1

در بحبوحه سیاست انقباضی فدرال رزرو طلا برای جذب خریداران تلاش می کند

ارسال توسط : رضا محمدی 85 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در روز پنج‌شنبه برای اولین بار در چهار روز گذشته ریزش کرد اگرچه کمی انعطاف‌پذیری را در زیر محدوده 2300 دلار نشان داد و در روز جمعه در بازه معاملاتی توکیو بالای این رقم ثابت ماند. با این حال، به نظر می رسد که روند صعودی در پی سیاست انقباضی فدرال رزرو در مورد نرخ های بهره محدود است. در واقع، سیاست گذاران تنها یک کاهش نرخ بهره را در سال 2024 پیش بینی کردند که به نوبه خود به عنوان یک عامل کلیدی در نظر گرفته می شود که همچنان به عنوان یک باد مخالف برای فلز زرد غیر بازده عمل می کند. جدا از این، لحن ریسک به طور کلی مثبت و افزایش متوسط شاخص ​​دلار آمریکا (USD) که توسط فروش پس از بانک مرکزی ژاپن (BoJ) به ین ژاپن (JPY) تقویت شده است، به محدود کردن سود برای کالا کمک می کند.

در همین حال، بازارها همچنان با احتمال بیشتری قیمت گذاری می کنند که فدرال رزرو بتواند چرخه کاهش نرخ خود را در ماه سپتامبر در بحبوحه نشانه هایی از کاهش فشارهای تورمی در آمریکا آغاز کند. این به نوبه خود، بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را به کف سطح خود از آوریل رساند، که می تواند مانع از هر گونه حرکت قابل توجه ارزش گذاری برای گرینبک و حمایت از کالای دلاری شود. این امر، همراه با تنش‌های ژئوپلیتیکی مداوم در خاورمیانه و تجدید عدم اطمینان سیاسی در اروپا، قبل از اعمال شرط‌های نزولی تهاجمی در اطراف XAU/USD و موقعیت‌یابی برای تمدید عقب‌نشینی اخیر از اوج تاریخ، در حدود 2450 دلار، احتیاط را ایجاب می‌کند. منطقه در ماه مه لمس شد.

وضعیت روزانه بازار طلا: قیمت طلا در میان نشانه های بنیادی متفاوت، جهت گیری ثابت در روز را ندارد
فدرال رزرو تنها یک کاهش نرخ را در سال 2024 در مقایسه با سه کاهش برآورد شده در نشست ماه مارس پیش بینی کرد، که زیربنای شاخص دلار آمریکا است و به عنوان یک باد مخالف برای قیمت بدون بازده طلا عمل می کند.
با این حال، ارقام ملایم‌تر تورم این هفته نشان می‌دهد که فدرال رزرو می‌تواند هزینه‌های استقراض را زودتر از حد انتظار کاهش دهد، با ابزار FedWatch گروه CME که نشان‌دهنده شانس بیشتری برای اولین کاهش نرخ در سپتامبر است.
داده های منتشر شده توسط اداره آمار کار آمریکا در روز پنجشنبه نشان داد که شاخص قیمت تولید کننده (PPI) برای تقاضای نهایی به میزان 2.2 درصد به صورت سالانه در ماه مه افزایش یافت که کمتر از 2.3 درصد قبلی و 2.5 درصد پیش بینی شده بود.
علاوه بر این، PPI اصلی سالانه در طول ماه گزارش شده 2.3% افزایش یافت که کمتر از افزایش آوریل و انتظار بازار 2.4% بود. به صورت ماهانه، PPI 0.2٪ کاهش یافت، در حالی که PPI اصلی بدون تغییر باقی ماند.
این بالاتر از گزارش ملایم‌تر CPI در روز چهارشنبه است که نشان می‌دهد قیمت‌های مصرف‌کننده در ماه می برای اولین بار از ژوئن گذشته بدون تغییر بوده و نرخ سالانه از 3.4 درصد ثبت‌شده در آوریل به 3.3 درصد کاهش یافته است.
به طور جداگانه، وزارت کار آمریکا (DoL) گزارش داد که تعداد آمریکایی هایی که برای اولین بار برای بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند، بیش از پیش بینی ها افزایش یافته است و در هفته گذشته از 229 هزار نفر قبلی به 242 هزار نفر رسیده است.
در همین حال، یک فراخوان انتخابات زودهنگام در فرانسه نگرانی‌های سیاسی گسترده‌تری را برانگیخت و باید خسارات را برای پناهگاه امن XAU/USD در پس‌زمینه جنگ ادامه‌دار روسیه در اوکراین و درگیری در خاورمیانه محدود کند.
سرمایه گذاران اکنون به انتشار اولیه شاخص احساسات مصرف کننده میشیگان آمریکا نگاه می کنند، که می تواند بر پویایی قیمت دلار تأثیر بگذارد و فرصت های معاملاتی کوتاه مدت در آخرین روز هفته ایجاد کند.

 

تحلیل قیمت طلا
سناریوی مورد انتظار
قیمت طلا دیروز معاملات منفی را برای آزمایش سطح حمایت 2300.00 دلار فراهم کرد، منتظر کاهش بیشتر برای بازدید از سطوح اصلاحی فیبوناچی 38.2 درصدی در  محدوده 2272.06 دلار بود که نشان دهنده هدف اصلی بعدی موج نزولی فعلی است، به شما یادآوری می کند که شکستن این سطح موج نزولی را گسترش می دهد. برای رسیدن به  سطح 2217.10 دلار به عنوان ایستگاه منفی بعدی.
از سوی دیگر، باید توجه داشته باشیم که شکستن سطح 2340.10 دلار روند نزولی مورد انتظار را متوقف کرده و قیمت را دوباره به روند صعودی اصلی باز می‌گرداند تا به سمت دستیابی به سودهایی حرکت کند که از محدوده 2386.60 دلار شروع شده و تا 2416.30 دلار به عنوان اهداف مثبت اولیه گسترش یابد. .

محدوده معاملاتی مورد انتظار بین سطح حمایت 2280.00$ و سطح مقاومت 2320.00$ می باشد.

پیش بینی روند: نزولی

 

17921 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link