1

درحالی که معامله گران در انتظار شاخص PCE آمریکا طلا به زیر 2200 می رسد

ارسال توسط : Alireza عباسی 30 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) به تلاش خود برای عبور از مرز 2200 دلار ادامه می‌دهد و دربازه معاملاتی توکیو روز پنجشنبه در یک محدوده نوسان می‌کند.سیاست های انقباضی یک شبه کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو  امیدها را کاهش داد و دلار آمریکا (USD) را به بالاترین سطح ماهانه نزدیک کرد. این به نوبه خود، به عنوان یک عامل کلیدی در نظر گرفته می‌شود که به‌عنوان یک باد مخالف برای فلز زرد غیر بازده عمل می‌کند، اگرچه هرگونه لغزش معنی‌دار گریزان به نظر می‌رسد، زیرا معامله‌گران منتظر نشانه‌های بیشتری در مورد مسیر سیاست فدرال رزرو قبل از قرار دادن شرط‌های جهت دار جدید هستند.

هفته گذشته، فدرال رزرو سیاست پولی کمتر محدودکننده ای را پیش بینی کرد و نشان داد که همچنان در مسیر کاهش نرخ بهره به میزان 75 واحد در سال 2024 باقی می ماند. با این حال، داده های کلان دریافتی آمریکا نشان می دهد که اقتصاد در وضعیت خوبی قرار دارد و به این موضوع اشاره کرد. تورم همچنان چسبنده، که باید به فدرال رزرو اجازه دهد تا نرخ بهره را برای مدت طولانی تری بالاتر نگه دارد. از این رو، انتشار روز جمعه شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی آمریکا (PCE) بر انتظارات مربوط به مسیر کاهش نرخ فدرال رزرو تأثیر می گذارد، که دلار را به حرکت در می آورد و انگیزه جدیدی برای قیمت طلا ایجاد می کند.

حرکت‌های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا در میان نشانه‌های متفاوت بنیادی برای جذب خریداران تلاش می‌کند
کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو روز چهارشنبه گفت که در پی افزایش نرخ تورم در ماه های اخیر، افزایش ارزش دلار و محدود کردن افزایش قیمت طلا، عجله ای برای کاهش نرخ بهره ندارد.
با این حال، والر خاطرنشان کرد که پیشرفت مورد انتظار بیشتر در کاهش تورم باعث می‌شود که فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ‌های بهره در اواخر سال جاری کند، که به عنوان بادی برای فلز زرد غیر بازده عمل می‌کند.
علاوه بر این، فدرال رزرو هفته گذشته سه کاهش نرخ بهره را تا پایان سال جاری 25 واحد پایه پیش بینی کرد و بازارها در حال حاضر با شانس بیشتری برای اولین حرکت در نشست سیاست پولی ژوئن FOMC قیمت گذاری می کنند.
جدای از این، خطرات ژئوپلیتیکی ناشی از جنگ طولانی روسیه و اوکراین و درگیری‌های جاری در خاورمیانه باید به محدود کردن هرگونه کاهش اصلاحی معنی‌دار برای فلز گرانبهای امن کمک کند.
معامله گران اکنون به سند اقتصادی آمریکا در روز پنجشنبه نگاه می کنند - شامل انتشار نسخه نهایی تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم، ادعاهای معمول اولیه هفتگی بیکاری، فروش خانه های معلق و شاخص بازنگری شده احساسات مصرف کننده میشیگان.
تحلیل تکنیکال: قیمت طلا باید بالاتر از 2200 دلار باشد تا خریداران بتوانند کنترل خود را دوباره به دست آورند.
از منظر فنی، عملکرد قیمت محدود شده در حدود دو هفته گذشته ممکن است به عنوان یک مرحله تثبیت صعودی در برابر پس‌زمینه افزایش رشد از ابتدای این ماه طبقه‌بندی شود. علاوه بر این، نوسانگرها در نمودار روزانه به راحتی در قلمرو مثبت قرار دارند و از چشم انداز برای شکست نهایی به سمت صعود حمایت می کنند. برخی از خریدهای متعاقب بالای 2200 دلار، مجدداً تنظیمات سازنده را تأیید می‌کند و به قیمت طلا اجازه می‌دهد تا بالاترین رکورد، در حدود منطقه 2223 دلاری را که هفته گذشته لمس کرد، دوباره آزمایش کند.

از طرف دیگر، هر کاهش اصلاحی اکنون به نظر می رسد که حمایتی را در نزدیکی نوسان یک شبه، در حدود منطقه 2,173 دلار بالاتر از منطقه 2,164-2,163 دلار پیدا کند. به دنبال آن پایین‌ترین محدوده معاملاتی کوتاه‌مدت، در محدوده ۲،۱۴۶ تا ۲،۱۴۵ دلار قرار می‌گیرد، که اگر شکسته شود، ممکن است باعث فروش فنی تهاجمی شود. پس از آن، قیمت طلا ممکن است کاهش را به سمت حمایت مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه 2128-2127 دلار در مسیر تا مرز 2100 دلار سرعت بخشد. دومی باید به عنوان یک پایه قوی عمل کند، که اگر شکسته شود، نشان می دهد که XAU/USD در کوتاه مدت بالاتر رفته است.

17121 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link