1

قیمت طلا دستاوردهای اخیر خود را در محدوده قله تاریخی تثبیت می کند

ارسال توسط : Alireza عباسی 22 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در بازه معاملاتی توکیو روز سه شنبه در محدوده زیر سطح 2350 دلار در نوسان بود و رشدهای قوی اخیر خود را به قله روز قبل تثبیت کرد. گزارش خوش‌حال‌کننده مشاغل آمریکا که روز جمعه منتشر شد، همراه با سیاست های انقباضی اخیر مقامات فدرال رزرو  نشان می‌دهد که بانک مرکزی آمریکا ممکن است کاهش نرخ‌های بهره را به تاخیر بیندازد. این امر بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را بالا نگه می دارد و به احیای تقاضای دلار آمریکا (USD) کمک می کند. این، همراه با لحن ریسک به طور کلی مثبت، در میان شرایط بسیار پرکشش در نمودار روزانه، روند صعودی فلز زرد غیر بازده را کاهش می دهد.

در همین حال، خوش‌بینی‌ها نسبت به آتش‌بس احتمالی بین اسرائیل و حماس به سرعت محو شد و مذاکرات به بن‌بست رسیده است. علاوه بر این، ایران تهدید کرده است که اسرائیل را به حمله نظامی به سفارت این کشور در سوریه حمله خواهد کرد و خطر تشدید بیشتر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه را افزایش می‌دهد. این به نوبه خود، ممکن است به پشتوانه قیمت امن طلا ادامه دهد و هرگونه کاهش اصلاحی را محدود کند. معامله گران همچنین ممکن است ترجیح دهند به حاشیه رفته و منتظر نشانه های بیشتری در مورد مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو باشند. از این رو، تمرکز بر انتشار ارقام تورم مصرف کننده آمریکا و صورتجلسه FOMC در روز چهارشنبه باقی خواهد ماند.

حرکت‌های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا از ریسک ژئوپلیتیک حمایت میشود.

داده‌های شغلی خوش‌بینانه آمریکا که در روز جمعه منتشر شد، همراه با سیاست های انقباضی اخیر مقامات فدرال رزرو، سرمایه‌گذاران را مجبور می‌کند تا شرط‌بندی خود را برای تعداد کل کاهش نرخ‌ها در سال 2024 کاهش دهند و افزایش قیمت طلا را محدود کنند.
آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، روز دوشنبه اذعان کرد که اقتصاد آمریکا همچنان قوی است، اما بانک مرکزی باید تعیین کند که تا چه زمانی سیاست های پولی را بدون آسیب رساندن به اقتصاد محدود کند.
نیل کشکاری، رئیس مینیاپولیس گفت که نرخ تورم در حدود 3 درصد است و فدرال رزرو باید به 2 درصد برگردد. بازار کار مثل 12 ماه پیش داغ نیست، اما همچنان تنگ است.
در حال حاضر بازارها با احتمال تقریبا 50 درصدی قیمت گذاری می کنند که فدرال رزرو در ماه ژوئن نرخ سیاستی را بدون تغییر باقی می گذارد و بازدهی اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا را به بالاترین سطح خود از اواخر نوامبر افزایش می دهد.
افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا به عنوان بادی برای دلار آمریکا عمل می کند و بیشتر به مهار فلز زرد غیر بازده کمک می کند، اگرچه تنش های ژئوپلیتیکی ممکن است همچنان حمایت کند.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، گفت که تاریخی برای حمله زمینی به شهر رفح در جنوب غزه تعیین شده است که امیدها برای آتش بس احتمالی را کاهش می دهد و خوش بینی های اخیر را پنهان می کند.
سرمایه گذاران اکنون به شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا (CPI) و صورتجلسه FOMC در روز چهارشنبه برای سرنخ هایی در مورد مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو نگاه می کنند، که باید یک انگیزه جهت دار جدید برای XAU/USD ایجاد کند.
تحلیل تکنیکال: خریداران قیمت طلا در شرایط اشباع خرید در نمودار روزانه محتاطانه رفتار می کنند
اندیکاتور (RSI) در نمودار روزانه شرایط اشباع خرید نشان می دهد و احتیاط را برای معامله گران صعودی تضمین می کند. از این رو، عاقلانه خواهد بود که منتظر برخی تثبیت‌های کوتاه‌مدت یا عقب‌نشینی اندک قبل از اینکه برای تمدید رالی انفجاری اخیر که در دو هفته گذشته شاهد بودیم، بمانیم. در این میان، هر کاهش اصلاحی زیر سطح پایین‌ترین سطح آسیایی، در حدود 2336 دلار، احتمالاً حمایت مناسبی پیدا می‌کند و نزدیک به مرز 2300 دلار محدود می‌ماند. دستگیره مذکور باید به عنوان یک نقطه محوری کلیدی عمل کند که اگر قاطعانه شکسته شود، ممکن است باعث فروش فنی شود و قیمت طلا را بیشتر به سمت حمایت افقی 2267-2265 دلار بکشاند.

17230 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link