1

قیمت طلا به طور پیوسته به قله خود نزدیک تر می شود

ارسال توسط : Alireza عباسی 29 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) برای ششمین روز متوالی در روز سه‌شنبه برخی از خریداران را به خود جذب می‌کند و به قله تاریخ ثبت شده در روز گذشته نزدیک‌تر می‌شود. تنش‌های ژئوپلیتیکی پس از گزارش‌ها مبنی بر اصابت حمله اسرائیل به ساختمانی در مجاورت سفارت ایران در پایتخت سوریه افزایش یافت. این، همراه با تردید در مورد اینکه آیا فدرال رزرو  نرخ بهره را سه بار در سال جاری کاهش خواهد داد یا خیر، تاثیر خود را بر احساسات ریسک جهانی می گذارد و به یک عامل کلیدی تبدیل می شود که به عنوان بادگیر برای فلز گرانبهای امن عمل می کند.

در همین حال، داده‌های خوش‌بینانه تولیدی آمریکا که روز دوشنبه منتشر شد، سرمایه‌گذاران را مجبور کرد که شرط‌های خود را برای کاهش نرخ بهره در ژوئن فدرال رزرو کاهش دهند. این امر بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را بالا نگه می دارد وشاخص دلار آمریکا (USD) را به بالاترین سطح خود از 14 فوریه می رساند، که به نوبه خود ممکن است هر حرکت افزایشی بیشتری را برای قیمت بدون بازده طلا محدود کند. گاوها همچنین ممکن است ترجیح دهند در میان شرایط بیش از حد کشیده در نمودار روزانه، پیش از داده های کلان آمریکا و سخنرانی های تعدادی از اعضای بانفوذ FOMC، منتظر برخی تثبیت های کوتاه مدت باشند.

حرکت‌های بازار دیلی دایجست:  قیمت طلا به قله خود رسیده است
موسسه مدیریت عرضه گزارش داد که بخش تولید آمریکا در ماه مارس پس از 16 ماه انقباض متوالی رشد کرد و سرمایه‌گذاران را مجبور کرد که شرط‌بندی خود را برای کاهش نرخ بهره در ژوئن توسط فدرال رزرو کاهش دهند.
تغییر در انتظارات، بازدهی اوراق قرضه دو ساله حساس به نرخ و اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا را به اوج دو هفته‌ای افزایش می‌دهد که زیربنای دلار آمریکا بوده و بر قیمت طلا فشار وارد می‌کند.
افزایش شدید بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، همراه با خطر تشدید بیشتر تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، اشتهای سرمایه گذاران را برای داشتن دارایی های پرریسک تر کاهش می دهد و به پناهگاه امن XAU/USD کمک می کند.
حملات هوایی اسرائیل روز دوشنبه ضمیمه کنسولی سفارت ایران در سوریه را منهدم کرد که منجر به کشته شدن هفت تن از جمله یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران شد و به نگرانی از خشونت بیشتر بین اسرائیل و متحدان ایران دامن زد.
علاوه بر این، شاخص قیمت PCE آمریکا که در روز جمعه منتشر شد، حاکی از افزایش متوسط تورم در ماه فوریه بود و امیدهای فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره را روی میز نگه داشت، که باید به محدود کردن نزولی برای فلز غیر بازده کمک کند.
سند اقتصادی روز سه‌شنبه آمریکا شامل انتشار JOLTS Job Openings و Factory Orders است که همراه با سخنرانی تعدادی از اعضای بانفوذ FOMC، باید تقاضای USD را افزایش دهد و انگیزه جدیدی ایجاد کند.
تحلیل تکنیکال: به نظر می رسد قیمت طلا در آستانه افزایش بیشتر است، اندیکاتور RSI اشباع خرید را تضمین می کند
از منظر فنی، اندیکاتور (RSI) در نمودار روزانه شرایط اشباع خرید را نشان می دهد، که باعث می‌شود قبل از صعود بعدی منتظر برخی تثبیت‌های کوتاه‌مدت یا عقب‌نشینی متوسط باشیم. با این حال، هر کاهش اصلاحی معنی‌داری به احتمال زیاد حمایت مناسبی پیدا می‌کند و خریداران تازه‌ای را در نزدیکی منطقه 2223 دلاری یا بالاترین رکورد قبلی جذب می‌کند. این باید به محدود کردن نزولی نزدیک به 2200 دلار کمک کند، که اکنون باید به عنوان یک نقطه محوری کلیدی برای قیمت طلا عمل کند. شکست متقاعد کننده در زیر دومی ممکن است باعث فروش فنی شود و راه را برای ضررهای عمیق تر هموار کند.

 

17162 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link