1

نوسانات طلا در نزدیکی کف هفتگی اش در حال ادامه یافتن است

ارسال توسط : احسان سماواتیان 48 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در بازه معاملاتی توکیو روز چهارشنبه بالاتر رفت و بخشی از اصلاح سود روز قبل را به منطقه 2150 دلار یا پایین‌ترین سطح هفتگی معکوس کرد. بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا در روز سه شنبه پس از اینکه تورم مصرف کننده آمریکا در ماه فوریه کمی گرمتر از حد انتظار شد، افزایش یافت، که به نوبه خود، ارزش دلار آمریکا (USD) را افزایش داد و مقداری فشار نزولی بر فلز زرد غیر بازده وارد کرد. علاوه بر این، گسترش روند صعودی در بازارهای سهام آمریکا بیشتر به دور کردن جریان از کالای امن کمک کرد.

با این حال، پذیرش فزاینده مبنی بر اینکه فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ های بهره در نشست ماه ژوئن خواهد کرد، هر گونه افزایش معنی دار را برای بازده اوراق قرضه آمریکا و دلار نگه می دارد. این، همراه با ریسک‌های ژئوپلیتیکی، فاکتورهای کلیدی هستند که به قیمت امن طلا کمک می‌کنند تا برخی از خریدها را به سمت خود جذب کند. در همین حال، به نظر می رسد معامله گران تمایلی به شرط بندی تهاجمی جهت دار ندارند و ترجیح می دهند منتظر نشانه های بیشتری در مورد مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو باشند. از این رو، اکنون تمرکز به نشست دو روزه سیاست پولی FOMC که از سه شنبه آینده آغاز می شود، معطوف شده است.

 قیمت طلا تحت تأثیر کاهش دلار آمریکا و افزایش قیمت‌های ریسکی است.
گزارش تورم داغ آمریکا به گمانه زنی ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو ممکن است کاهش نرخ بهره را به تاخیر بیندازد و بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را تحت فشار قرار داد، که پشتوانه دلار آمریکا بوده و بر قیمت طلا در روز سه شنبه تاثیر گذاشته است.
شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا (CPI) در ماه فوریه از 3.1 درصد قبلی و مورد انتظار، 3.2 درصد افزایش یافت، در حالی که شاخص اصلی قیمت مصرف کننده سالانه به 3.8 درصد رسید، کمی بالاتر از برآوردها برای 3.7 درصد.
با توجه به ابزار FedWatch گروه CME، بازارها همچنان با احتمال 70 درصدی قیمت گذاری می کنند که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در ماه ژوئن کاهش دهد، که دلار را محدود می کند و ضرر را برای XAU/USD محدود می کند.
یک مقام قطری روز سه شنبه گفت که اسرائیل و حماس به توافقی برای توقف جنگ در غزه و آزادی گروگان ها نزدیک نیستند و هشدار داد که با وجود هفته ها مذاکرات آتش بس، اوضاع همچنان بسیار پیچیده است.
شورشیان حوثی وابسته به ایران در یمن گفتند که در همبستگی با فلسطینیان و پاسخ به جنگ جاری در غزه، عملیات نظامی خود را در ماه مبارک رمضان تشدید خواهند کرد.
آمریکا 6 حمله دفاع شخصی انجام داد و یک کشتی بدون سرنشین زیر آب و 18 موشک ضد کشتی را در تلافی دو موشک بالستیک ضد کشتی شلیک شده به دریای سرخ توسط حوثی ها منهدم کرد.
این باید به محدود کردن روند نزولی برای فلز گرانبهای امن کمک کند زیرا معامله گران به جلسه هفته آینده FOMC مورد انتظار برای سرنخ هایی در مورد مسیر کاهش نرخ و قبل از قرار دادن شرط های جهت دار جدید نگاه می کنند.


خریداران طلا دست بالا را دارند در حالی که بالاتر از حمایت محوری 2144 دلار هستند.
از منظر تکنیکال، به نظر می رسد که کف یک شبه، در حدود 2150 دلار، اکنون از نزولی فوری محافظت می کند. با توجه به شاخص قدرت نسبی با حالت اشباع خرید (RSI) در نمودار روزانه، یک شکست متقاعد کننده ممکن است باعث ریزش شود و قیمت طلا را به حمایت مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه 2,128-2,127 دلار بکشاند. ریزش بعدی ممکن است رقم دور 2100 دلار را هدف قرار دهد، که باید به عنوان سطح قوی برای XAU/USD و نقطه محوری کلیدی برای معامله گران کوتاه مدت عمل کند.

از سوی دیگر، هر روند صعودی احتمالاً با مقاومتی در اطراف منطقه 2174-2175 دلاری پیش از منطقه 2195 دلاری یا رکوردی که جمعه گذشته ثبت شد، مواجه خواهد شد. برخی از خریدهای متعاقب فراتر از مرز 2200 دلار، قیمت طلا را به سمت منطقه ناشناخته سوق می دهد و زمینه را برای از سرگیری روند صعودی اخیر که طی دو هفته گذشته شاهد بودیم، فراهم می کند.

16986 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link