1

قیمت طلا در بحبوحه ریسک پذیری در محدوده 2200 دلار قرار دارد

ارسال توسط : Alireza عباسی 43 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) بخشی از رشدهای روزانه خود را کاهش داد و به محدوده تازه ای رسید که در بازه معاملاتی روز پنجشنبه به ثبت رسید، اگرچه برای دومین روز متوالی در محدوده مثبت باقی ماند و در حال حاضر در محدوده 2200 دلار معامله می شود. فدرال رزرو  نشان داد که همچنان در مسیر کاهش نرخ بهره به میزان 75 واحد در سال جاری قرار دارد و نگرانی های بازار را کاهش داد که بانک مرکزی پیش بینی خود را برای کاهش نرخ بهره به 2 در بحبوحه افزایش تورم کاهش می دهد. این امر، شاخص دلار آمریکا (USD) را ازقله دو هفته‌ای که در روز چهارشنبه لمس کرد، دور می‌کند و همچنان به سود فلز زرد غیر بازده ادامه می‌دهد.

با این حال، محیط پرریسک رایج - همانطور که با گسترش روند صعودی اخیر در بازارهای جهانی سهام نشان داده شده است - معامله گران را از شرط بندی های صعودی جدید در اطراف قیمت امن طلا باز می دارد. این، همراه با شرایط اشباع خرید در نمودار روزانه، بیشتر به حفظ روی فلز گرانبها کمک می‌کند و باعث می‌شود تا مقداری سود در سطوح بالاتر افزایش یابد. با این وجود، پس‌زمینه بنیادی نشان می‌دهد روند طلا صعودی می باشد، که قبل از تعیین موقعیت برای هر سقوط اصلاحی معنی‌دار در کوتاه‌مدت، باید احتیاط کرد.

حرکت‌های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا به خوبی توسط پیش‌بینی کاهش نرخ فدرال رزرو و ضعیف‌تر شدن شاخص دلار آمریکا حمایت می‌شود.
فدرال رزرو روز چهارشنبه پیش بینی خود را مبنی بر کاهش سه نرخی برای سال جاری حفظ کرد که برای دومین روز متوالی بر دلار آمریکا فشار فروش وارد کرد و قیمت طلا را به قله خود رساند.
سیاست گذاران اکنون رشد اقتصادی آمریکا را در سال جاری 2.1 درصد در مقایسه با 1.4 درصد پیش بینی می کنند و نرخ بیکاری تا پایان سال جاری 4 درصد است، در مقابل 4.1 درصد پیش بینی شده در دسامبر.
پیش‌بینی می‌شود که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی، بدون احتساب مواد غذایی و انرژی، با نرخ 2.6 درصدی تا پایان سال افزایش یابد، در حالی که در پیش‌بینی‌های اقتصادی سه ماهه قبلی 2.4 درصد افزایش یافته بود.
در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که تورم به تدریج در مسیری تا حدی پر دست انداز در حال ریزش است. بالا بودن نرخ تورم اخیر مقامات را محتاط نگه داشته است.
با توجه به ابزار FedWatch گروه CME، معامله گران اکنون با شانس بیشتری قیمت گذاری می کنند، حدود 75 درصد که فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره در نشست سیاست ژوئن ژوئن کند، از 59 درصد در روز سه شنبه.
این منجر به کاهش ملایم بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا می شود و دلار آمریکا را در بازه معاملاتی توکیو در روز پنجشنبه به کف یک هفته ای می کشاند و از این فلز گرانبها حمایت می کند.
شرایط اشباع خرید در نمودار روزانه باعث می‌شود تا در میان لحن مثبت در اطراف بازارهای سهام، مقداری سود در سطوح بالاتر انجام شود، که تمایل به تضعیف منطقه امن XAU/USD دارد.
تحلیل تکنیکال: حریداران قیمت طلا باید قبل از قرار دادن شرط‌های جدید منتظر برخی تثبیت یا عقب نشینی باشند.
از منظر فنی، حرکت مثبت قوی یک شبه، شکست سطح الگوی نمودار پرچم صعودی را تأیید کرد و چشم‌انداز مثبت قیمت طلا را تأیید کرد. با این حال، اندیکاتور (RSI) به بالای سطح 70 برگشته است، و این امر باعث می‌شود تا قبل از اینکه معامله‌گران شروع به موقعیت‌یابی برای هر حرکت مثبت بیشتر کنند، منتظر برخی تثبیت‌های کوتاه‌مدت یا عقب‌نشینی متوسط باشیم. با این وجود، تنظیم گسترده‌تر از چشم‌اندازی برای گسترش روند صعودی قوی اخیر که طی یک ماه گذشته یا بیشتر شاهد آن بودیم، پشتیبانی می‌کند.

در همین حال، هر کاهش اصلاحی معنی‌دار زیر منطقه 2200-2190 دلار احتمالاً خریداران تازه‌ای را جذب می‌کند و در نزدیکی منطقه افقی 2160-2158 دلار محدود باقی می‌ماند.

17058 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link