1

قیمت طلا در نزدیکی قله سطح خود ایستاده است

ارسال توسط : Alireza عباسی 17 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) به روند صعودی خود ادامه می دهد و به محدوده 2400 دلار در بازه معاملاتی توکیو در روز جمعه صعود می کند. سرمایه گذاران همچنان نگران خطر تشدید بیشتر تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه هستند که به نوبه خود به عنوان یک عامل کلیدی برای سودمندی این فلز گرانبها به عنوان پناهگاه امن در نظر گرفته می شود. جدای از این، انتظارات مبنی بر کاهش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی بزرگ در سال جاری، حمایت بیشتری از فلز زرد بدون بازده را ارائه می‌کند و به حرکت مثبت کمک می‌کند.

در همین حال، به نظر می‌رسد که روند صعودی اخیر شاخص دلار آمریکا (USD) که توسط فدرال رزرو  برای کاهش نرخ بهره تقویت شده است، نسبتاً بی‌تأثیر به نظر می‌رسد. پس از انتشار آمار داغ تورم مصرف کننده در آمریکا در روز چهارشنبه، سرمایه گذاران انتظارات مربوط به زمان اولین کاهش نرخ بهره را تا سپتامبر از ژوئن کاهش دادند. فعالان بازار همچنین شرط های خود را برای کاهش نرخ بهره در سال جاری نسبت به سه یا چهار هفته پیش به کمتر از دو کاهش دادند.

با این حال، شرایط بسیار زیاد در نمودارهای روزانه، هفتگی و ماهانه ممکن است معامله‌گران را از ریسک پذیری صعودی در اطراف قیمت طلا باز دارد. با این وجود، XAU/USD همچنان در مسیر ثبت افزایش برای چهارمین هفته متوالی باقی می‌ماند. در ادامه، انتشار شاخص اولیه احساسات مصرف‌کننده میشیگان، که همراه با سخنرانی‌های اعضای بانفوذ FOMC، تقاضای دلار را افزایش می‌دهد و فرصت‌های معاملاتی کوتاه‌مدت را در اطراف این فلز گرانبها ایجاد می‌کند.

حرکت‌های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا از بدتر شدن بحران خاورمیانه سود می‌برد
تشدید تنش ها در خاورمیانه، در بحبوحه تلافی احتمالی ایران در مورد حمله مشکوک اسرائیل به سفارت این کشور در سوریه، قیمت طلا را در روز جمعه به بالاترین حد خود رساند.
شاخص قیمت تولیدکننده آمریکا که کمتر از حد انتظار بود منتشر شد، امیدها را برای کاهش قریب‌الوقوع نرخ بهره توسط فدرال رزرو زنده نگه می‌دارد و افزایش بیشتری برای XAU/USD ایجاد می‌کند.
با توجه به ابزار FedWatch گروه CME، معامله گران این شانس را دارند که فدرال رزرو چرخه کاهش نرخ خود را قبل از جلسه سیاست گذاری سپتامبر آغاز نکند و کمتر از دو کاهش نرخ در سال جاری را شاهد باشند.
جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، خاطرنشان کرد که کاهش تورم تعجب آور نیست و بانک مرکزی نیازی به تغییر سیاست در کوتاه مدت ندارد، اگرچه در نهایت نیاز به کاهش نرخ بهره خواهد داشت.
توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، گفت که بانک مرکزی هنوز به جایی که می خواهد در مورد تورم قرار نگرفته است و گزارش CPI این هفته اعتماد وی را نسبت به گسترش کاهش تورم افزایش نداد.
چشم انداز تندرو بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را بالا نگه می دارد، که به دلار آمریکا اجازه می دهد در نزدیکی قله سالیانه بایستد، اگرچه تاثیر چندانی در کاهش احساسات صعودی پیرامون XAU/USD ندارد.
تجزیه و تحلیل تکنیکال: خریداران قیمت طلا با وجود اشباع خرید، کنترل خود بر بازار حفظ می کنند
 حرکت مثبت قوی علیرغم وجود شاخص اندیکاتور (RSI)اشباع خرید در نمودار روزانه، بدون وقفه باقی می ماند. با این حال، خریداران ممکن است تصمیم بگیرند که تا پایان هفته در نزدیکی مرز 2400 دلار سود ببرند، که لازم است قبل از قرار گرفتن در موقعیت برای هر حرکت ارزشمند بیشتر، احتیاط کنند. با این حال، هر لغزش اصلاحی معنی‌داری درکفبازه معاملاتی توکیو، در حدود منطقه 2370 دلاری، احتمالاً حمایت مناسبی در نزدیکی منطقه 2352-2350 دلار پیدا می‌کند. برخی از فروش‌های متعاقب می‌توانند حمایت مربوطه بعدی را در نزدیکی منطقه 2332 دلاری نشان دهند، قبل از اینکه قیمت طلا در نهایت به محدوده 2300 دلار یا کف هفتگی سقوط کند.

17270 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link