1

قیمت طلا با ریزش اندک زیر سطح 2400 دلار معامله می شود

ارسال توسط : Alireza عباسی 15 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) هفته جدید را با نرخ ضعیف‌تری آغاز می‌کند و در حال حاضر به نظر می‌رسد که یک روند صعودی دو روزه را پشت سر گذاشته است، اگرچه در محدوده معاملاتی  هفته گذشته، محدود می‌ماند. امید به کاهش تنش در مناقشه ایران و اسرائیل، اعتماد سرمایه گذاران را تقویت می کند و تبدیل به یک عامل کلیدی برای دور شدن جریان ها از فلز گرانبهای امن می شود. جدا از این، شرط‌بندی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو  نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی‌تری در پی تورم ثابت در آمریکا بالا نگه می‌دارد، فشار بیشتری بر کالای بدون بازده وارد می‌کند.

با این حال، به نظر می رسد که در بحبوحه گمانه زنی ها مبنی بر کاهش نرخ بهره بانک های مرکزی بزرگ در سال جاری، روند نزولی قیمت طلا کاهش یافته است. علاوه بر این، بدتر شدن شرایط اقتصادی جهانی باید به محدود کردن هرگونه حرکت کاهشی معنادار برای XAU/USD کمک کند. معامله گران همچنین تمایلی ندارند و ترجیح می دهند در حاشیهمنتظر انتشار شاخص  PMI جهانی فلش در روز سه شنبه و داده های کلان مهم آمریکا - گزارش پیش فروش GDP سه ماهه اول و شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) در پنجشنبه و جمعه باشند.

محرک‌های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا به دلیل کاهش تقاضای امن و انتظارات تندرو فدرال رزرو تحت فشار فروش قرار گرفته است.
ایران اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای تلافی علیه حمله موشکی اسرائیل در مقیاس محدود در روز جمعه ندارد، و این امر نگرانی‌ها در مورد تشدید بیشتر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و تضعیف قیمت امن طلا را کاهش داد.
سرمایه گذاران انتظارات خود را در مورد زمان اولین کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو تا سپتامبر عقب انداخته اند و همچنین شرط بندی ها را برای تعداد کاهش نرخ ها در سال 2024 به دو یا حدود 40 واحد پایه کاهش داده اند.
آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، روز جمعه استدلال کرد که پیشرفت در تورم آمریکا در سال جاری متوقف شده است و منطقی است که قبل از برداشتن یک گام سیاسی، منتظر شفافیت بیشتر در مورد چشم انداز تورم باشیم.
بازدهی اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا در نزدیکی یک قله چند ماهه است که به نوبه خود به عنوان باد دمی برای دلار آمریکا عمل می کند و فشار بیشتری را بر فلز زرد غیر بازده وارد می کند.
نگرانی‌ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی از چشم‌انداز کاهش همزمان نرخ بهره توسط اکثر بانک‌های مرکزی بزرگ در نیمه دوم سال جاری حمایت می‌کند، که به نوبه خود می‌تواند از XAU/USD حمایت کند.
معامله‌گران همچنین ممکن است منتظر انتشار شاخص PMI جهانی فلش، گزارش GDP سه‌ماهه اول آمریکا و شاخص قیمت مصرف شخصی (PCE) در این هفته باشند.
تحلیل تکنیکال: قیمت طلا در محدوده معاملاتی یک هفته‌ای در نوسان است، پتانسیل صعودی دست نخورده به نظر می‌رسد.
 حرکت قیمت محدود به محدوده که در یک هفته گذشته شاهد بودیم، تشکیل یک مستطیل در نمودارهای کوتاه مدت است. در برابر پس‌زمینه رالی انفجاری اخیر، این ممکن است همچنان به عنوان مرحله تثبیت صعودی طبقه‌بندی شود. علاوه بر این، نوسانگرهای نمودار روزانه از قلمروی اشباع خرید کاسته شده اند و نشان می دهند کهروند طلا صعودی می باشد. با این اوصاف، خریداران ممکن است منتظر قدرت پایدار و پذیرش بالای 2400 دلار باشند - که نشان دهنده انتهای بالای محدوده معاملاتی است - قبل از اینکه برای هر گونه سود بیشتر موقعیت یابی کنند.

17358 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link