1

قیمت طلا در محدوده 2170 دلار تثبیت می شود

ارسال توسط : Alireza عباسی 34 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در تلاش است تا از رشدهای متوسط روز گذشته سرمایه گذاری کند و در یک باند باریک در اطراف سطح 2,170 دلار در بازه معاملاتی توکیو روز سهشنبه در نوسان است. در همین حال، پیش‌زمینه بنیادی قبل از اعمال شرط‌بندی‌های نزولی تهاجمی در اطراف فلز گرانبها و موقعیت‌یابی برای گسترش عقب‌نشینی شدید اخیر از قله رکورد نزدیک به منطقه ۲۲۲۳ دلاری که پنج‌شنبه گذشته لمس شد، احتیاط لازم را می‌طلبد.

فدرال رزرو  هفته گذشته سیاست پولی کمتر محدودکننده ای را پیش بینی کرد و نشان داد که همچنان در مسیر کاهش نرخ بهره به میزان 75 واحد در سال جاری است. این به نوبه خود، خریداران شاخص دلار آمریکا (USD) را در حالت تدافعی نگه می‌دارد و به‌عنوان باد دمی برای قیمت بدون بازده طلا عمل می‌کند. جدای از این، به نظر می‌رسد افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی زیربنای پناهگاه امن XAU/USD است و باید به محدود کردن هر گونه لغزش معنی‌دار کمک کند.


حرکت‌های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا همچنان از افزایش شرط‌های کاهش نرخ فدرال رزرو حمایت می‌کند
معامله گران به احتمال 70 درصد قیمت گذاری می کنند که فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن کند، که شاخص دلار آمریکا را در حالت تدافعی نگه می دارد و به عنوان یک بادگیر برای قیمت بدون بازده طلا عمل می کند.
با این حال، چندین مقام فدرال رزرو نسبت به تورم ثابت و قوی‌تر از حد انتظار داده‌های کلان آمریکا ابراز نگرانی کردند که به محدود کردن زیان دلار و محدود کردن روند صعودی فلز گرانبها کمک کرد.
رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، روز دوشنبه گفت که انتظار دارد اقتصاد و تورم آمریکا به تدریج کاهش یابد و پیش بینی می کند بانک مرکزی آمریکا تنها یک بار در سال جاری نرخ بهره را کاهش دهد.
آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، خاطرنشان کرد که سه کاهش کاهش در سال 2024 مطابق با تفکر او بود، اگرچه بانک مرکزی آمریکا باید شاهد پیشرفت در تورم و ایجاد تعادل با وظایف دوگانه خود باشد.
لیزا کوک، رئیس فدرال رزرو به طور جداگانه گفت که تورم به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، اگرچه مسیر کاهش تورم، همانطور که انتظار می رفت، پر از دست انداز و ناهموار بوده است، در حالی که بازار کار قوی باقی مانده است.
معامله گران به سند اقتصادی روز سه شنبه ایالات متحده - شامل سفارشات کالاهای بادوام، شاخص اعتماد مصرف کننده هیئت کنفرانس و شاخص تولید ریچموند - برای انگیزه نگاه می کنند.
با این حال، تمرکز بازار به داده‌های شاخص قیمت مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) یا شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو که برای انتشار در روز جمعه برنامه ریزی شده است، باقی خواهد ماند.
در این میان، خطرات ژئوپلیتیکی ناشی از جنگ طولانی روسیه و اوکراین و نگرانی‌ها در مورد اینکه آیا قطعنامه سازمان ملل به آتش‌بس واقعی در نوار غزه منجر خواهد شد، می‌تواند زیربنای XAU/USD باشد.
تجزیه و تحلیل فنی: به نظر می رسد قیمت طلا در آستانه افزایش بیشتر است،  سطح 2147-2146 دلار خریداران را به خود جذب می کند
از منظر فنی، ضعف در زیر نوسان یک شبه، در منطقه 2,164-2,163 دلار، احتمالاً در نزدیکی منطقه 2,156-2,155 دلار و جلوتر از منطقه افقی 2,147-2,146 دلار، حمایت خواهد یافت. شکست متقاعد کننده به پایین تر از دومی می تواند قیمت طلا را بیشتر به سمت حمایت مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه 2128-2127 دلار در مسیر رسیدن به رقم دور 2100 دلار بکشاند.

در همین حال، اندیکاتور (RSI) در نمودار روزانه از قلمرو بیش از حد خرید کاهش یافته و به نفع معامله گران صعودی است. با این حال، علامت روانی 2200 دلار می تواند به عنوان یک مانع قوی فوری عمل کند، که بالاتر از آن یک خرید فنی جدید باید قیمت طلا را به سمت بالاترین رکورد، در اطراف منطقه 2223 دلاری که پنجشنبه گذشته لمس کرد، افزایش دهد.

17096 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link