1

قیمت طلا زیر سطح 2400 دلار ثابت مانده است

ارسال توسط : Alireza عباسی 13 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در تلاش است تا از جهش خوب یک شبه از منطقه 2,325-2,324 دلار یاکف چند روزه سرمایه گذاری کند و در بازه معاملاتی توکیو روز سه شنبه در یک باند معاملاتی باریک در نوسان است. در همین حال، این فلز گرانبها در فاصله قابل توجهی از قله تاریخی ثبت شده در جمعه گذشته باقی می ماند و همچنان از تنش های ژئوپلیتیکی مداوم ناشی از درگیری های جاری در خاورمیانه حمایت می کند. جدای از این، عقب نشینی اندک در بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا به عنوان عامل دیگری در نظر گرفته می شود که به عنوان باد پشتی برای فلز زرد عمل می کند.

با این اوصاف، انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو  کاهش نرخ های بهره را در پی تورم پایدار و اقتصادی آمریکا که هنوز انعطاف پذیر است، به تعویق می اندازد، باید به عنوان بادی برای بازده اوراق قرضه آمریکا عمل کند. علاوه بر این، انتظارات تندرو فدرال رزرو، شاخص دلار آمریکا (USD) را به قله اوایل نوامبر رسانده است، که به نوبه خود به محدود کردن افزایش قیمت طلا بدون بازده کمک می کند. معامله گران اکنون منتظر سخنرانی اعضای بانفوذ FOMC، از جمله جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هستند تا فرصت های کوتاه مدت را بعدا در اوایل بازه معاملاتی نیویورک به دست آورند.

دیلی دایجست محرک های بازار: قیمت طلا همچنان از تنش های ژئوپلیتیکی مداوم حمایت می کند
در بحبوحه تشدید بحران خاورمیانه و گمانه زنی ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو نرخ های بهره را برای مدت طولانی تری بالاتر نگه می دارد، احساس ریسک جهانی شکننده باقی می ماند، که به نوبه خود به عنوان یک بادگیر برای قیمت طلا عمل می کند.
سرمایه گذاران انتظارات خود را در مورد زمان بندی اولین کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو تا سپتامبر از ژوئن در پی نگرانی ها در مورد تورم چسبنده و اقتصاد انعطاف پذیر آمریکا عقب انداخته اند.
این شرط‌بندی‌ها توسط داده‌های قوی‌تر از حد انتظار خرده‌فروشی آمریکا که در روز دوشنبه منتشر شد، تأیید شد، که نشان می‌دهد مخارج مصرف‌کننده همچنان قوی است و می‌تواند تورم را در ماه‌های آینده تقویت کند.
اداره سرشماری آمریکا گزارش داد که خرده‌فروشی در ماه مارس 0.7 درصد در مقایسه با برآوردهای اجماع برای افزایش 0.3 درصدی و رشد 0.9 درصدی در ماه قبل افزایش یافته است.
بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا به قله نوامبر رسیده است، اگرچه انتشار ناامیدکننده شاخص تولید امپایر استیت سقف صعودی را افزایش داد.
دلار آمریکا سیر صعودی اخیر خود را طولانی کرده و به بیش از پنج ماه اوج صعود می‌کند، که ممکن است گاوها را از شرط‌بندی جدید باز دارد و مانع از هرگونه سود بیشتر برای XAU/USD شود.
گزارش اقتصادی روز سه‌شنبه آمریکا، انتشار داده‌های بازار مسکن و ارقام تولید صنعتی را نشان می‌دهد که همراه با فدسپیک، ممکن است انگیزه‌ای برای فلز زرد غیر بازده ایجاد کند.
تجزیه و تحلیل تکنیکال: خریدان قیمت طلا همچنان به روند صعودی خود ادامه می دهد در حالی که بالاتر از منطقه حمایتی 2325-2324 دلار هستند.
، جهش یک شبه از سطح حمایتی 2325-2324 دلار را تأیید کرد که اکنون باید به عنوان یک نقطه محوری کلیدی عمل کند. یک شکست متقاعد کننده در زیر این امکان را دارد که قیمت طلا را به رقم دور 2300 دلار بکشاند. برخی از فروش‌های متعاقب نشان می‌دهند که این فلز گرانبها در کوتاه‌مدت بالاتر رفته است و زمینه را برای حرکت کاهشی معنی‌دار به سمت منطقه ۲۲۲۰ دلاری با حمایت متوسط نزدیک به منطقه ۲۲۵۰ دلاری فراهم می‌کند.

17298 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link