1

قیمت طلا بدون جهت گیری ثابت در طول روز،در بالای 2300 دلار ثابت ماند

ارسال توسط : Alireza عباسی 9 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) حرکت  خود را به بالای سطح  2300 دلار در بازه معاملاتی توکیو در روز پنجشنبه ادامه داد و معامله گران پیش از انجام شرط‌بندی‌های جهت‌دار جدید، نشانه‌های بیشتری درباره مسیر کاهش نرخ فدرال رزرو دارند. از این رو، تمرکز بر روی داده‌های کلان کلیدی آمریکا - گزارش پیش‌روی تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه اول که اواخر امروز منتشر می‌شود و شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) در روز جمعه، باقی خواهد ماند. این نقش کلیدی در تأثیرگذاری بر پویایی کوتاه مدت قیمت شاخص دلار آمریکا (USD) ایفا می کند و انگیزه معناداری برای کالا ایجاد می کند.
در این میان، اظهارات تندروانه اخیر چندین مقام فدرال رزرو نشان داد که بانک مرکزی عجله ای برای کاهش نرخ بهره ندارد.

علاوه بر این، ارقام قوی‌تر تورم مصرف‌کننده در آمریکا، سرمایه‌گذاران را مجبور کرد تا انتظارات خود را در مورد زمان اولین کاهش نرخ تا سپتامبر کاهش دهند و تعداد کاهش نرخ‌ها را در سال 2024 کاهش دهند. بازدهی قیمت طلا جدای از این، کاهش نگرانی‌ها در مورد تشدید بزرگ بحران خاورمیانه همچنان به محدود کردن منطقه امن XAU/USD ادامه می‌دهد.

دیلی دایجست محرک های بازار: قیمت طلا در بحبوحه انتظارات تندرو فدرال رزرو برای به دست آوردن کشش تلاش می کند
سرمایه گذاران منتظر اطلاعات کلیدی اقتصادی آمریکا برای شفاف سازی در مورد زمان شروع کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو هستند که منجر به کاهش قیمت محدود شده در محدوده قیمت طلا برای دومین روز متوالی در روز پنجشنبه خواهد شد.
اولین تخمین یا گزارش GDP Advance آمریکا قرار است اواخر امروز منتشر شود و انتظار می رود نشان دهد که رشد سالانه بزرگترین اقتصاد جهان در سه ماهه اول 2.5 درصد در مقایسه با 3.4 درصد قبلی است.
سپس تمرکز بر روی شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو - شاخص قیمت اصلی هزینه های مصرف شخصی (PCE) - در روز جمعه، که نقش کلیدی در تعیین مسیر کوتاه مدت XAU/USD ایفا خواهد کرد.
اداره سرشماری آمریکا روز چهارشنبه گزارش داد که سفارشات کالاهای بادوام در ماه مارس 2.6 درصد در مقایسه با افزایش 0.7 درصدی اصلاح شده در ماه قبل افزایش یافته است، در حالی که سفارشات جدید به استثنای حمل و نقل 0.2 درصد افزایش یافته است.
این در حالی است که ارقام قوی تورم مصرف‌کننده در آمریکا و اظهارات تندروانه مقامات فدرال رزرو انجام می‌شود که بر شرط‌بندی‌ها مبنی بر اینکه بانک مرکزی چرخه کاهش نرخ خود را قبل از سپتامبر آغاز نخواهد کرد و قیمت فلز بدون بازده را محدود نخواهد کرد، تأیید می‌کند.
احساس خطر جهانی با کاهش نگرانی ها در مورد تشدید بیشتر تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، که به عنوان عامل دیگری به عنوان یک باد مخالف برای فلز گرانبهای امن شناخته می شود، حمایت می شود.
به نظر می‌رسد که خریداران دلار آمریکا تمایلی به شرط‌بندی تهاجمی ندارند و پیش از انتشار ماکروهای مهم در حالت تدافعی باقی می‌مانند، و از XAU/USD حمایت می‌کنند و فعلاً هرگونه نزولی معنادار را محدود می‌کنند.
تحلیل فنی: قیمت طلا قبل از شرط‌بندی جدید باید منتظر پذیرش زیر ۲۳۰۰ دلار باشد.
 اکنون به نظر می‌رسد که قیمت طلا کمتر از سطح اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی 23.6 درصدی رالی فوریه تا آوریل پذیرفته شده است، اگرچه در اوایل این هفته کمی انعطاف‌پذیری زیر سطح 2300 دلار نشان می‌دهد. علاوه بر این، نوسانگرهای نمودار روزانه - اگرچه کشش خود را از دست داده اند - هنوز در محدوده مثبت باقی مانده اند. از این رو، عاقلانه است که منتظر برخی از فروش‌های بعدی در زیر محدوده 2300-2290 دلاری یا بیش از پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای که در روز سه‌شنبه به ثبت رسیده است، قبل از اینکه برای تمدید عقب‌نشینی اخیر از قله‌ی تاریخ، موضع گیری کنیم، عاقلانه است. سقوط بعدی این پتانسیل را دارد که XAU/USD را به منطقه 2260-2255 دلاری یا 38.2 درصد فیبو بکشاند. سطح، در مسیر حمایت متوسط 2225 دلاری و تلاقی 2200-2190 دلار که 50 درصد فیبو را تشکیل می دهد. سطح و میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA).

17405 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link