1

طلا خود را بالای سطح حمایت 2150 تثبیت می کند

ارسال توسط : Alireza عباسی 48 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در روز پنجشنبه تحت فشارهای فروش مجدد قرار گرفت و در واکنش بیش از حد انتظار شاخص قیمت تولید کننده آمریکا (PPI) به کف هفتگی نزدیک شد. این داده ها به تورم ثابت و کاهش انتظارات بازار برای کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو  اشاره کرد. این به نوبه خود باعث افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا شد و  شاخص دلار آمریکا (USD) را تقویت کرد، که معلوم شد عاملی کلیدی برای دور کردن جریان ها از فلز زرد غیر بازده است.

با این حال، بازارها همچنان با احتمال بیشتری که بانک مرکزی آمریکا شروع به کاهش نرخ بهره در ژوئن کند، قیمت گذاری می کنند. این امر، همراه با انگیزه کاهش ریسک، به قیمت طلا کمک کرد تا برخی خریداران را قبل از سطح 2150 دلار جذب کند و با یک سوگیری مثبت خفیف دربازه معاملاتی توکیو روز جمعه معامله کند. با این حال، XAU/USD در محدوده‌ای آشنا باقی می‌ماند، زیرا معامله‌گران به دنبال شفافیت بیشتر در مورد مسیر کاهش نرخ فدرال رزرو قبل از قرار دادن شرط‌های جهت‌دار جدید هستند. از این رو، تمرکز بر جلسه FOMC در هفته آینده باقی می ماند.

دیلی دایجست محرک های بازار: قیمت طلا در میان نشانه های بنیادی متفاوت، دامنه نوسانی را افزایش می دهد
داده‌های منتشر شده در روز پنجشنبه نشان داد که قیمت‌های تولیدکننده آمریکا در ماه فوریه بیش از حد انتظار افزایش یافته است، که ممکن است فدرال رزرو را مجبور کند تا نرخ‌های بهره را بالا نگه دارد و باعث شود تا حدودی قیمت طلا به فروش برسد.
اداره آمار کار آمریکا گزارش داد که شاخص قیمت تولیدکننده برای تقاضای نهایی با نرخ سالانه 1.6 درصدی در ماه فوریه در مقایسه با چاپ اصلاح شده 1 درصدی ماه قبل و برآوردهای بازار 1.1 درصد افزایش یافته است.
به طور جداگانه، وزارت کار آمریکا (DOL) داده های معمول اولیه مطالبات بیکاری را منتشر کرد، که نشان می دهد تعداد افرادی که برای اولین بار برای بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند به طور غیرمنتظره ای در هفته گذشته به 209 هزار نفر کاهش یافته است.
این، تا حد زیادی، ارقام نرم‌تر خرده‌فروشی آمریکا را تحت الشعاع قرار داد، که در فوریه 0.6 درصد افزایش یافت و به کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده در سه ماهه اول در بحبوحه افزایش تورم و هزینه‌های استقراض بالا اشاره کرد.
در همین حال، ابزار FedWatch گروه CME نشان می‌دهد که بازارها همچنان با احتمال 60 درصدی قیمت‌گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در نشست سیاست ژوئن، نرخ‌های بهره را کاهش دهد و به محدود کردن ضرر برای فلز زرد غیر بازده کمک کند.
سرمایه‌گذاران نسبت به احتمال سیگنال‌های جنگ‌طلبانه‌تر از سوی فدرال رزرو، محتاط‌تر عمل می‌کنند، که از لحن ضعیف‌تر در بازارهای سهام مشهود است و حمایت بیشتری از پناهگاه امن XAU/USD می‌کند.
پس از تهدید ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به رویارویی نظامی گسترده تر با ناتو به دلیل حمایت ائتلاف از اوکراین، روسیه تسلیحات هسته ای تاکتیکی را از مرزهای خود به کشور همسایه بلاروس، نزدیکتر به خاک ناتو، منتقل کرد.
معامله گران اکنون به سند اقتصادی آمریکا در روز جمعه نگاه می کنند - شامل انتشار شاخص تولید امپایر استیت، ارقام تولید صنعتی و شاخص اولیه احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان.
با این حال، تمرکز بر نشست‌های آتی سیاست پولی FOMC که از سه‌شنبه آینده آغاز می‌شود، باقی می‌ماند، که ممکن است نشانه‌های جدیدی در مورد مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ارائه دهد و مسیر کوتاه‌مدت فلز را تعیین کند.
تحلیل تکنبکال: خریداران طلا آماده تسلیم شدن نیستند، حمایت 2150 دلاری کلید خورده است.
از منظر فنی، اقدام قیمت در بازه جهش از ابتدای هفته جاری در پشت سرگذاشتن رالی اخیر رخ می دهد و ممکن است همچنان به عنوان مرحله تثبیت صعودی طبقه بندی شود. مرز پایین محدوده معاملاتی مذکور در نزدیکی منطقه 2152-2150 دلار ممکن است به محافظت از روند نزولی فوری ادامه دهد. شکست متقاعد کننده در زیر می تواند قیمت طلا را به حمایت مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه 2,128-2,127 دلار بکشاند. لغزش اصلاحی می تواند بیشتر به سمت رقم گرد 2100 دلار گسترش یابد، که باید به عنوان پایه ای قوی برای XAU/USD. عمل کند.

17017 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link