1

قیمت طلا به دلیل تضعیف نرخ بهره فدرال رزرو کاهش می یابد

ارسال توسط : رضا محمدی 82 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) تلاش می کند تا  روند صعودی روز جمعه را ادامه دهد و فروشندگان تازه ای را در اولین روز هفته  جذب کند.طلا در حال حاضر در بازه معاملاتی توکیو  زیر سطح 2325 دلار معامله می شود که حدود 0.40 درصد در روز کاهش یافته است. غافلگیری متعصبانه فدرال رزرو  در هفته گذشته که تنها یک کاهش نرخ بهره را در سال 2024 پیش بینی کرد، همچنان از افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری امریکا حمایت می کند. این به دلار آمریکا اجازه می دهد تا در نزدیکی قله خود که  از اوایل ماه مه که در روز جمعه لمس شد بایستد و کمی فشار فروش بر فلز زرد غیر بازده وارد کند.

با این اوصاف، نشانه‌هایی از کاهش فشارهای تورمی در امریکا ، در را برای حداقل دو کاهش نرخ در سال جاری باز نگه می‌دارد، که به نوبه خود، خریداران دلار را از شرط‌بندی تهاجمی باز می‌دارد. جدای از این، تنش‌های ژئوپلیتیکی مداوم در خاورمیانه، همراه با عدم اطمینان سیاسی در اروپا، می‌تواند تا حدودی از قیمت طلا به عنوان پناهگاه امن حمایت کند. این امر باعث می‌شود قبل از موقعیت‌یابی برای از سرگیری عقب‌نشینی اخیر فلز قبلی از قله تاریخ، در حدود منطقه ۲۳۵۰ دلاری که در ماه می لمس شد، منتظر فروش بعدی قوی باشیم.

وضعیت روزانه بازار طلا: قیمت طلا تحت فشار فروش قدرتمندی قرار دارد
فدرال رزرو در پایان نشست ماه ژوئن موضع تندروانه تری اتخاذ کرد، که همچنان به عنوان باد پشتی برای شاخص دلار آمریکا عمل می کند و به نظر می رسد که قیمت بدون بازده طلا را تضعیف می کند.
با این حال، داده‌های ضعیف‌تر قیمت‌های مصرف‌کننده و تولیدکننده امریکا منتشر شده در هفته گذشته نشان داد که تورم در حال فروکش است، که امیدها را برای دو کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال 2024، در سپتامبر و دسامبر زنده نگه می‌دارد.
علاوه بر این، وزارت کار روز جمعه گزارش داد که قیمت‌های واردات آمریکا به‌طور غیرمنتظره‌ای برای اولین بار در پنج ماه گذشته در ماه مه کاهش یافت و باعث تقویت دیگری برای چشم‌انداز تورم داخلی شد.
علاوه بر این، نظرسنجی دانشگاه میشیگان نشان داد که احساسات مصرف‌کننده در ماه ژوئن به پایین‌ترین سطح خود در هفت ماه گذشته رسید و این شاخص از 69.1 در ماه می به 65.6 سقوط کرد، بدون برآوردهای اجماع.
رئیس جمهور فدرال کلیولند، لورتا مستر، روز جمعه گفت که شاهد کاهش دوباره تورم پس از رکود هستیم و مهم است که برای شروع کاهش نرخ بهره زیاد منتظر نمانیم.
مستر، در مصاحبه با CNBC، افزود که مایل است دوره طولانی‌تری از داده‌های تورم خوب را ببیند و مسیر رسیدن به هدف تورم 2 درصدی فدرال رزرو ممکن است بیشتر از حد انتظار طول بکشد.
آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، خاطرنشان کرد که او همچنان می خواهد شاهد پیشرفت بیشتر در زمینه تورم باشد و اگر تورم مانند سه ماهه اول رفتار کند، برای کاهش نرخ ها با مشکل مواجه خواهیم شد.
نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس روز یکشنبه گفت که ما باید شواهد بیشتری ببینیم تا متقاعد شود که تورم به 2 درصد می رود و بانک مرکزی برای کاهش نرخ بهره تا دسامبر صبر خواهد کرد.
این موضوع شک و تردیدهایی را در مورد مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ایجاد می کند، که ممکن است هر گونه حرکت قابل توجهی را برای دلار محدود کند و در میان خطرات ژئوپلیتیکی و عدم اطمینان سیاسی از XAU/USD حمایت کند.

 

تحلیل قیمت طلا
سناریوی مورد انتظار
قیمت طلا پس از رسیدن به سطح مقاومت کلیدی 2340.10 دلار، همراه با مشاهده سیگنال های منفی واضح از طریق اندیکاتور استوکاستیک، شروع به جهش نزولی می کند و منتظر انگیزه دادن به قیمت برای ادامه نزول و حرکت به سمت هدف اصلی مورد انتظار ما در 2272.06 دلار است.
بنابراین، سناریوی روند نزولی اصلاحی فعال باقی خواهد ماند و شکستن سطح هدف، موج نزولی را تا رسیدن به محدوده 2217.10 دلار به عنوان هدف منفی بعدی افزایش می دهد، در حالی که شکستن سطح 2272.06 دلار نشان دهنده عامل مثبتی است که قیمت را به توقف اصلاح نزولی و بازگشت سوق می دهد. دوباره به مسیر اصلی صعودی.

محدوده معاملاتی مورد انتظار برای امروز بین سطح حمایت 2300.00 دلار و  سطح مقاومت 2335.00 دلار است.

پیش بینی روند: نزولی

 

17932 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link