1

طلا فاقد جهت گیری ثابت در طول روز است خریداران بازار را کنترل می کند

ارسال توسط : Alireza عباسی 49 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در تلاش است تا از حرکت مثبت روز قبل سرمایه گذاری کند و در یک باند معاملاتی باریک دربازه معاملاتی توکیو روز پنجشنبه نوسان می کند. انتشار تورم داغ آمریکا به گمانه زنی ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو  ممکن است کاهش نرخ بهره را به تعویق بیاندازد، دامن زد که بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را بالا نگه می دارد. این به نوبه خود به شاخص دلار آمریکا (USD) کمک می‌کند تا برخی خریداران را جذب کند، که همراه با محیط پرریسک رایج، در میان اشباع خرید در نمودار روزانه، روند صعودی را برای فلز گرانبهای امن پناهگاه کاهش می‌دهد.

با این حال، بازارها همچنان با احتمال بیشتری که فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره در جلسه سیاست ژوئن کند، قیمت گذاری می کنند. جدای از این، خطرات ژئوپلیتیکی ناشی از جنگ طولانی روسیه و اوکراین و درگیری‌ها در خاورمیانه ممکن است همچنان به عنوان بادی برای قیمت طلا عمل کند. معامله گران همچنین ممکن است منتظر جلسه مهم FOMC در هفته آینده بمانند، جلسه ای که برای سرنخ هایی در مورد مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو بررسی می شود و مرحله بعدی حرکت جهت دار برای فلز زرد غیر بازده را تعیین می کند.

در همین حال، معامله‌گران در روز پنج‌شنبه از داده‌های کلان آمریکا -شاخص خرده‌فروشی ماهانه، شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) و ادعاهای اولیه بیکاری هفتگی، نشانه‌هایی را دریافت خواهند کرد. جدای از این، بازده اوراق قرضه آمریکا بر پویایی قیمت دلار تأثیر خواهد گذاشت، که همراه با ریسک گسترده تر، ممکن است به ایجاد فرصت های معاملاتی کوتاه مدت در اطراف قیمت طلا کمک کند.

حرکت‌های بازار دیلی دایجست: علیرغم شرط‌بندی فدرال رزرو برای کاهش نرخ در ژوئن، قیمت طلا برای جذب خریداران تلاش می‌کند
امید به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست سیاستی ژوئن ممکن است دلار آمریکا را در حالت تدافعی نگه دارد و در میان خطرات ژئوپلیتیکی همچنان به عنوان یک بادگیر برای قیمت غیر بازده طلا عمل کند.
گزارش CPI آمریکا که در روز سه‌شنبه منتشر شد حاکی از چسبندگی در تورم است که ممکن است فدرال رزرو را مجبور کند به روایت طولانی‌تر خود پایبند بماند و خریداران XAU/USD را از شرط‌بندی جدید باز دارد.
سرمایه‌گذاران همچنان نگران خطرات ژئوپلیتیکی ناشی از جنگ طولانی روسیه و اوکراین و درگیری اسرائیل و حماس هستند که به نظر می‌رسد بیشتر برای جایگاه امن این فلز گرانبها مفید باشد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه گفت که اگر آمریکا نیرو به اوکراین بفرستد و مسکو برای جنگ هسته‌ای آماده باشد، تشدید قابل توجه درگیری تلقی خواهد شد.
حمله اسرائیل به مرکز توزیع کمک های سازمان ملل در رفح حمله کرد، در حالی که حزب الله لبنان گفت که دو تن از جنگجویانش در دره بقاع پس از حمله اسرائیل به این منطقه برای دومین روز متوالی کشته شدند.
در گزارشی از پایگاه خبری آمریکایی پولیتیکو آمده است که مقامات ارشد آمریکایی به همتایان اسرائیلی خود گفته اند که دولت بایدن از هدف قرار دادن اهداف با ارزش حماس در رفح و زیر آن حمایت خواهد کرد.
عدم قطعیت در مورد مسیر کاهش نرخ توسط فدرال رزرو، بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را بالا نگه می دارد، که به محدود کردن هر گونه کاهش معنی دار دلار کمک می کند و باید هرگونه حرکت ارزش گذاری معنی دار برای فلز گرانبها را محدود کند.
معامله گران اکنون به داده های کلان آمریکا در روز پنجشنبه -  شاخص خرده فروشی ماهانه، شاخص قیمت تولید کننده و ادعاهای بیکاری هفتگی - برای انگیزه نگاه می کنند، اگرچه تمرکز بر جلسه سیاست گذاری FOMC در هفته آینده باقی می ماند.
تحلیل تکنیکال: خریداران  طلا در حالی که بالاتر از سطح 2150 دلار کنترل بازار را در دست دارند.
 هر حرکت صعودی بعدی به احتمال زیاد با  سطح مقاومتی در نزدیکی منطقه ۲۱۹۵ دلاری یا رکوردی که جمعه گذشته ثبت شد، مواجه خواهد شد. برخی از خریدهای متعاقب فراتر از مرز 2200 دلار، قیمت طلا را به سمت قلمروی ناشناخته سوق می دهد و به عنوان یک محرک جدید برای خریداران تلقی می شود، و زمینه را برای تمدید افزایش انفجار اخیر که طی دو هفته گذشته شاهد بودیم، فراهم می کند.

17003 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link