1

قیمت طلا دستاوردهای اخیر خود را تثبیت می کند تا به قله خود برسد

ارسال توسط : Alireza عباسی 27 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) برای هفتمین روز متوالی در روز چهارشنبه برخی از خریداران را به خود جذب کرد و به رکورد جدیدی رسید، در حال حاضردر حدود 2288-2289 دلار در بازه معاملاتی توکیو قرار دارد. در پس زمینه خطرات ژئوپلیتیکی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین و درگیری ها در خاورمیانه، عدم اطمینان در مورد برنامه های فدرال رزرو  برای کاهش نرخ بهره و زلزله ویرانگر در تایوان بر احساسات سرمایه گذاران تأثیر می گذارد. این امر از لحن ضعیف تر در بازارهای سهام مشهود است و به نظر می رسد که عاملی کلیدی است که به عنوان بادگیر برای فلز گرانبهای امن عمل می کند.

در همین حال،شاخص دلار آمریکا (USD) نزول اصلاحی یک شبه را قله خود از 14 فوریه افزایش داد و به آهنگ پیشنهادی پیرامون قیمت طلا کمک کرد. در همین حال، به نظر می‌رسد که خریداران تحت تأثیر کاهش نرخ‌ها توسط فدرال رزرو قرار نگرفته‌اند، که تمایل دارد جریان‌ها را از فلز زرد غیر بازده دور کند. گفته شد، شرایط بیش از حد در افزایش سقف نمودار روزانه برای XAU/USD و قبل از موقعیت‌یابی برای افزایش بیشتر، احتیاط را ایجاب می‌کند. با این وجود، پس زمینه بنیادی فوق الذکر نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت برای کالا به سمت صعود است. از این رو، هرگونه عقب نشینی اصلاحی معنی دار می تواند به عنوان یک فرصت خرید تلقی شود و به احتمال زیاد پیش از داده های کلان آمریکا محدود باقی بماند.

حرکت‌های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا همچنان تحت تأثیر ریسک‌های ژئوپلیتیکی و ضعیف شدن اندک دلار است.
تنش های ژئوپلیتیکی پس از حمله اسرائیل به سفارت ایران در سوریه تشدید شد و خطر تشدید بیشتر درگیری ها در خاورمیانه و بالا بردن قیمت امن طلا به رکورد جدیدی در روز چهارشنبه را افزایش داد.
داده‌های منتشر شده در این هفته نشان داد که بخش تولید آمریکا در ماه مارس برای اولین بار از سپتامبر 2022 گسترش یافت و تقاضا برای نیروی کار همچنان بالاست و سرمایه‌گذاران را وادار کرد که شرط‌بندی خود را برای کاهش نرخ در آمریکا کاهش دهند.
وزارت کار، نظرسنجی فرصت‌های شغلی و گردش کار (JOLTS) را در روز سه‌شنبه منتشر کرد که نشان می‌دهد فرصت‌های شغلی از 8.75 میلیون نفر نسبتاً افزایش یافته و در سطح بالای تاریخی 8.76 میلیون در فوریه باقی مانده است.
به طور جداگانه، وزارت بازرگانی گزارش داد که سفارشات برای کالاهای تولیدی در ماه فوریه پس از دو کاهش ماهانه متوالی افزایش یافت و در بحبوحه تقاضا برای ماشین آلات و هواپیماهای تجاری بیش از حد انتظار 1.4 درصد افزایش یافت.
مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، روز سه‌شنبه خاطرنشان کرد که تورم به تدریج در حال کاهش است، اگرچه او هیچ فوریتی برای کاهش نرخ بهره احساس نمی‌کند و سه کاهش نرخ در سال جاری یک پیش‌بینی است، نه یک وعده.
رئیس جمهور کلیولند، لورتا مستر، گفت که پیشرفت قابل توجهی در مورد تورم حاصل شده است، اگرچه او می خواهد شواهد بیشتری را ببیند که تورم قبل از کاهش نرخ بهره به سمت هدف 2 درصد پیش می رود.
این در حالی است که روز جمعه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، گفت که نیازی به عجله برای کاهش نرخ بهره نیست و این تردید را ایجاد کرد که آیا بانک مرکزی در سال جاری سه بار نرخ بهره را کاهش خواهد داد.
قیمت‌گذاری فعلی بازار نشان‌دهنده احتمال تقریباً یکسانی است که فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ‌ها در ژوئن کند و در مجموع 65 واحد پایه (bps) نرخ بهره را برای سال 2024 کاهش دهد که کمتر از پیش‌بینی بانک مرکزی برای 75 واحد در ثانیه است.
بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا به بالاترین حد خود در چهار ماه گذشته رسید که می تواند به کاهش نزولی دلار آمریکا و افزایش سقف فلز زرد بدون بازده در شرایط خرید بیش از حد کمک کند.
سرمایه گذاران اکنون به سند اقتصادی آمریکا نگاه می کنند که شامل گزارش ADP در مورد اشتغال در بخش خصوصی و PMI خدمات ISM است که همراه با سخنرانی های اعضای بانفوذ FOMC، باید انگیزه جدیدی ایجاد کند.
تحلیل تکنیکال: خریدارانی  قیمت طلا هنوز آماده تسلیم شدن نیستند،اندیکاتور RSIاشباع خرید در نمودار روزانه احتیاط را تضمین می کند.
از منظر تکنیکال، قیمت طلا در قلمروهای ناشناخته در حال افزایش است و به نظر می رسد حرکت اخیر آنقدر قوی است که به خریداران اجازه دهد تا مرز 2300 دلار را فتح کنند. با این اوصاف، اندیکاتور (RSI) در نمودار روزانه شرایط اشباع خرید را نشان می‌دهد و احتیاط لازم را می‌طلبد. از این رو، عاقلانه خواهد بود که قبل از موقعیت‌یابی برای هر گونه سود بیشتر، منتظر برخی تثبیت‌های کوتاه‌مدت یا عقب‌نشینی متوسط باشیم.

17175 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link