1

هاوینگ چیست؟ و چگونه بازار ارز دیجیتال را تحت تاثیر قرار می دهد

ارسال توسط : Alireza عباسی 13 روز پیش منتشر شده است

 

هاوینگ به معنای کاهش پاداش استخراج بیت کوین است و قرار است در هاوینگ پیش رو، پاداش استخراج هر بلاک از 6.5 به 3.25 برسد.در حالی که کمتر از 300 بلاک تا هاوینگ چهارم بیت کوین باقی مانده است، گمانه زنی ها بسیار زیاد است و بسیاری انتظار دارند که سناریوی «فروش اخبار» پس از کاهش 11 درصدی قیمت بیت کوین رخ دهد. از سوی دیگر، این رکود ممکن است فقط پیش‌آهنگی برای رکود و رشد قابل توجه بعدی باشد. دارندگان بزرگ، که اغلب به عنوان "نهنگ" شناخته می شوند، گاهی اوقات مشکوک به فروش بر اساس شایعات برای جمع آوری بیشتر دارایی با قیمت های پایین تر هستند.

چهارمین هاوینگ بیت کوین نزدیک است

اگر صحبت ها را زیر نظر داشته باشید، می دانید که گمانه زنی های گسترده ای در مورد هاوینگ آینده و تأثیر بالقوه آن بر قیمت بیت کوین (BTC) وجود دارد. در حال حاضر، تنها دو روز مانده به رویداد کاهش پاداش، بیت کوین در هفته گذشته بیش از 11 درصد در برابر دلار آمریکا سقوط کرده است. در ماه های منتهی به هاوینگ، گمانه زنی های قابل توجهی مبنی بر کاهش بیت کوین پس از هاوینگ وجود داشت. در واقع، ارزش BTC در سال گذشته بیش از 100٪ افزایش یافته است.

چهارمین هاوینگ بیت کوین نزدیک است

نگاهی به این که چگونه هاوینگ بیت کوین ممکن است واکنش های «فروش اخبار» یا «شایعه فروش» را ایجاد کند

طی 12 ماه گذشته، بیت کوین بین 17 آوریل 2023 تا 17 آوریل 2024 107 درصد افزایش یافته است. در 14 مارس 2024 به بالاترین قیمت 73794 دلار در هر واحد رسید.

اخیراً تحلیلگران جی پی مورگان پیش بینی کردند که قیمت بیت کوین پس از هاوینگ می تواند به 42000 دلار کاهش یابد. این استراتژیست های بازار به رهبری نیکولاوس پانیگیرتزوگلو، اخیراً خطرات بالقوه در بازار ارزهای دیجیتال را نیز برجسته کرده اند. آرتور هیز، یک گاو نر BTC و مدیر عامل سابق Bitmex، پیش بینی کرد که قیمت بیت کوین حدود نصف شود. برخی دیگر هاوینگ را به عنوان رویداد «اخبار بفروش» نامیده‌اند، جایی که دارایی‌های کریپتو به دنبال انتشار اخبار ظاهراً مثبت کاهش می‌یابد.نگاهی به این که چگونه هاوینگ بیت کوین ممکن است واکنش های «فروش اخبار» یا «شایعه فروش» را ایجاد کند

هاوینگ بیت کوین

تایید صندوق‌های قابل معامله در مبادلات بیت‌کوین (ETF) ایالات متحده نیز رویداد «فروش اخبار» نامیده می‌شود. با این حال، راه‌اندازی ETF‌های بیت‌کوین یک سناریوی «شایعه فروش» بود، با افزایش قیمت بیت‌کوین به بالاترین سطح تاریخی همراه شد و وال ها شروع انباشت بیت‌کوین کردند. نهنگ‌های بزرگ BTC با فروش بر اساس شایعات آشنا هستند، به طور بالقوه دارایی‌های خود را در انتظار کاهش قیمت ناشی از شایعات بازار تخلیه می‌کنند، بنابراین سود خود را قبل از سقوط احتمالی تضمین می‌کنند.

نگاهی به این که چگونه هاوینگ بیت کوین ممکن است واکنش های «فروش اخبار» یا «شایعه فروش» را ایجاد کند

فروش قابل توجه توسط نهنگ ها می تواند ترس، عدم اطمینان و شک (که معمولاً به عنوان FUD شناخته می شود) را در بین سرمایه گذاران کوچکتر ایجاد کند و منجر به فروش وحشتناک شود. این واکنش می تواند باعث کاهش قیمت شود که دارندگان بزرگ ممکن است از آن برای خرید مجدد دارایی با قیمت کاهش یافته برای مزیت استراتژیک استفاده کنند. نهنگ ها همچنین ممکن است در تاکتیک های «فروش بر اساس شایعه» به عنوان نوعی مدیریت ریسک شرکت کنند.

