1

قیمت طلا در بحبوحه تقویت اندک دلار همچنان در رکود باقی می‌ماند

ارسال توسط : Alireza عباسی 27 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) برای دومین روز متوالی در روز جمعه ریزش کردو از قله تاریخی خود عقب‌نشینی کرد، در حدود 2305 دلار که روز گذشته لمس کرد. اظهارات نادرست مقامات فدرال رزروبه بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا کمک می کند تا ریزش اخیر را متوقف کند، که به دلار آمریکا (USD) اجازه می دهد تا بهبود یک شبه از کف دو هفته ای خود را تقویت کند و مقداری فشار فروش بر این کالا وارد کند. با این حال، در بحبوحه تنش‌های ژئوپلیتیکی ناشی از درگیری‌ها در خاورمیانه، که به نفع دارایی‌های امن سنتی است، نقطه ضعف این فلز گرانبها محدود است.

معامله‌گران نیز تمایلی ندارند و ترجیح می‌دهند قبل از انجام شرط‌بندی‌های جهت‌دار جدید پیرامون قیمت طلا که بازدهی نداشته باشد، منتظر نشانه‌های بیشتری در مورد مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو باشند. از این رو، تمرکز بر انتشار داده‌های اشتغال ماهانه آمریکا، که عموماً به عنوان گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) شناخته می‌شود، باقی می‌ماند که بعداً دربازه معاملاتی نیویورک ارائه می‌شود. ارقام حیاتی بازار کار نقش کلیدی در تأثیرگذاری بر انتظارات بازار در مورد مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو دارند. این به نوبه خود باید تقاضای دلار را افزایش دهد و به سرمایه گذاران کمک کند تا مرحله بعدی حرکت جهت دار فلز زرد را تعیین کنند.


حرکت‌های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا تحت فشار سیاست های انقباضی مقامات فدرال رزرو و افزایش اندک دلار قرار گرفته است.
مقامات فدرال رزرو در اظهار نظر در مورد چشم انداز کاهش احتمالی نرخ بهره در سال جاری رویکرد محتاطانه ای اتخاذ کردند که به نوبه خود باعث افزایش سود در اطراف قیمت طلا می شود.
توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، گفت که وقتی مشخص شد که پیشرفت تورم پایدار خواهد بود و به طور گسترده‌تری در اقتصاد اعمال خواهد شد، آماده کاهش نرخ بهره است.
نیل کشکاری، رئیس بانک فدرال مینیاپولیس، گفت که در نشست ماه مارس امسال دو کاهش نرخ را مد نظر قرار داد، اگرچه اگر تورم همچنان به سمت پایین حرکت کند، ممکن است هیچ موردی لازم نباشد.
سیاست های انقباضی بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را بالا نگه می‌دارد، که به دلار آمریکا در افزایش جهش یک شبه کمک می‌کند و فشار بیشتری بر فلز زرد غیر بازده وارد می‌کند.
تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه در بحبوحه نگرانی‌های مداوم مبنی بر اینکه حمله تلافی‌جویانه ایران به حمله اسرائیل به سفارت این کشور در سوریه در اوایل این هفته قریب‌الوقوع باشد، تشدید شد.
این، همراه با جنگ طولانی روسیه و اوکراین و زلزله ویرانگر در تایوان، همچنان بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر می‌گذارد و باید از پناهگاه امن XAU/USD حمایت کند.
سرمایه گذاران اکنون به گزارش مشاغل ماهانه آمریکا نگاه می کنند، که انتظار می رود نشان دهد که اقتصاد در ماه مارس 200 هزار شغل در مقایسه با 275 هزار شغل قبلی اضافه کرد و نرخ بیکاری در 3.9٪ ثابت ماند.
جدای از این، میانگین درآمد ساعتی بر انتظارات بازار در مورد مسیر کاهش نرخ فدرال رزرو تأثیر می گذارد، که به نوبه خود، دلار را به حرکت در می آورد و انگیزه جدیدی برای کالا ایجاد می کند.
تحلیل تکنیکال: قیمت طلا بالاتر از سطح حمایت فوری 2265 دلاری است، پتانسیل صعودی دست نخورده به نظر می رسد
 ضعف زیر ناحیه 2265 دلاری می‌تواند نوسان هفتگی را در محدوده 2229-2228 دلار نشان دهد و سطح 2250 دلار به عنوان یک حمایت میانی عمل کند. برخی از فروش‌های متعاقب پتانسیل این را دارند که قیمت طلا را به سمت مرز روانی 2200 دلار بکشند، که احتمالاً به عنوان یک پایه قوی عمل می‌کند. با این اوصاف، یک شکست متقاعد کننده از طریق دسته مذکور باید راه را برای کاهش معنی دار اصلاحی هموار کند.

از سوی دیگر، حرکت فراتر از منطقه 2280 دلاری ممکن است با مقاومتی نزدیک به اوج نشست آسیایی روبرو شود، درست جلوتر از رقم گرد 2300 دلار. پذیرش بالاتر از دومی به عنوان یک محرک تازه برای معامله گران صعودی تلقی می شود و زمینه را برای تمدید شتاب شکست اخیر که طی دو هفته گذشته یا بیشتر شاهد بودیم، فراهم می کند.

17203 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link