1

قیمت طلا در نزدیکی کف چند هفته‌ای خود قرار دارد

ارسال توسط : رضا محمدی در 1403/3/14 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در حال تلاش برای دستیابی به هر گونه کشش معنی‌داری در بازه معاملاتی توکیو در روز دوشنبه در بحبوحه ترکیبی از نیروهای واگرا است و در نزدیکی کف سه هفته‌ای که روز جمعه لمس شد، ریزش کرد. پذیرش فزاینده مبنی بر اینکه فدرال رزرو  اواخر سال جاری کاهش نرخ بهره را آغاز خواهد کرد، که با نشانه هایی از کاهش فشارهای تورمی در امریکا  تقویت شده است، همچنان به تضعیف شاخص دلار آمریکا (USD) ادامه می دهد. این، همراه با خطرات ژئوپلیتیکی مداوم، به عنوان عوامل کلیدی در حمایت از فلز گرانبهای امن به شمار می روند.

با این حال، روند صعودی قیمت طلا به دلیل خطر کلی مثبت و امیدواری برای آتش بس در غزه محدود می شود. معامله گران نیز تمایلی ندارند و ترجیح می دهند منتظر انتشار این هفته داده های کلان مهم امریکا باشند که در ابتدای ماه جدید برنامه ریزی شده است، از جمله شاخص گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در روز جمعه. جدای از این، ریسک‌های کلیدی رویداد بانک مرکزی – تصمیم بانک کانادا (BoC) در روز چهارشنبه و نشست بانک مرکزی اروپا (ECB) در روز پنجشنبه – باید بر  طلا تأثیر بگذارد.

وضعیت روزانه بازار طلا: قیمت طلا با وجود کاهش ارزش دلار آمریکا برای جذب خریداران تلاش می‌کند
گزارش تورم امریکا مطابق با برآوردها و تقویت انتظارات مبنی بر کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری بود، که شاخص دلار آمریکا را تضعیف می کند و به عنوان بادی برای قیمت طلا عمل می کند.
دفتر تحلیل اقتصادی امریکا (BEA) روز جمعه گزارش داد که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) در ماه آوریل 0.3 درصد افزایش یافت و در سطح سالانه 2.7 درصد ثابت ماند که مطابق با برآوردهای اجماع بود.
شاخص قیمت اصلی PCE، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، با انتظارات مطابقت داشت و 2.8 درصد به صورت سالانه افزایش یافت، در حالی که درآمد شخصی و هزینه شخصی به ترتیب 0.3 و 0.2 درصد رشد کردند.
این داده‌ها شرط‌ها را برای کاهش قریب‌الوقوع نرخ‌های فدرال رزرو در سال جاری افزایش می‌دهد و منجر به کاهش بیشتر بازده اوراق قرضه خزانه‌داری امریکا می‌شود و دلار را در حالت تدافعی نگه می‌دارد و از فلز زرد غیر بازده حمایت می‌کند.
علاوه بر این، تنش‌های پیرامون خاورمیانه عامل دیگری است که نزولی را برای XAU/USD امن محدود می‌کند، اگرچه لحن کلی مثبت در اطراف بازارهای سهام باید صعودی باشد.
شاخص مدیران خرید جهانی Caixin S&P چین (PMI) از 51.4 قبلی به 51.7 در ماه می افزایش یافت و به نشانه هایی از ثبات در دومین اقتصاد بزرگ جهان اشاره کرد که اعتماد سرمایه گذاران را تقویت کرد.
علاوه بر این، خوش‌بینی اخیر نسبت به طرح آتش‌بس جدید برای غزه که توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا اعلام شد، معامله‌گران را از شرط‌بندی تهاجمی صعودی در مورد این کالا باز می‌دارد.
فعالان بازار اکنون منتظر انتشار آخرین چاپ‌های PMI تولید جهانی برای فرصت‌های معاملاتی کوتاه‌مدت قبل از PMI تولید ISM امریکا در اواخر روز هستند.
سرمایه گذاران در این هفته همچنین با انتشارات کلان مهم امریکا، از جمله گزارش NFP و ریسک های رویداد بانک مرکزی - تصمیم سیاست بانک مرکزی در روز چهارشنبه و به دنبال آن جلسه ECB در روز پنجشنبه، مواجه خواهند شد.

 

تحلیل قیمت طلا
سناریوی مورد انتظار
قیمت طلا در حال آزمایش خط گردن الگوی سر و شانه ها است که در نمودار ظاهر می شود و منتظر است تا این سطح را در محدوده 2317.40 دلار شکسته تا اثر منفی الگوی مذکور را فعال کند و به دنبال آن صعودی برای دستیابی به اصلاح نزولی است که هدف آن از محدوده 2272.05 دلار آغاز می شود. و تا 2217.10 دلار گسترش یابد.
بنابراین، ما همچنان به پیشنهاد روند نزولی برای دوره آتی با پشتیبانی از فشار فروش منفی سطح میانگین متحرک 50 روزه ادامه خواهیم داد و یادآوری می کنیم که ادامه موج نزولی به ثبات قیمت در زیر 2340.10 دلار و مهمترین آنها زیر 2360.00 دلار بستگی دارد.

محدوده معاملاتی مورد انتظار بین سطح حمایت 2300.00$ و سطح مقاومت 2340.00$ می باشد

پیش بینی روند: نزولی

 

17798 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link