نگاهی به این که چگونه هاوینگ بیت کوین ممکن است واکنش های «فروش اخبار» یا «شایعه فروش» را ایجاد کند

این جو بدبینانه بوده و گهگاه به عنوان «تله فورش» توصیف می‌شود. بازار کریپتو و شرایط کنونی بیت‌کوین ممکن است فروشندگان را در انتظار ضررهای مداوم گمراه کند، اگرچه ممکن است نتیجه آن نباشد. این معامله‌گران با پیش‌بینی کاهش بیشتر قیمت بیت‌کوین، می‌توانند دارایی را بفروشند. با این حال، اگر قیمت دارایی به طور غیرمنتظره افزایش یابد، کسانی که بیت کوین خود فروخته اند، باید برای هج کردن پوزیشن خود و کاهش ضرر، با قیمت های بالاتر بازخرید کنند.

هنوز مشخص نیست که بازار به کدام سمت خواهد رفت، اما هاوینگ به خوبی می تواند یک رویداد «فروش اخبار» یا «فروش شایعه» باشد. با نزدیک شدن به هاوینگ، اقدامات "نهنگ" بیت کوین می تواند به طور قابل توجهی بر حرکت های بعدی بازار تأثیر بگذارد. این که آیا این رویداد نشان دهنده یک تغییر استراتژیک توسط سرمایه گذاران زیرک است یا یک تغییر بازار گسترده تر، هنوز مشخص نیست. ذینفعان باید این تحولات را به دقت مشاهده کنند، زیرا نتیجه می تواند مسیر بیت کوین را در ماه های بعدی مشخص کند و فرصت ها و چالش های جدیدی را ارائه دهد.

Capt. Parabolic Toblerone انوشت: «نصف فروش [بیت کوین] سناریوی خبری». [بیت کوین] ممکن است همان الگوی دسامبر 2023 تا ژانویه 2024 را تکرار کند. هاوینگ می تواند رویدادی مشابه با تایید ETF نقطه ای باشد و ممکن است اثرات مشابهی داشته باشد. بر این اساس پوزیشن های خود را باز و بسته کنید.

شخص دیگری گفت: «تصور کنید همه حرکت ETF را به عنوان «رویداد خبری بفروشیم» دوباره دنبال کنیم، سپس به پایین و به 120 هزار دلار می‌رسیم. اکانت X جاستین بنت اظهار داشت: «نظر بسیار نامطلوب: هاوینگ بعدی بیت کوین پتانسیل این را دارد که یک رویداد خبرساز باشد. "شاید مستقیما نه، اما من شک دارم که تاثیر صعودی که معامله گران از آن مطلع شده اند داشته باشد. این یک رویداد شناخته شده است که می توانید به معنای واقعی کلمه در تقویم خود علامت گذاری کنید. در همه جا ساعت شمارش معکوس وجود دارد و بازارها آینده نگر هستند. همچنین، توجه داشته باشید که چگونه هر هاوینگ بسیار کمتر از چرخه قبلی تا کنون رخ داده است.

او اضافه کرد:

ما یک  روز با هاوینگ بعدی [بیت کوین] فاصله داریم و از اوج چرخه قبلی دور هستیم. قطعه دیگری از تاریخ در حال ساخت این آزمایش مجدد از اوج چرخه قبلی پس از بسته شدن ماهانه (مارس) در بالا است. بیت کوین قبلا هرگز این کار را انجام نداده است.

بنت خاطرنشان کرد که کهنه‌کاران در دنیای ارزهای دیجیتال می‌دانند که بیت کوین به ندرت فرصت‌هایی را برای خریدهای شانس دوم پس از تغییرات عمده قیمت ایجاد می‌کند. اگر چنین فرصتی پیش بیاید، اغلب عاقلانه است که وارد بازار شوید

نظر شما در مورد نتیجه بعد از هاوینگ چیست؟ چه متغیرهایی را می بینید؟ نظرات و نظرات خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

دانلود PDF مقاله هاوینگ بیت کوین

17338 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link