1

در بحبوحه احیای تقاضای دلار طلا در تلاش است تا روند صعودی را طی کند

ارسال توسط : رضا محمدی در 1403/3/29 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در  بازه معاملاتی توکیو روز سه‌شنبه، مقداری کاهش خرید را به خود جلب کرد و بخشی از زیان متوسط ​​روز قبل را معکوس کرد. داده های کلان دریافتی آمریکا حاکی از آن است که فشارهای تورمی در حال کاهش است و امیدها برای اولین کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو  در ماه سپتامبر را زنده نگه می دارد و از فلز زرد غیر بازده حمایت می کند. با این حال، این کالا فاقد اعتقاد صعودی است و در محدوده یک هفته‌ای زیر سطح میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) محدود می‌شود و این امر احتیاط را برای معامله‌گران صعودی تضمین می‌کند.

فدرال رزرو هفته گذشته سیاست انقباضی تری اتخاذ کرد و سیاست گذاران همچنان به نفع تنها یک کاهش نرخ بهره در سال جاری استدلال می کنند. چشم انداز تندرو همچنان از افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا حمایت می کند، که به احیای تقاضای شاخص دلار آمریکا (USD) کمک می کند و باید هر گونه حرکت قابل توجهی برای افزایش قیمت طلا را حفظ کند. علاوه بر این، خطر به طور کلی مثبت ممکن است به پوشش فلز گرانبهای امن کمک کند. از این رو، برای تأیید اینکه عقب نشینی اخیر از اوج تمام دوران، سیر خود را طی کرده است، به دنبال خرید قوی نیاز است.

وضعیت روزانه بازار طلا: در میان عدم قطعیت کاهش نرخ فدرال رزرو، افزایش قیمت طلا متعهد به نظر نمی رسد
ظهور برخی کاهش خرید دلار آمریکا به‌عنوان یک باد مخالف برای قیمت طلا در روز سه‌شنبه عمل می‌کند، اگرچه در پی شرط‌بندی برای کاهش دو نرخی توسط فدرال رزرو در سال 2024، هرگونه کاهش معنی‌دار غیرممکن به نظر می‌رسد.
فدرال رزرو تنها یک کاهش نرخ بهره را در سال جاری در مقایسه با سه مورد پیش بینی شده در ماه مارس پیش بینی کرد که به بازده اوراق قرضه آمریکا اجازه داد بخشی از سقوط هفته گذشته را بهبود بخشد و به دلار کمک کند تا کشش مثبت را به دست آورد.
علاوه بر این، پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا، روز دوشنبه گفت که نگه داشتن نرخ‌ها برای مدتی طولانی‌تر، تورم را پایین می‌آورد و ریسک‌های صعودی را کاهش می‌دهد و فلز زرد غیر بازده را تضعیف می‌کند.
در همین حال، داده‌های منتشر شده در روز جمعه نشان داد که قیمت‌های واردات آمریکا برای اولین بار در پنج ماه گذشته در ماه مه کاهش یافت، که همراه با ضعیف‌تر شدن قیمت‌های مصرف‌کننده و تولیدکننده آمریکا، نشان داد که تورم در آمریکا در حال کاهش است.
این امر امیدها را برای اولین کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر و کاهش دیگر در دسامبر زنده نگه می دارد و قبل از موضع گیری برای از سرگیری عقب نشینی اخیر کالا از اوج تاریخ، کمی احتیاط را تضمین می کند.
سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر گزارش اقتصادی آمریکا در روز سه‌شنبه - شامل انتشار داده‌های خرده‌فروشی و تولید صنعتی - برای فرصت‌های معاملاتی کوتاه‌مدت در اوایل جلسه آمریکای شمالی هستند.
جدای از این، سخنرانی تعداد زیادی از اعضای بانفوذ FOMC نقشی کلیدی در افزایش تقاضای دلار ایفا می‌کند، که همراه با احساس ریسک گسترده‌تر، باید انگیزه‌ای برای فلز گرانبها ایجاد کند.

 

تحلیل قیمت طلا
سناریوی مورد انتظار
معاملات اخیر قیمت طلا در الگوی نزولی محدود شده است، بنابراین، قیمت باید به محدوده 2311.00 دلار برسد تا اثر منفی این الگو را فعال کند و به دنبال آن به سمت هدف منفی بعدی ما در 2272.06 دلار حرکت کند، که نشان دهنده 38.2 درصد سطح اصلاح فیبوناچی برای افزایش است. 
بنابراین، ما همچنان به پیشنهاد روند نزولی برای دوره آتی مشروط به ثبات قیمت در زیر 2340.10 دلار ادامه خواهیم داد، و شکستن این سطح کلیدی برای به دست آوردن مجدد روند اصلی صعودی و حرکت برای دستیابی به سودهایی است که با بازدید از مناطق 2385.00 دلار شروع می شود.

محدوده معاملاتی مورد انتظار برای امروز بین سطح حمایت 2300.00 دلار و سطح مقاومت 2335.00 دلار است.

پیش بینی روند: نزولی

 

17947 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link