1

قیمت طلا در بحبوحه اعلام شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا مفداری ریزش کرد

ارسال توسط : Alireza عباسی 48 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در بازه معاملاتی توکیو روز سه‌شنبه نزولی می باشد، اگرچه فاقد تبعیت است و در فاصله قابل توجهی از قله هفته گذشته باقی می‌ماند. معامله گران ترجیح می دهند در حاشیه منتظر بمانند و قبل از اینکه ریسک پذیری جهت دار جدیدی را در مورد طلا بگذارند، برای سرنخ های بیشتر در مورد مسیر کاهش نرخ فدرال رزرو  به آخرین ارقام تورم مصرف کننده آمریکا نگاه کنند. در این میان، پذیرش فزاینده مبنی بر اینکه بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره کلیدی خود را در جلسه سیاست ژوئن کاهش خواهد داد، منجر به کاهش بیشتر بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا می شود. این باعث می‌شود که شاخص دلار آمریکا (USD) در حالت تدافعی قرار بگیرد و باید به‌عنوان یک بادگیر برای کالا عمل کند.

در همین حال، افزایش نرخ بیکاری در آمریکا، تغییر قریب الوقوع در موضع سیاست بانک مرکزی آمریکا را تقویت کرد. با این حال، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در طول شهادت شش ماهه خود در کنگره هفته گذشته، گفت که تورم همچنان چسبنده می تواند از کاهش زودهنگام نرخ بهره جلوگیری کند. از این رو، اعلام شاخص CPI  آمریکا می تواند به بانک مرکزی آمریکا اجازه دهد تا کاهش کمتری نرخ بهره را در سال جاری نشان دهد و باعث ایجاد فشار فروش کوتاه مدت در  قیمت طلا شود. 

دیلی دایجست محرک های بازار: خریداران طلا نسبت به ارقام تورم مصرف کننده در آمریکا محتاطانه رفتار می کنند
برخی از تغییر موقعیت تجارت قبل از ارقام مهم تورم مصرف کننده آمریکا، فشار فروش بر قیمت طلا در بازه معاملاتی توکیو وارد می کند، اگرچه هرگونه لغزش اصلاحی معنی دار هنوز مبهم به نظر می رسد.
گزارش مهم  شاخص CPI آمریکا نقشی کلیدی در تأثیرگذاری بر انتظارات در مورد زمان بندی و سرعت کاهش نرخ توسط فدرال رزرو خواهد داشت که باید انگیزه جدیدی برای XAU/USD ایجاد کند.
پیش‌بینی می‌شود که در ماه فوریه به بالاتر از 0.4 درصد برسد و انتظار می‌رود که نرخ سالانه در 3.1 درصد ثابت بماند، در حالی که انتظار می‌رود شاخص CPI اصلی از 3.9 درصد قبلی به 3.7 درصد کاهش یابد.
گزارش مختلط مشاغل ماهانه آمریکا که روز جمعه منتشر شد، شرط های کاهش نرخ را افزایش داد و بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا را به کف پنج هفته اخیر نزدیک کرد، نزدیک به مرز 4.0 درصد.
بر اساس ابزار FedWatch گروه CME، معامله گران در حال حاضر با احتمال حدود 70 درصد کاهش نرخ تا ژوئن قیمت گذاری می کنند، که خریداران دلار را در حالت تدافعی نگه می دارد و از فلز حمایت می کند.
با این حال، چاپ تورم چسبنده برای کالا کمی دردسرساز خواهد بود، در حالی که خواندن سردتر CPI شرط‌ها را برای کاهش زودهنگام نرخ افزایش می‌دهد و باعث افزایش قیمت طلا می‌شود.
تحلیل تکنیکال: قیمت طلا احتمالاً سطح حمایت مناسبی در نزدیکی 2144 دلار پیدا می کند.
از منظر فنی، اندیکاتور (RSI) در نمودار روزانه شرایط اشباع خرید را اعلام می کند و باعث می‌شود مقداری سود دریافت شود. با این حال، سنتیمنت کوتاه مدت همچنان به نفع معامله گران صعودی در پی شکستن رکورد قبلی در هفته گذشته، در حدود منطقه 2,144 دلاری است. مورد دوم اکنون باید به عنوان یک نقطه محوری کلیدی عمل کند، که اگر قاطعانه شکسته شود، می تواند قیمت طلا را به سمت سطح حمایت متوسط  بعدی در محدوده 2125 دلار و سپس محدوده 2100 دلار بکشاند.

16981 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link