1

کاهش قیمت طلا به کف حد در دو هفته اخیر

ارسال توسط : Alireza عباسی 10 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در روز دوشنبه بیش از 2 درصد ریزش کرد و بزرگترین ریزش روزانه خود از 13 ژوئن 2022 را به ثبت رساند، در میان کاهش نگرانی ها در مورد درگیری گسترده تر در خاورمیانه، که تقاضا برای دارایی های امن سنتی را کاهش داد. جدای از این، کاهش شرط بندی برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ، طلا را به سطح زیر 2300 دلار یا کف سطح دو هفته اخیر در بازه معاملاتی توکیو  روز سه شنبه کشاند.

با آخرین رکود، قیمت طلا بیش از 5 درصد از قله تاریخی که در اوایل ماه جاری ثبت شد، اصلاح شد. با این حال، به دلیل گمانه زنی ها مبنی بر کاهش نرخ بهره توسط بانک های مرکزی بزرگ در سال جاری، هر گونه کاهش بیشتر به نظر محدود می شود. معامله‌گران همچنین ممکن است از شرط‌بندی تهاجمی خودداری کنند و ترجیح می‌دهند تا قبل از انتشار کلان کلیدی آمریکا در این هفته، با شروع PMI فلش در روز سه‌شنبه، در حاشیه منتظر بمانند.

در همین حال، تمرکز بر گزارش GDP پیش‌روی سه‌ماهه اول آمریکا و شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) که به ترتیب برای پنجشنبه و جمعه برنامه‌ریزی شده‌اند، باقی می‌ماند. داده های مهم نقش کلیدی در تأثیرگذاری بر انتظارات در مورد تصمیمات سیاست آتی فدرال رزرو و افزایش تقاضای شاخص دلار آمریکا (USD) ایفا می کند، که به نوبه خود باید انگیزه معناداری برای قیمت طلا ایجاد کند.

دیلی دایجست محرک‌های بازار: قیمت طلا با کاهش ترس از درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه ریزش کرده است.
ایران اعلام کرد که هیچ برنامه ای برای تلافی علیه حمله موشکی مقیاس محدود اسرائیل در روز جمعه ندارد، که به نوبه خود جریانات را از قیمت طلا برای دومین روز متوالی در روز سه شنبه دور می کند.
داده‌های قوی‌تر از حد انتظار حقوق و دستمزد آمریکا، همراه با تورم داغ‌تر قیمت مصرف‌کننده و اظهارات تند تند مقامات فدرال رزرو، سرمایه‌گذاران را وادار کرد تا شرط‌بندی خود را برای کاهش نرخ بهره آمریکا کاهش دهند.
قیمت‌گذاری فعلی بازار نشان می‌دهد که فدرال رزرو می‌تواند چرخه کاهش نرخ خود را در سپتامبر آغاز کند و تنها 34 واحد پایه یا کمتر از دو کاهش نرخ در سال 2024 در مقایسه با سه مورد پیش‌بینی شده توسط بانک مرکزی ارائه کند.
بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا، درست کمتر از قله پنج ماهه که در هفته گذشته به ثبت رسید، ثابت باقی می ماند و همچنان به عنوان بادی برای دلار آمریکا عمل می کند و فشار بیشتری بر XAU/USD وارد می کند.
نگرانی‌ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی از چشم‌انداز کاهش همزمان نرخ بهره توسط اکثر بانک‌های مرکزی بزرگ در نیمه دوم سال جاری حمایت می‌کند که به نوبه خود می‌تواند از این کالا حمایت کند.
معامله‌گران به چاپ‌های جهانی PMI در روز سه‌شنبه نگاه می‌کنند، که همراه با گزارش پیش‌روی تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه اول آمریکا و شاخص هزینه‌های مصرف شخصی آمریکا (PCE) در اواخر این هفته، باید انگیزه‌ای تازه را ایجاد کند.
تحلیل تکنیکال : قیمت طلا زیر سطح 23.6 درصد فیبو آسیب پذیر به نظر می رسد، در انتظار ریزش زیر 2300 دلار است.
شکست پایدار و پذیرش پایین تر از سطح اصلاح فیبوناچی 23.6 درصدی رالی فوریه تا آوریل، از چشم انداز حرکت کاهشی بیشتر در روز حمایت می کند. با این اوصاف، نوسانگرهای نمودار روزانه – اگرچه کشش خود را از دست داده اند – همچنان در محدوده مثبت قرار دارند و احتیاط را برای معامله گران نزولی تضمین می کند. از این رو، عاقلانه است که قبل از قرار گرفتن برای ضررهای بیشتر، منتظر فروش بعدی زیر سطح 2300 دلار باشیم. سپس قیمت طلا ممکن است به منطقه 2260-2255 دلار ریزش یابد. سطح، قبل از کاهش به سطح حمایت متوسط 2225 دلاری در مسیر تلاقی 2200-2190 دلار، که 50 درصد فیبو را شامل می شود.

از طرف دیگر، هر تلاشی برای بازیابی ممکن است اکنون با سطح مقاومت فوری در نزدیکی منطقه 2325 دلاری مواجه شود. با این حال، یک حرکت پایدار فراتر از آن، باید به قیمت طلا اجازه دهد تا حرکت به سمت مانع میانی 2350-2355 دلار در مسیر رسیدن به منطقه عرضه 2380 دلار را تسریع بخشد. این رقم دور 2,400 دلار و قله تمام دوران در نزدیکی منطقه 2,431-2,432 دلار از نزدیک دنبال می شود، که اگر پاک شود، به عنوان یک محرک جدید برای معامله گران صعودی دیده می شود و زمینه را برای تمدید رالی انفجار اخیر فراهم می کند. در حدود دو ماه گذشته شاهد بودیم.

17371 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link