1

قیمت طلا در شرایط سیاست انقباضی فدرال رزرو روند خود را ادامه می دهد

ارسال توسط : رضا محمدی 86 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) با عرضه جدیدی در بازه معاملاتی توکیو در روز پنجشنبه مواجه شد و در حال حاضر،  در محدوده 2341-2342 دلار منطقه که روز گذشته لمس کرد قرار دارد. غافلگیری تندروانه فدرال رزرو  در روز چهارشنبه، تا حد زیادی بر ارقام ملایم تر تورم مصرف کننده آمریکا سایه انداخت. در واقع، سیاست گذاران اکنون شاهد تنها یک کاهش نرخ در سال 2024 در مقایسه با سه مورد پیش بینی شده در ماه مارس هستند، که به نوبه خود به عنوان یک عامل کلیدی باعث دور شدن جریان ها از فلز زرد غیر بازده می شود.

در همین حال، تغییر پیش‌بینی‌های فدرال‌رزرو بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را افزایش می‌دهد و به شاخص دلار آمریکا کمک می‌کند تا جهش یک شبه را از پایین‌ترین سطح چند روزه افزایش دهد. به نظر می‌رسد که این امر بیشتر قیمت طلای دلاری آمریکا را تضعیف می‌کند، اگرچه تنش ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و تجدید نااطمینانی سیاسی در اروپا می‌تواند به محدود کردن ضررهای عمیق‌تر کمک کند. فعالان بازار اکنون مشتاقانه منتظر گزارش اقتصادی آمریکا در روز پنجشنبه - شامل شاخص قیمت تولید کننده (PPI) و داده های اولیه هفتگی ادعاهای بیکاری - برای فرصت های معاملاتی کوتاه مدت هستند.

وضعیت روزانه بازار طلا: قیمت طلا آسیب‌پذیر می‌شود و کاهش نرخ‌های فدرال رزرو موجب افزایش شاخص دلار آمریکا می‌شود
واکنش اولیه بازار به داده های ملایم تر تورم مصرف کننده آمریکا در روز چهارشنبه پس از اینکه فدرال رزرو اعلام کرد که در سال جاری شاهد تنها یک کاهش نرخ بوده است، به سرعت محو شد، که به نوبه خود، قیمت طلا را تضعیف می کند.
اداره آمار کار آمریکا (BLS) گزارش داد که تورم، همانطور که با تغییر در شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) اندازه گیری شد، در ماه می برای اولین بار از ژوئن گذشته بدون تغییر بود و نرخ سالانه از 3.4 به 3.3 درصد کاهش یافت. 
 شاخص CPI اصلی سالانه، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، در طول ماه گزارش شده 0.2 درصد افزایش داشت و در مقایسه با افزایش 3.6 درصدی در آوریل و برآورد اجماع 3.5 درصدی، 3.4 درصد به صورت سالانه افزایش یافت.
فدرال رزرو در پایان نشست سیاست دو روزه، نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت و پیش بینی کرد که نرخ بهره در سال جاری به 5.1 درصد کاهش یابد، که نشان می دهد تنها یک کاهش نرخ در سال 2024 در مقابل برآورد قبلی از سه کاهش در نشست مارس.
علاوه بر این، فدرال رزرو پیش بینی خود را در مورد نرخ خنثی از 2.6 درصد قبلی به 2.8 درصد افزایش داد، که افزایش متوسطی را برای دلار ایجاد کرد و به دور کردن جریان از کالای دلاری کمک کرد.
تصمیم امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای برگزاری انتخابات زودهنگام در اواخر این ماه، عدم اطمینان سیاسی را در دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو افزایش داد و می‌تواند به حمایت از فلز گرانبهای امن کمک کند.
داده‌های کلان آمریکا در روز پنجشنبه می‌تواند فرصت‌های معاملاتی کوتاه‌مدت را در اوایل  بازه معاملاتی نیویورک پیش از تصمیم سیاست‌گذاری بانک ژاپن (BoJ) در روز جمعه ایجاد کند که می‌تواند باعث ایجاد نوسان در بازار شود.

 

تحلیل قیمت طلا
سناریوی مورد انتظار
قیمت طلا پس از آزمایش سطح 2340.104 در جلسات قبل، ریزش  داشت، و سطح میانگین سطح مقاومت خوبی را تشکیل داد که از قدرت سطح ذکر شده حمایت می کند و منتظر کاهش بیشتر در جلسات آتی برای آزمایش  سطح 2272.06 دلار است که نشان دهنده هدف اصلی بعدی ما است.
اندیکاتور سیگنال‌های منفی را نشان می‌دهد که از ادامه سوگیری نزولی بر مبنای روزانه پشتیبانی می‌کند، که تا زمانی که قیمت تا 2340.10 دلار افزایش پیدا نکند و با بسته شدن روزانه بالاتر از آن حفظ نشود، معتبر می‌ماند.

محدوده معاملاتی مورد انتظار برای امروز بین سطح حمایت 2290.00 دلار و سطح مقاومت 2330.00 دلار است.

پیش بینی روند: نزولی

 

17907 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link