1

قیمت طلا زیر سطح 2200 دلار باقی می ماند

ارسال توسط : Alireza عباسی 49 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در روز جمعه پس از اینکه گزارش مشاغل آمریکا نشان داد که نرخ بیکاری افزایش یافته و انتظارات از اینکه فدرال رزرو  کاهش نرخ بهره را در ژوئن آغاز خواهد کرد، به قله خود رسید. با این حال، این فلز گرانبها در زیر دسته مذکور باقی می‌ماند و برخی از فروشندگان روزانه را در نزدیکی منطقه 2189 دلاری در بازه معاملاتی توکیو روز دوشنبه جذب می‌کند.

معامله گران صعودی ترجیح می دهند موقعیت خود را در بحبوحه شرایط فوق العاده خرید در نمودار روزانه و پیش از انتشار آخرین ارقام تورم مصرف کننده آمریکا در روز سه شنبه کاهش دهند. گزارش مهم CPI آمریکا بر انتظارات بازار در مورد مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو تأثیر می گذارد، که به نوبه خود، تقاضای دلار را افزایش می دهد و انگیزه جدیدی را برای طلا ایجاد می کند. در همین حال، شرط‌بندی این است که فدرال رزرو به زودی کاهش سیاست‌های پولی خود را آغاز خواهد کرد، بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را کاهش می‌دهد و به محدود کردن هرگونه کاهش اصلاحی معنی‌دار برای XAU/USD کمک می‌کند.

دیلی دایجست محرک‌های بازار: قیمت طلا همچنان از افزایش شرط‌بندی برای کاهش قریب‌الوقوع نرخ بهره فدرال رزرو در ژوئن سود می‌برد.
داده‌های منتشر شده در روز جمعه نشان داد که نرخ بیکاری آمریکا به قله دو سال گذشته رسیده است، و شرط‌بندی برای کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن توسط فدرال رزرو افزایش یافته و قیمت طلا به رکورد جدیدی رسیده است.
عنوان NFP نشان داد که اقتصاد آمریکا در ماه فوریه 275 شغل جدید در مقایسه با 200 هزار شغل تخمین زده اضافه کرد، اگرچه آمار ماه قبل از 353 هزار شغل به 229 هزار شغل کاهش یافت.
علاوه بر این، تورم دستمزد، که با تغییر در میانگین درآمد ساعتی اندازه‌گیری می‌شود، 4.3 درصد به صورت سالانه افزایش یافت، همچنین کمتر از انتظارات بازار و رشد 4.4 درصدی ژانویه بود.
احتمال کاهش نرخ بهره در ماه مه توسط فدرال رزرو پس از گزارش مشاغل حیاتی به حدود 30 درصد افزایش یافت، اگرچه نشست سیاست گذاری ژوئن همچنان محتمل ترین زمان مورد انتظار برای چنین حرکتی است.
بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا به کف یک ماهه رسید و دلار آمریکا را به کف خود از اواسط ژانویه رساند و به نفع فلز بدون بازده بود.
افزایش اندک دلار باعث می‌شود برخی از فروشندگان در طول روز دوشنبه در بازه معاملاتی توکیو، انتظارات را برای تغییر قریب‌الوقوع در موضع سیاست فدرال رزرو تقویت کند که به محدود کردن ضرر کمک کند.
علاوه بر این، تنش‌های ژئوپلیتیکی، همراه با انتظارات مبنی بر تضعیف اقتصاد جهانی در سال 2024، ممکن است همچنان جریان‌ها را به سمت پناهگاه امن XAU/USD هدایت کند و به عنوان بادگیر عمل کند.
سرمایه گذاران اکنون مشتاقانه منتظر انتشار آخرین ارقام تورم مصرف کننده در آمریکا در روز سه شنبه هستند تا سرنخ های تازه در مورد مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و قبل از تعیین موقعیت برای مرحله بعدی حرکت جهت دار.
تحلیل تکنیکال: قیمت طلا باید خود را در محدوده اشباع خرید در نمودار روزانه تثبیت کتد.
از نظر تکنیکال، شکست هفته گذشته از رکورد قبلی، در حدود منطقه 2,144 دلار، به نفع معامله گران صعودی است و از چشم انداز سودهای بیشتر حمایت می کند. با این اوصاف، اندیکاتور (RSI) در نمودار روزانه شرایط فوق‌العاده خرید را نشان می‌دهد و احتیاط را می‌کند تا قبل از انجام شرط‌بندی‌های صعودی جدید منتظر برخی تثبیت‌های کوتاه‌مدت یا عقب‌نشینی متوسط باشیم.

با این حال، هر لغزش اصلاحی معنی‌داری به احتمال زیاد حمایت مناسبی را در نزدیکی  محدوده  2,154 دلار پیدا می‌کند، که اکنون باید به عنوان یک نقطه محوری کلیدی برای معامله‌گران درون روز عمل کند. شکست این سطح  باعث ریزش بیشتر قیمت می شود و قیمت طلا را  سمت سطح حمایت متوسط 2,125 دلار در مسیر تا رقم دور 2,100 دلار بکشاند. از سوی دیگر، خریداران اکنون ممکن است منتظر حرکتی فراتر از مرز 2200 دلار باشند، که بالاتر از آن، XAU/USD وارد قلمروی ناشناخته شده و بر روی دستاوردهای قوی اخیر خود که در یک ماه گذشته یا بیشتر ثبت شده است، ادامه خواهد داد.

16967 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link