1

طلا در نزدیکی کف یک هفته اخیر در حال معامله می باشد

ارسال توسط : Alireza عباسی 44 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در بازه معاملاتی لندن روز سه شنبه فروشندگان تازه‌ای را به سمت خود جذب می‌کند  و در حال حاضر، به نظر می‌رسد که حرکت بهبودی متوسط یک شبه از منطقه 2145 دلار یا کف یک هفته‌ای را متوقف کرده است. انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو  به روایت نرخ های بهره بالاتر و طولانی تر خود در پی تورم همچنان چسبنده در آمریکا پایبند باشد، همچنان از افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا حمایت می کند. این به نوبه خود، دلار آمریکا (USD) را به بالاترین حد دو هفته اخیر می رساند و به عنوان عاملی کلیدی در تضعیف فلز زرد غیر بازده دیده می شود.

در همین حال، بازارها همچنان در حال قیمت گذاری هستند که احتمال دارد فدرال رزرو چرخه کاهش نرخ خود را از ژوئن آغاز کند. این امر، همراه با تنش‌های ژئوپلیتیکی، می‌تواند تا حدودی از قیمت امن طلا حمایت کند و به محدود کردن ضرر کمک کند. معامله گران همچنین ممکن است از قرار دادن شرط های جهت دار تهاجمی قبل از جلسه مهم دو روزه سیاست FOMC که این سه شنبه آغاز می شود، خودداری کنند. سرمایه گذاران به دنبال نشانه هایی در مورد مسیر کاهش نرخ فدرال رزرو خواهند بود که نقش کلیدی در افزایش تقاضای دلار ایفا می کند و انگیزه معناداری را برای فلز گرانبها ایجاد می کند.

حرکت‌های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا در بحبوحه کاهش نرخ‌های فدرال رزرو، شاخص دلار آمریکا را به قله دو هفته اخیر رسانده است.
داده‌های قوی‌تر از تورم آمریکا به گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو نرخ‌های بهره را بالا نگه می‌دارد، دامن زد، که به نوبه‌ی خود، به افزایش قیمت طلای بدون بازده کمک نمی‌کند تا در روز دوشنبه از کف یک هفته‌ای افزایش یابد.
اکنون بازارها در کمتر از سه کاهش ۲۵ واحدی نرخ در سال جاری قیمت گذاری می کنند و احتمال اینکه فدرال رزرو چرخه کاهش نرخ را در نشست ژوئن آغاز کند، حدود ۵۱ درصد است که به شدت کمتر از انتظارات در ابتدای سال است.
انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو به روایت نرخ بهره بالاتر برای مدت طولانی‌تر پایبند باشد، بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا را به قله سه هفته اخیر می‌رساند، و دلار آمریکا را پشتوانه می‌کند و سقف کالا را محدود می‌کند.
جنگ طولانی روسیه و اوکراین، همراه با ناآرامی‌ها در خاورمیانه، ممکن است به حمایت از پناهگاه امن XAU/USD ادامه دهد و به محدود کردن خسارات عمیق‌تر قبل از نشست مهم FOMC که امروز آغاز می‌شود، کمک کند.
اوکراین هفته گذشته حملات پهپادی به پالایشگاه‌های نفت روسیه را تشدید کرد، در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، برنامه‌های خود برای حمله به منطقه رفح غزه را تأیید کرد که به جو عدم اطمینان کمک می‌کند.
در عین حال، تمرکز بر روی این خواهد بود که آیا سیاست گذاران فدرال رزرو پیش بینی ها یا نمودارهای نقطه ای خود را برای اقتصاد و کاهش نرخ برای سال جاری و دو سال آینده تغییر می دهند، که مسیر کوتاه مدت XAU/USD را تعیین می کند.
تحلیل تکنیکال: قیمت طلا ممکن است قبل از شرط‌بندی جدید منتظر پذیرش زیر سطح حمایت ۲۱۴۵ دلاری باشد.
از منظر فنی، عقب نشینی اخیر از قله رکورد در نزدیکی منطقه حمایتی 2145-2144 دلار متوقف شد که اکنون باید به عنوان یک نقطه محوری کلیدی برای قیمت طلا عمل کند. یک شکست متقاعد کننده در سطج 2145،  سطح حمایت مربوطه بعدی را در نزدیکی منطقه 2128-2127 دلار نشان خواهد داد قبل از اینکه XAU/USD کاهش اصلاحی را بیشتر به سمت رقم دور 2100 دلار گسترش دهد.

از طرف دیگر، اکنون به نظر می رسد که منطقه 2175-2176 دلاری به عنوان یک سطح مقاومت کلیدی ظاهر شده است، که در صورت رفع آن به قیمت طلا اجازه می دهد تا قله رکورد را به چالش بکشد، منطقه حدود 2195 دلار که هفته گذشته لمس شد. برخی از خریدهای متعاقب فراتر از مرز 2200 دلار، زمینه را برای از سرگیری روند صعودی که از ابتدای ماه جاری شاهد بودیم، فراهم می کند.

17045 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link