1

قیمت طلا حرکت تلفیقی قیمت خود را به زیر 2200 دلار افزایش داد

ارسال توسط : Alireza عباسی 32 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در بازه معاملاتی توکیو در روز چهارشنبه برخی از خریدها را جذب کرد و در حال حاضر به نظر می رسد عقب نشینی دیرهنگام روز گذشته از سطح روانی 2200 دلار متوقف شده است. فدرال رزرو  هفته گذشته اعلام کرد که همچنان در مسیر کاهش نرخ بهره به میزان 75 واحد در سال 2024 است. این امر، همراه با لحن ملایم‌تر ریسک در میان نگرانی‌ها در مورد خطرات ژئوپلیتیکی ناشی از جنگ طولانی روسیه و اوکراین و درگیری‌ها در به نظر می رسد خاورمیانه از عوامل کلیدی حمایت از فلز گرانبهای امن است.

با این حال، افزایش قیمت طلا در پی برخی خریدهای بعدی دلار آمریکا (USD) محدود به نظر می رسد که با انتشار بهتر از حد انتظار سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده در روز سه شنبه حمایت می شود. داده ها این دیدگاه را تایید می کند که اقتصاد ایالات متحده در وضعیت خوبی قرار دارد، که همراه با تورم چسبنده، ممکن است فدرال رزرو (فدرال رزرو) را مجبور کند که نرخ های بهره را برای مدت طولانی تری بالاتر نگه دارد. چشم انداز همچنان از افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده حمایت می کند و دلار را به بالاترین سطح چند هفته ای که جمعه گذشته لمس کرد نزدیک تر می کند، که ممکن است باعث کاهش سود برای فلز زرد غیر بازده شود.


دیلی دایجست محرک های بازار: قیمت طلا تثبیت می شود و معامله گران منتظر نشانه های بیشتری در مورد مسیر کاهش نرخ توسط فدرال رزرو هستند.
فدرال رزرو هفته گذشته سیاست پولی کمتر محدودکننده ای را پیش بینی کرد و سه کاهش نرخ بهره را تا پایان سال نشان داد که به عنوان باد عقبی برای قیمت بدون بازده طلا عمل می کند.
روسیه حملات خود به زیرساخت‌های انرژی اوکراین را در واکنش به سیل حملات پهپادی اخیر به پالایشگاه‌های نفت این کشور توسط این کشور افزایش داد و خطر تشدید بیشتر تنش‌ها را افزایش داد.
شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران روز سه‌شنبه گفتند که در 72 ساعت گذشته شش حمله به کشتی‌ها در خلیج عدن و دریای سرخ انجام داده‌اند که اشتهای سرمایه‌گذاران را برای داشتن دارایی‌های پرمخاطره‌تر کاهش داده است.
دلار آمریکا به رشد اندک روز گذشته اضافه می‌کند که پس از داده‌هایی که نشان می‌دهد اطلاعات سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده در ماه فوریه 1.4 درصد در مقایسه با افت 6.2 درصدی ماه قبل افزایش یافته است.
به طور جداگانه، هیئت کنفرانس گزارش داد که شاخص اعتماد مصرف کننده ایالات متحده در ماه مارس به 104.7 کاهش یافت که در بحبوحه ترس از رکود اقتصادی، تغییر کمی نسبت به نرخ 104.8 ماه قبل داشت.
علاوه بر این، انتظارات تورمی مصرف کنندگان در طول ماه گزارش شده از 5.2 درصد در فوریه به 5.3 درصد رسید که ممکن است فدرال رزرو را مجبور کند که نرخ های بهره را برای مدت طولانی تری بالاتر نگه دارد.
چشم انداز بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا را بالاتر از آستانه 4.0 درصد نگه می دارد و همچنان به پشتوانه گرینبک ادامه می دهد و احتیاط را برای گاوهای XAU/USD تضمین می کند.
معامله گران همچنین ممکن است ترجیح دهند منتظر انتشار شاخص قیمت مصرف و هزینه شخصی ایالات متحده (PCE) برای سرنخ های بیشتر در مورد مسیر سیاست فدرال رزرو و قبل از قرار دادن شرط های جهت دار جدید باشند.
تحلیل تکنیکال: به نظر می رسد قیمت طلا در آستانه بازگشت به بالای سطح 2200 دلار و آزمایش مجدد رکورد بالاتر است.
از منظر فنی، عملکرد قیمت محدود شده در حدود دو هفته گذشته ممکن است به عنوان یک مرحله تثبیت صعودی در برابر پس‌زمینه افزایش رشد از ابتدای این ماه طبقه‌بندی شود. علاوه بر این، نوسانگرها در نمودار روزانه به راحتی در قلمرو مثبت قرار دارند و از چشم انداز برای شکست نهایی به سمت صعود حمایت می کنند. برخی از خریدهای متعاقب بالای 2200 دلار، مجدداً تنظیمات سازنده را تأیید می‌کند و به قیمت طلا اجازه می‌دهد تا بالاترین رکورد، در حدود منطقه 2223 دلاری را که هفته گذشته لمس کرد، دوباره آزمایش کند.

از طرف دیگر، هر کاهش اصلاحی احتمالاً در نزدیکی منطقه 2,164-2,163 دلار پیش از منطقه 2,156-2,155 دلار و منطقه 2,147-2,146 دلار، حمایت پیدا می کند. شکست متقاعد کننده به پایین تر از دومی ممکن است باعث فروش فنی تهاجمی شود و قیمت طلا را بیشتر به سمت حمایت مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه 2,128-2,127 دلار در مسیر تا مرز 2,100 دلار بکشاند. دسته مذکور باید به‌عنوان پایه‌ای قوی برای XAU/USD عمل کند، که اگر به طور قاطع شکسته شود، نشان می‌دهد که XAU/USD در کوتاه‌مدت بالاتر رفته و راه را برای ضررهای عمیق‌تر هموار می‌کند.

17109 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link