1

قیمت طلا بیش از 2250 دلار افزایش یافت

ارسال توسط : Alireza عباسی 34 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) برای پنجمین روز متوالی در روز دوشنبه افزایش یافت و رکورد جدیدی را ثبت کرد، و در حال حاضر در بازه معاملاتی توکیو درمحدوده 2250 دلار قرار دارد شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی آمریکا (PCE) که روز جمعه منتشر شد، نشان داد که تورم در ماه فوریه نسبتاً افزایش یافته است و مجدداً شرط بندی ها را تأیید کرد که فدرال رزرو  چرخه کاهش نرخ خود را در ژوئن آغاز خواهد کرد. این، به نوبه خود، به عنوان یک عامل کلیدی به نفع فلز زرد غیر بازده در نظر گرفته می شود. جدای از این، خطرات ژئوپلیتیکی ناشی از جنگ طولانی روسیه و اوکراین و درگیری ها در خاورمیانه، حمایت بیشتری از کالای امن می کند.

عوامل حمایتی فوق الذکر، تا حد زیادی، روحیه ریسک پذیری رایج را تحت الشعاع قرار می دهد، که تمایل به تضعیف قیمت طلا را دارد. حتی ظهور مقداری خرید کاهشی دلار آمریکا (USD) تاثیر چندانی در کاهش لحن صعودی قوی در اطراف XAU/USD ندارد. این به نوبه خود، شکست روز جمعه را از طریق قله قبلی تاریخ، در حدود منطقه 2223 دلار تأیید می کند و نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت برای این فلز گرانبها به سمت صعود است. معامله گران اکنون به دنبال انتشار PMI تولید ISM آمریکا برای انگیزه هستند، اگرچه تمرکز روی داده های مشاغل ماهانه آمریکا یا گزارش NFP در روز جمعه باقی مانده است.

حرکت‌های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا همچنان از طریق شرط‌بندی‌های کاهش نرخ فدرال رزرو در ژوئن حمایت می‌شود
داده های مهم تورم آمریکا که روز جمعه منتشر شد، درها را برای کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن از سوی فدرال رزرو باز نگه می دارد و همچنان جریان ها را به سمت قیمت طلا که بازدهی ندارد، هدایت می کند.
دفتر تحلیل اقتصادی آمریکا روز جمعه گزارش داد که شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) در ماه فوریه 0.3 درصد افزایش یافت و نرخ سالانه از 2.4 درصد به 2.5 درصد افزایش یافت.
بدون احتساب قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی، شاخص اصلی قیمت PCE - نشانگر تورم ترجیحی فدرال رزرو - با نرخ سالانه 2.8 درصدی در مقایسه با بازبینی صعودی 2.9 درصدی ژانویه افزایش یافت.
پس از انتشار، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، خاطرنشان کرد که آخرین داده های تورم آمریکا مطابق با آنچه ما می خواهیم ببینیم، تأیید می کند که تغییری قریب الوقوع در موضع سیاست فدرال رزرو وجود دارد.
بر اساس ابزار FedWatch گروه CME، فعالان بازار اکنون با احتمال 70 درصد قیمت گذاری می کنند که فدرال رزرو چرخه کاهش نرخ خود را در نشست سیاست پولی ژوئن آغاز کند.
روسیه حملات خود را به انرژی و سایر زیرساخت‌های اوکراین در پاسخ به حملات پهپادهای دوربرد اخیر اوکراین به دارایی‌های صنعت نفت در اعماق خاک این کشور تشدید می‌کند.
حماس می گوید ارتش اسرائیل با ایجاد مناطق کشتار در سراسر نوار غزه که در آن هر فلسطینی که نزدیک می شود ممکن است مورد اصابت گلوله قرار گیرد و کشته شود، مرتکب جنایت جنگی می شود.
احساس ریسک جهانی از داده‌های خوش‌بینانه چین که در روز یکشنبه منتشر شد، تقویت شد و نشان داد که فعالیت‌های تجاری در بخش تولید برای اولین بار در شش ماه گذشته گسترش یافته است.
این، همراه با افزایش متوسط دلار آمریکا، ممکن است سود این فلز گرانبهای امن را محدود کند، زیرا معامله گران اکنون به دنبال انگیزه کوتاه مدت به PMI تولید ISM آمریکا هستند.

تحلیل تکنیکال: قیمت طلا باید قبل از روند صعودی بعدی در بحبوحه محدوده اشباع خرید، تثبیت شود.
از منظر فنی، شکست پایدار هفته گذشته از مرز 2200 دلار و قدرت متعاقب آن فراتر از رکورد قبلی، در منطقه 2223 دلار، به عنوان یک محرک تازه برای خریدارن تلقی می شد. این به نوبه خود، چشم انداز مثبت کوتاه مدت را تأیید می کند و نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت برای قیمت طلا به سمت صعود است. با این حال،اندیکاتور (RSI) در نمودار روزانه شرایط اشباع خرید را چشمک می زند. این امر باعث می‌شود قبل از موقعیت‌یابی برای هر حرکت ارزنده بیشتر، منتظر برخی تثبیت‌های کوتاه‌مدت یا عقب‌نشینی متوسط باشیم.

با این وجود، به نظر می‌رسد که قیمت طلا برای رسیدن به رقم گرد 2300 دلاری افزایش بیشتری خواهد داشت. در همین حال، هرگونه عقب نشینی اصلاحی به احتمال زیاد خریداران تازه ای را در نزدیکی منطقه 2223 دلاری جذب می کند. این باید به محدود کردن نزولی برای XAU/USD نزدیک به 2200 دلار کمک کند، که اکنون باید به عنوان یک نقطه محوری کلیدی عمل کند. شکست متقاعد کننده در زیر دومی ممکن است باعث فروش فنی شود و راه را برای سقوط معنی دار در کوتاه مدت هموار کند.

17148 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link