1

در بحبوحه کاهش نرخ بهره قیمت طلا به کف یک هفته اخیر رسید

ارسال توسط : Alireza عباسی 45 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) برای سومین روز متوالی در روز دوشنبه در روندنزولی معامله می‌شود و به سطح 2050 دلار یا کف هفته‌ای دربازه معاملاتی توکیو روز دوشنبه ریزش می‌کند. داده‌های قوی‌تر تورمی که هفته گذشته از آمریکا منتشر شد، این گمانه‌زنی‌ها را تقویت کرد که فدرال رزرو  به روایت نرخ‌های بهره بالاتر و طولانی‌تر پایبند خواهد ماند. این چشم انداز همچنان از افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا حمایت می کند، که به نوبه خود به عنوان باد پشتی برای شاخص دلار آمریکا (USD) عمل می کند و فلز زرد غیر بازده را تضعیف می کند.

با این حال، بازارها همچنان قیمت‌گذاری می‌کنند و احتمال بیشتری وجود دارد که فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره در ژوئن کند. این امر، همراه با خطرات ژئوپلیتیکی، باید به کاهش نزولی برای بهای امن طلا کمک کند و ضررهای عمیق تر را محدود کند. از این رو، تمرکز بر نتیجه نشست دو روزه سیاست پولی FOMC که قرار است روز چهارشنبه اعلام شود، بسیار مورد انتظار است.

محرک های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا تحت فشارفروش سیاست های انقباضی فدرال رزرو است، به نظر می رسد فروشندگان متعهد نیستند
داده‌هایی که هفته گذشته از آمریکا منتشر شد، به چسبندگی تورم اشاره کرد و ممکن است فدرال رزرو را مجبور کند که نرخ‌های بهره را بالا نگه دارد، که به نوبه خود، بر قیمت طلا که بازدهی ندارد تأثیر می‌گذارد.
نظرسنجی اولیه دانشگاه میشیگان در روز جمعه نشان داد که انتظارات تورمی یک ساله و پنج ساله در ماه مارس تغییر چندانی نداشت، در حالی که شاخص احساسات مصرف کننده آمریکا به 76.5 کاهش یافت.
در همین حال، ابزار FedWatch گروه CME نشان می دهد که احتمال کاهش نرخ بهره در جلسه سیاست ژوئن در حدود 60 درصد است و خریداران دلار را از شرط بندی جدید باز می دارد.
خطرات ژئوپلیتیکی به دلیل جنگ طولانی روسیه و اوکراین و درگیری‌ها در خاورمیانه، که به نظر می‌رسد حمایت بیشتری از فلز گران‌بها به عنوان پناهگاه امن می‌دهد، همچنان افزایش می‌یابد.
اوکراین هفته گذشته حملات پهپادی به پالایشگاه‌های نفت روسیه را تشدید کرد، در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأیید کرد که به برنامه‌هایی برای حمله به منطقه رفح غزه ادامه خواهد داد.
معامله‌گران ممکن است از شرط‌بندی تهاجمی جهت دار خودداری کنند و اکنون مشتاقانه منتظر نتیجه جلسه سیاست پولی مورد انتظار FOMC در روز چهارشنبه هستند تا انگیزه‌ای معنادار داشته باشند.
تحلیل تکنیکال: با شکسته شدن سطح حمایت افقی 2,145-2,144 دلار، قیمت طلا می تواند بیشتر کاهش یابد.
 هر کاهش بیشتر احتمالاً حمایتی را در نزدیکی منطقه 2145-2144 دلار پیدا می‌کند ولی اگر سطح اولیه را از دسا دهد طلا می‌تواند ریزش تا حمایت مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه 2128-2127 دلار را تسریع بخشد. لغزش اصلاحی می تواند بیشتر به سمت رقم گرد 2100 دلار گسترش یابد، که باید به عنوان سطح حمایت قوی برای XAU/USD عمل کند.

از طرف دیگر، اکنون به نظر می رسد که منطقه 2175-2176 دلاری به عنوان یک سطح مقاومت کلیدی ظاهر شده است، که در صورت رفع آن به قیمت طلا اجازه می دهد تا قله رکورد را به چالش بکشد، منطقه حدود 2195 دلار که هفته گذشته لمس شد. برخی از خریدهای متعاقب فراتر از مرز 2200 دلار، زمینه را برای از سرگیری روند صعودی که از ابتدای ماه جاری شاهد بودیم، فراهم می کند.

17031 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link