1

9 نکته بسیار مهم و کلیدی برای معامله بر اساس واگرایی‌ها

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1400/4/23 منتشر شده است

واگرایی ها را یاد بگیرید، به خاطر بسپارید (یا دوباره این متن را مطالعه کنید) و آنها را بکار ببندید تا به شما کمک کنند که تصمیم‌های معاملاتی بهتری بگیرید. اگر به این قوانین توجه نکنید، متحمل زیان خواهید شد.

 

1. مطمئن شوید که عینک‌تان تمیز است

برای اینکه واگرایی وجود داشته باشید، بایستی قیمت یکی از موارد زیر را ایجاد کرده باشد:

  • سقف بالاتر نسبت به سقف قبلی
  • کف پایین‌تر نسبت به کف قبلی
  • سقف دوگانه
  • کف دوگانه

هرگز بی‌جهت به یک اندیکاتور نگاه نکنید مگر اینکه یکی از این چهار سناریوی قیمت رخ داده باشد. در غیر این صورت شما در حال معامله بر اساس واگرایی نیستید. شما صرفا دچار خیالات شده‌اید. بلافاصله پیش عینک‌ساز خود رفته و عینک جدیدی تهیه کنید!

 آموزش واگرایی

آموزش واگرایی

 

2. سقف‌ها و کف‌های متوالی را با خط به هم متصل کنید

وقتی حرکتی را مشاهده کردید (منظور حرکت قیمت اخیر است)، به آن دقت کنید. به یاد داشته باشید که فقط یکی از این چهار چیز را خواهید دید: یک سقف بالاتر، یک سقف مسطح، یک کف پایین‌تر یا یک کف مسطح.

حال یک خط به سمت عقب از آن سقف یا کف تا سقف یا کف قبلی رسم کنید. این خط باید روی سقف‌ها/کف‌های اصلی متوالی رسم شود. اگر هر گونه برجستگی یا فرورفتگی‌های کوچکی بین دو سقف/کف اصلی مشاهده کردید، باید از آن‌ها چشم‌پوشی نمایید.

 

3. کار را درست انجام دهید – فقط سقف‌ها و کف‌ها را به هم متصل کنید

زمانیکه دو سقف ایجاد می‌شوند، سقف‌ها را به هم متصل کنید، اگر دو کف ساخته شد، کف‌ها را به هم متصل کنید.

مرتکب این اشتباه نشوید که سعی کنید کف‌ها را به هم وصل کنید در حالیکه دو سقف بالاتر را مشاهده می‌کنید. ممکن است بی‌معنی به نظر آید اما معمولا مردم در این مواقع گیج می‌شوند.

 

 آموزش واگرایی

آموزش واگرایی

 

4. به قیمت چشم بدوزید

اکنون دو سقف یا دو کف را با یک خط روند به هم متصل کرده‌اید. حال به اندیکاتور برگزیده خود نگاه کرده و آن را با رفتار قیمت مقایسه کنید. از هر اندیکاتوری که استفاده می‌کنید، به خاطر داشته باشید که در حال مقایسه سقف‌ها یا کف‌های آن هستید. برخی از اندیکاتورهای مانند MACD یا استوکستیک دارای چندین خط هستند. نگران این خطوط نباشید.

 آموزش واگرایی

 

5. کاملا آماده باشید

اگر خطی برای اتصال دو سقف روی نمودار قیمت رسم می‌کنید، باید خطی نیز روی اندیکاتور رسم کنید که دو سقف را به هم متصل کند. این کار را در مورد کف‌ها نیز انجام دهید. یعنی اگر خطی را روی نمودار قیمت برای اتصال دو کف رسم می‌کنید، باید روی اندیکاتور نیز دو کف را با یک خط به هم متصل کنید. این خطوط باید با هم تطابق داشته باشند.

 آموزش واگرایی

آموزش واگرایی

 

 

6. کنترل کنید

سقف‌ها یا کف‌هایی که روی اندیکاتور شناسایی کرده‌اید باید همانهایی باشند که با سقف‌ها یا کف‌های قیمت به صورت عمودی در یک راستا قرار می‌گیرند. درست مانند انتخاب لباس برای رفتن به کلوپ است. باید خیلی عالی لباس‌هایتان را ست کنید!

آموزش واگرایی

 

7. به شیب‌ها دقت کنید

واگرایی فقط زمانی وجود دارد که شیب خط متصل کننده سقف‌ها/کف‌های اندیکاتور با شیب خط اتصال سقف‌ها/کف‌های قیمت متفاوت باشد. شیب باید یکی از این سه حالت باشد: صعودی (بالا رونده)، نزولی (پایین رونده)، مسطح

آموزش واگرایی

 

8. اگر کشتی حرکت کرده است، سوار بعدی شوید

اگر یک واگرایی را کشف کردید اما قیمت پیش از این برگشته و برای مدتی در یک جهت حرکت کرده است، این واگرایی باید از کار افتاده در نظر گرفته شود. شما این بار قایق را از دست دادید. تمام کاری که اکنون می‌توانید انجام دهید این است که منتظر تشکیل سقف/کف دیگری بمانید و جستجوی واگرایی خود را آغاز کنید.

 آموزش واگرایی

 

9. یک گام به عقب برگردید

نشانه‌های واگرایی در چهارچوب‌های زمانی طولانی‌تر دقیق‌تر هستند و در این حالت کمتر نشانه‌های غلط دریافت می‌کنید. این به معنی معاملات کمتر است اما اگر معامله خود را به خوبی سازماندهی کرده باشید، در این صورت پتانسیل سود شما می‌تواند بسیار زیاد باشد. واگرایی‌ها در چهارچوب‌های زمانی کوتاه‌تر به دفعات بیشتری روی می‌دهند اما کمتر قابل اتکا هستند.

به شما توصیه می‌کنیم که فقط بر روی نمودارهای یک ساعته یا طولانی‌تر به دنبال واگرایی‌ها بگردید. سایر معامله‌گران از نمودارهای 15 دقیقه‌ای یا حتی سریع‌تر استفاده می‌کنند. در آن چهارچوب‌های زمانی، نویزهای زیادی وجود دارد و ما از آنها دوری می‌کنیم.

 

حال شما 9 قانون در اختیار دارید که اگر می‌خواهید به طور جدی از واگرایی‌ها در معاملات استفاده کنید، باید از آنها تبعیت نمایید. به ما اعتماد کنید، شما نمی‌خواهید این قوانین را نادیده بگیرید.

از این قوانین پیروی کنید تا استفاده از واگرایی با احتمال بیشتری منجر به افزایش چشمگیر سود شما شود.

مثالی از ناکامی واگرایی نزولی را در اینجا مشاهده کنید. آیا می‌توانید تشخیص دهید که کدام یک از این 9 قانون در آن نقض شده‌اند؟

حال شروع به بررسی نمودارها کنید و ببینید آیا می‌توانید واگرایی‌هایی را که در گذشته روی داده‌اند کشف نمایید. این کار راهی خوب برای این است که مهارت‌های خود در رابطه با واگرایی را به سطح قابل قبولی برسانید.

 

شما تنها سه قدم تا ورود به فارکس فاصله دارید ( برای ورود روی لینک های زیر کلیک کنید):

1. ثبت نام فارکس

2. آموزش فارکس

3.تقویم اقتصادی فارکس

1757 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link