1

قیمت طلا در بحبوحه خطرات ژئوپلیتیکی در نزدیکی محدوده 2300 دلار است

ارسال توسط : Alireza عباسی 26 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در بازه معاملاتی توکیو روز پنجشنبه به رکورد جدیدی در محدوده 2300 دلار رسید و با ترکیبی از عوامل به خوبی حمایت می شود. در مقابل پس‌زمینه خطرات ژئوپلیتیکی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین و درگیری‌ها در خاورمیانه، زلزله ویرانگر در تایوان باید به پشتوانه این فلز گرانبهای امن ادامه دهد. علاوه بر این، کاهش شدید سود این هفته شاخص دلار آمریکا (USD) از قله از 14 فوریه، در بحبوحه عدم اطمینان در مورد برنامه های فدرال رزرو  برای کاهش نرخ بهره، چشم انداز مثبت کوتاه مدت این کالا را تایید می کند.

با این حال، یک لحن کلی مثبت در اطراف بازارهای سهام، همراه با شرایط بسیار زیاد در نمودار روزانه، ممکن است خریداران را از شرط‌بندی جدید در اطراف قیمت طلا باز دارد. همچنین ممکن است سرمایه گذاران ترجیح دهند قبل از قرار گرفتن در مرحله بعدی حرکت جهت دار، منتظر نشانه های بیشتری در مورد مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو باشند. از این رو، تمرکز بر انتشار جزئیات استخدام آمریکا، که عموماً به عنوان شاخص گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در روز جمعه شناخته می شود، باقی خواهد ماند. قبل از داده‌های کلیدی نیروی کار، سخنرانی‌های اعضای بانفوذ FOMC برای بهره‌گیری از فرصت‌های معاملاتی کوتاه‌مدت در روز پنجشنبه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دیلی دایجست محرک‌های بازار: قیمت طلا در میان تنش‌های ژئوپلیتیکی مداوم به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.
خطر گسترش جنگ اسرائیل و حماس به ایران و جرقه درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه، قیمت طلای امن را به قله خود می‌برد.
ایران متعهد شده است که در برابر حمله اسرائیل به ساختمان سفارتش در دمشق - پایتخت سوریه - که روز دوشنبه دو ژنرال ایرانی و پنج مستشار نظامی کشته شدند، انتقام بگیرد.
نشانه‌های متفاوتی از سوی مقامات فدرال رزرو در مورد نرخ بهره، دلار آمریکا را به کف یک هفته‌ای می‌کشاند و یکی دیگر از عوامل سودمند فلز زرد است.
اعضای بانفوذ FOMC، از جمله جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، این هفته تکرار کردند که بانک مرکزی در سال 2024 نرخ بهره را کاهش خواهد داد، اگرچه نشانه های کمی در مورد زمان بندی ارائه کرد.
پاول روز چهارشنبه گفت که ارزیابی وضعیت فعلی تورم مدتی طول می کشد و بر نیاز به بحث و اطلاعات بیشتر قبل از کاهش نرخ بهره تاکید کرد.
بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا پس از رسیدن به قله چهار ماهه در روز چهارشنبه، که به عنوان باد عقبی برای XAU/USD غیر بازده عمل می کند، عقب نشینی کرد.
تجزیه و تحلیل تکنیکال: قیمت طلا باید قبل از صعود بعدی در میان RSI اشباع خرید در نمودار روزانه تثبیت شود.
اندیکاتور (RSI) بسیار اشباع خرید شده در نمودار روزانه باعث می‌شود قبل از موقعیت‌یابی برای هر حرکت ارزنده بیشتر منتظر برخی تثبیت‌های کوتاه‌مدت یا عقب‌نشینی متوسط باشیم. در همین حال، هر کاهش اصلاحی ممکن است در نزدیکی سطح 2280 دلار پیش از نوسان یک شبه، در حدود منطقه 2265 دلار، حمایتی را پیدا کند. با این حال، برخی از فروش‌های متعاقب ممکن است قیمت طلا را بیشتر به زیر سطح 2250 دلار به سمت قیمت هفتگی، در حدود منطقه 2229-2228 دلار بکشاند. مورد دوم باید به عنوان یک نقطه محوری کلیدی عمل کند، که اگر قاطعانه شکسته شود، باید راه را برای ضررهای عمیق‌تر هموار کند و علامت روانی 2200 دلار را آشکار کند.

17189 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link