1

قیمت طلا برای جهت گیری ثابت تلاش می کند وزیر سطح 2300 دلار قرار دارد

ارسال توسط : رضا محمدی 46 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) وارد فاز تثبیت نزولی می شود وزیر سطح 2300 دلاری در حال رنج زدن می باشد. شاخص حقوق و دستمزد غیرکشاورزی معروف (NFP) نشان داد که بزرگترین اقتصاد جهان در ماه مه بیش از آنچه انتظار می‌رفت شغل ایجاد کرد و سرمایه‌گذاران را مجبور کرد که شرط‌های خود را برای کاهش نرخ بهره در سپتامبر توسط فدرال رزرو کاهش دهند. این امر بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را بالا نگه می دارد و شاخص دلار آمریکا (USD) را به قله یک ماهه می رساند که به نوبه خود به عنوان یک باد مخالف برای فلز زرد غیر بازده عمل می کند.

علاوه بر این، گزارش‌هایی مبنی بر توقف خرید طلا توسط بانک مرکزی چین (PBoC) در ماه مه، پایان دادن روند عظیم خریدی که به مدت 18 ماه ادامه داشت، باعث تضعیف بیشتر قیمت طلا می‌شود. با این حال، وضعیت محتاطانه بازار تا حدودی از پناهگاه امن XAU/USD حمایت می کند و به محدود کردن ضررهای عمیق تر کمک می کند. همچنین به نظر می رسد معامله گران تمایلی به انجام شرط بندی های تهاجمی جهت دار قبل از  اعلام داده های کلیدی این هفته آمریکا و ریسک رویداد بانک مرکزی - انتشار آخرین ارقام تورم مصرف کننده آمریکا و نتیجه نشست دو روزه سیاست FOMC در روز چهارشنبه - ندارند. این به نوبه خود، احتیاط را قبل از موقعیت یابی برای ضررهای بیشتر تضمین می کند.

وضعیت روزانه بازار طلا: قیمت طلا در میان کاهش شرط‌های کاهش نرخ فدرال رزرو، شاخش دلار آمریکا صعودی، برای جذب خریداران تلاش می‌کند.
جزئیات اشتغال آمریکا که روز جمعه منتشر شد، این گمانه‌زنی‌ها را تقویت کرد که فدرال رزرو می‌تواند شروع چرخه کاهش نرخ بهره را به تعویق بیاندازد، که به نوبه خود، افزایش قیمت طلا را محدود می‌کند.
عنوان NFP نشان داد که اقتصاد آمریکا در ماه مه 272 هزار شغل در مقایسه با 185 هزار شغل پیش بینی شده و 175 هزار نفر در ماه قبل که به طور صعودی بازبینی شده بود، اضافه کرد که بر افزایش نرخ بیکاری به 4.0 درصد سایه انداخت.
علاوه بر این، میانگین درآمد ساعتی از برآوردهای اجماع فراتر رفت و 4.1 درصد در طی 12 ماه منتهی به ماه مه افزایش یافت، که ممکن است قیمت ها را بالا ببرد و فدرال رزرو را ملزم کند که نرخ های بهره را برای مدت طولانی تری بالاتر نگه دارد.
بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا پس از انتشار این اطلاعات به 4.45 درصد افزایش یافت، در حالی که بازده 2 ساله حساس به نرخ در نزدیکی 5.0 درصد باقی مانده است، که پشتوانه دلار آمریکا است و به عنوان یک باد مخالف برای XAU/USD عمل می کند.
در همین حال، بانک خلق چین (PBoC) 18 ماه خرید مستمر طلا را در ماه مه انجام داد که نگرانی در مورد کاهش تقاضا برای طلا در یکی از بزرگترین خریداران جهان و حمایت از معامله گران نزولی را افزایش داد.
با این حال، سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند قبل از انتشار آخرین ارقام تورم مصرف‌کننده در آمریکا و تصمیم سیاست پولی موردانتظار FOMC در روز چهارشنبه قبل از انجام شرط‌بندی‌های جهت دار در حاشیه منتظر بمانند.
شانس کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر با توجه به اطلاعات مشاغل آمریکا از حدود 70 درصد در روز پنجشنبه به حدود 50 درصد کاهش یافت و بازارها اکنون تنها با یک کاهش 25 واحدی در سال جاری، در نوامبر یا دسامبر، قیمت گذاری می کنند.
از این رو، سرمایه‌گذاران به دنبال سیگنال‌های تازه‌ای هستند که نشان می‌دهد فدرال رزرو چه زمانی کاهش نرخ‌های بهره را در بحبوحه اقتصاد هنوز انعطاف‌پذیر آمریکا آغاز می‌کند، که نقشی کلیدی در تعیین مرحله بعدی حرکت جهت‌دار برای کالا خواهد داشت.

 

تحلیل قیمت طلا
سناریوی مورد انتظار
قیمت طلا همچنان به روند نزولی خود ادامه می دهد تا به هدف ما در محدوده 2272.06 دلار نزدیک شود، که نشان دهنده سطوح اصلاحی فیبوناچی 38.2 درصد برای موج صعودی که در نمودار ظاهر می شود، به این معنی است که شکستن آن قیمت را مستقیماً به مناطق هدف 2217.10 دلار سوق می دهد.
سطح میانگین متحرک 50 روزه برای حمایت از شانس تداوم تسلط روند نزولی در جلسات آتی، فشار منفی بر قیمت ایجاد می کند، با توجه به اینکه شکستن سطح 2340.10 دلار موج نزولی را متوقف می کند و قیمت را به سمت بازیابی مجدد روند اصلی صعودی سوق می دهد.

محدوده معاملاتی مورد انتظار بین سطح حمایت 2270.00$ و سطح مقاومت 2310.00$ می باشد.

پیش بینی روند: نزولی

 

17864 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link