1

قیمت طلا به دلیل خطرات ژئوپلیتیکی به روند صعودی خود ادامه می دهد

ارسال توسط : Alireza عباسی 20 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در بازه معاملاتی توکیو در روز پنجشنبه دوباره کشش مثبت را به دست آورد و بخشی از کاهش قیمت شاخص قیمت مصرف کننده پس از آمریکا در روز گذشته را از قله خود معکوس کرد. تنش‌های ژئوپلیتیکی مستمر ناشی از خطر تشدید بیشتر درگیری‌ها در خاورمیانه بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر می‌گذارد و به یک عامل کلیدی تبدیل می‌شود که برخی از جریان‌ها را به سمت این فلز گرانبها هدایت می‌کند. در همین حال، پرواز جهانی به سمت ایمنی باعث کاهش اندک بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا می شود که دلار آمریکا (USD) را از قله سالیانه دور می کند و حمایت بیشتری از این کالا می کند.

با این حال، هر گونه نزولی معنادار برای بازده اوراق قرضه آمریکا و دلار، در میان انتظارات قوی مبنی بر اینکه فدرال رزرو  ممکن است کاهش نرخ های بهره را به تعویق بیاندازد، محدود به نظر می رسد، به دلیل ارقام بالاتر از حد انتظار تورم مصرف کننده آمریکا. جدای از این، شرایط اشباع خرید در نمودار روزانه ممکن است معامله گران را از قرار دادن شرط‌های صعودی جدید در اطراف قیمت طلا که بازدهی ندارد باز دارد. فعالان بازار اکنون به شاخص قیمت تولید کننده آمریکا (PPI) و سخنرانی های اعضای با نفوذ FOMC نگاه می کنند، که ممکن است بر پویایی قیمت دلار تأثیر بگذارد و انگیزه ای برای فلز گرانبها ایجاد کند.

حرکت‌های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا تحت تأثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی و کاهش متوسط شاخص دلار است.
در پی افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا در واکنش به گزارش تورم قوی و اعمال فشار نزولی بر قیمت طلا در روز چهارشنبه، دلار آمریکا در سراسر جهان تقویت شد.
اداره آمار کار آمریکا (BLS) گزارش داد که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در مقایسه با ماه قبل 3.5 درصد و در مقایسه با ماه قبل 0.4 درصد افزایش یافته است.
بدون احتساب اجزای مواد غذایی و انرژی فرار، CPI اصلی به نرخ سالانه 3.8 درصد افزایش یافت و همچنین بر برآوردها و نگرانی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو ممکن است نرخ‌ها را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد، غلبه کرد.
صورتجلسه FOMC در ماه مارس نشان داد که سیاستگذاران تا زمانی که اطمینان بیشتری پیدا نکنند که تورم در مسیر ثابت بازگشت به هدف سالانه 2 درصد است، نرخ ها را کاهش نمی دهند.
بازارها به سرعت واکنش نشان دادند و زمان مورد انتظار برای اولین کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو از ژوئن تا سپتامبر و تعداد 25 واحد کاهش در سال جاری را به کمتر از دو کاهش دادند.
بازده اوراق قرضه دو ساله دولت آمریکا حساس به نرخ و اسکناس 10 ساله خزانه داری آمریکا به  قله نوامبر سال گذشته رسید .
مذاکرات آتش‌بس بین اسرائیل و حماس به هیچ توافقی منجر نشده است، که همراه با انتقام‌جویی احتمالی ایران در مورد حمله مشکوک اسرائیل به سفارت این کشور در سوریه، بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر می‌گذارد.
تحلیل تکنیکال: خریداران نر قیمت طلا ممکن است از موقعیت یابی برای افزایش بیشتر در بحبوحه RSI اشباع خرید خودداری کنند.
اندیکاتور (RSI) در نمودار روزانه شرایط فوق‌العاده خرید را نشان می‌دهد و قبل از قرار دادن شرط‌بندی‌های صعودی جدید در اطراف قیمت طلا، باید احتیاط کرد. از این رو، هر حرکت صعودی بعدی احتمالاً با  سطح مقاومت سختی در منطقه 2365-2366 دلار یا بالاترین رکوردی که در اوایل این هفته ثبت شد، مواجه خواهد شد. با این حال، برخی از خریدهای متعاقب، باید راه را برای افزایش کوتاه مدت بیشتر به سمت رقم گرد 2400 دلاری هموار کند.

17257 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link