1

قیمت طلا علیرغم کاهش شرط های کاهش نرخ فدرال رزرو به روند خود ادامه داد

ارسال توسط : Alireza عباسی 23 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در بازه معاملاتی توکیو تا محدوده 2300 دلار خریدریزش کرد و در بازه  یک ساعته به قله خود رسید. انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو  در نهایت کاهش نرخ بهره را در سال 2024 آغاز کند، همراه با خرید از بانک مرکزی چین، محرک های قابل توجهی برای افزایش رشد فلز گرانبها در حدود دو هفته گذشته بوده است. با این حال، شرایط بسیار زیاد در نمودار روزانه ممکن است معامله‌گران را از شرط‌بندی جدید صعودی در میان کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی و ریسک مثبت که تمایل به تضعیف فلز گرانبهای امن را دارد، باز دارد.

در همین حال، جزئیات اشتغال ماهانه آمریکا که روز جمعه منتشر شد، حاکی از آن است که فدرال رزرو ممکن است کاهش نرخ بهره را به تعویق بیندازد و سرمایه گذاران را مجبور کند انتظارات خود را برای کاهش سه نرخی در سال 2024 به دو کاهش دهند. این چشم انداز بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را بالا نگه می دارد و به عنوان بادی برای دلار آمریکا (USD) عمل می کند، که به نوبه خود ممکن است به محدود کردن افزایش قیمت طلا بدون بازده کمک کند. سرمایه گذاران همچنین ممکن است ترجیح دهند پیش از انتشار آمار تورم مصرف کننده آمریکا در ماه مارس و صورتجلسه FOMC در روز چهارشنبه به حاشیه بروند.

دیلی دایجست محرک های بازار: قیمت طلا از انتظارات برای کاهش نرخ بهره و خرید بانک مرکزی حمایت می کند
خرید توسط بانک مرکزی چین، همراه با انتظارات مبنی بر کاهش نرخ بهره آمریکا در افق، قیمت طلا را در اولین روز هفته جدید به رکورد جدیدی رساند.
داده های رسمی منتشر شده در روز یکشنبه نشان داد که شمش در اختیار بانک خلق چین در ماه گذشته با 0.2 درصد افزایش به 72.74 میلیون اونس تروی رسید که هفدهمین ماه متوالی افزایش را نشان می دهد.
بازارها در فرصتی برابر قیمت گذاری کرده اند که فدرال رزرو  چرخه کاهش نرخ خود را در نشست سیاست ژوئن آغاز کند، که بیشتر به نفع فلز زرد غیر بازده است.
احساس خطر جهانی پس از آن که اسرائیل سربازان بیشتری را از جنوب غزه خارج کرد و متعهد به گفتگوهای تازه در مورد آتش بس احتمالی و کاهش تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه شد، تقویت شد.
اداره آمار کار آمریکا (BLS) روز جمعه گزارش داد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در ماه مارس در مقابل 200 هزار مورد انتظار و بازبینی کاهشی ماه قبل 303 هزار افزایش یافته است.
سایر جزئیات این نشریه نشان می‌دهد که نرخ بیکاری از 3.9 درصد در فوریه به 3.8 درصد کاهش یافته و در بحبوحه افزایش نرخ مشارکت نیروی کار از 62.5 درصد به 62.7 درصد رسیده است.
این داده ها سرمایه گذاران را وادار کرد تا انتظارات خود را برای کاهش نرخ کل در سال 2024 به دو کاهش دهند، در مقابل سه کاهش نرخ پیش بینی شده توسط فدرال رزرو، که بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را بالاتر می برد.
اوراق قرضه دو ساله دولت آمریکا حساس به نرخ و اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا روز جمعه به بالاترین حد خود در 4 ماه گذشته رسیدند، که زیربنای دلار آمریکا بود و افزایش را برای این کالا محدود کرد.
معامله گران اکنون به دنبال انتشار ارقام تورم مصرف کننده آمریکا در ماه مارس و صورتجلسه FOMC در روز چهارشنبه برای سرنخ هایی در مورد مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و یک انگیزه جهت دار جدید هستند.
تحلیل تکنیکال: قیمت طلا باید قبل از صعود بعدی در میان اندیکتور RSI اشباع خرید در نمودار روزانه تثبیت شود.
از منظر فنی، حرکت صعودی قوی روز جمعه و پذیرش بالاتر از رقم گرد 2300 دلاری می تواند به عنوان یک محرک تازه برای معامله گران صعودی و حمایت از چشم انداز برای سودهای بیشتر در نظر گرفته شود. با این اوصاف، شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه شرایط بسیار زیاد خرید را نشان می دهد. این به نوبه خود باعث می‌شود که انتظار برای تثبیت کوتاه‌مدت یا عقب‌نشینی ملایم قبل از مرحله بعدی عاقلانه باشد. با این وجود، این راه‌اندازی نشان می‌دهد که مسیر کمترین مقاومت برای قیمت طلا به سمت صعود است و هرگونه کاهش اصلاحی ممکن است همچنان به عنوان یک فرصت خرید تلقی شود.

در همین حال، به نظر می رسد که پایین ترین سطح آسیایی، در حدود منطقه 2,305-2,300 دلار، اکنون از نزولی فوری قبل از نوسان پایین روز جمعه، در حدود منطقه 2,267-2,265 دلار محافظت می کند. شکست متقاعد کننده به زیر دومی ممکن است باعث فروش فنی شود و قیمت طلا را به منطقه 2223-2222 دلار در مسیر تا مرز 2200 دلار بکشاند. دومی باید به‌عنوان پایه‌ای قوی برای XAU/USD عمل کند، که اگر قاطعانه شکسته شود، ممکن است سوگیری کوتاه‌مدت را به نفع معامله‌گران نزولی تغییر دهد و راه را برای یک حرکت کاهشی بیشتر هموار کند.

17216 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link