کار به ویژه فشرده است و ممکن است ماه ها یا ربع های کامل طول بکشد تا سیاست ها تورم را به سطح هدف بازگردانند.
در پی کاهش یک شبه بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، خریداران دلار آمریکا در حالت تدافعی باقی می مانند و در میان نبود داده های اقتصادی مرتبط، از فلز زرد غیر بازده حمایت می کنند.

 

تحلیل قیمت طلا
سناریوی مورد انتظار
قیمت طلا در داخل الگوی نزولی به حرکت خود ادامه می دهد.
اندیکاتور استوکاستیک سیگنال های واضحی از خرید بیش از حد را نشان می دهد و منتظر انگیزه قیمت برای از سرگیری معاملات منفی است.
هدف شکستن خط حمایت الگو در 2313.00 دلار و حرکت به سمت 2272.06 دلار به عنوان هدف اصلی بعدی است.

محدوده معاملاتی مورد انتظار برای امروز بین  سطح حمایت 2310.00$ و سطح مقاومت 2345.00$ می باشد.

پیش بینی روند: نزولی

 

17960 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link