1

قیمت طلا در بحبوحه کاهش نرخ فدرال رزرو به روند صعودی ادامه می دهد

ارسال توسط : Alireza عباسی 56 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در روز چهارشنبه در بحبوحه انتظارات برای تغییر قریب الوقوع در موضع سیاست فدرال رزرو  به قله خود در محدوده 2152 دلار رسید. اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، مجدداً تأیید شد و گفت که بانک مرکزی انتظار دارد تا اواخر سال جاری نرخ بهره معیار خود را کاهش دهد. با این حال، نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، گمانه زنی ها درباره کاهش سیاست های تهاجمی تر را کم اهمیت می داند و به دلار آمریکا کمک می کند تا کاهش اخیر خود را به کف فوریه متوقف کند. 

در همین حال، در بحبوحه تنش‌های ژئوپلیتیکی مداوم، هرگونه کاهش اصلاحی معنی‌دار قیمت طلا مبهم به نظر می‌رسد. جدای از این، نگرانی ها در مورد کندی رشد اقتصادی در چین - دومین اقتصاد بزرگ جهان - ممکن است همچنان به عنوان بادگیر برای فلز گرانبهای امن عمل کند. سرمایه گذاران همچنین ممکن است ترجیح دهند قبل از دومین روز سخنرانی پاول در مقابل کمیته بانکی سنا و انتشار جزئیات استخدام ماهانه آمریکا که به دقت مورد بررسی قرار می گیرد - که در روز جمعه به عنوان گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) شناخته می شود، در حاشیه منتظر بمانند. در همین حال، معامله‌گران در روز پنج‌شنبه ممکن است از داده‌های اولیه هفتگی ادعاهای بیکاری آمریکا برای انگیزه کوتاه‌مدت بعداً در طول بازه معاملاتی نیویورگ راهنمایی بگیرند.

دیجی دیجست محرک های بازار: قیمت طلا به خوبی توسط  کاهش نرخ فدرال رزرو حمایت می شود
شرط بندی ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را در ماه ژوئن آغاز خواهد کرد، همراه با ریسک های ژئوپلیتیکی و مشکلات اقتصادی چین، قیمت طلا را که بازدهی نداشت در روز چهارشنبه به قله خود رساند.
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، روز چهارشنبه به قانونگذاران آمریکایی گفت که اگر اقتصاد به طور گسترده همانطور که انتظار می رود تکامل یابد، می توان انتظار داشت که بانک مرکزی در اواخر سال جاری نرخ بهره معیار خود را کاهش دهد.
قیمت‌گذاری فعلی بازار نشان‌دهنده شانس بیشتر، حدود 70 درصد برای کاهش نرخ فدرال رزرو در ژوئن است، که بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا را در روز چهارشنبه به کف یک ماهه رساند.
نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، گفت که در سال 2024 دو کاهش نرخ بهره را انجام داده است و افزود که ممکن است در میان داده های کلان قوی تر، تعداد کاهش ها را کاهش دهد.
در همین حال، عدم اطمینان در مورد مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، دلار آمریکا را به کف خود از اوایل فوریه تاکنون نزدیک نگه می‌دارد و باید همچنان به عنوان یک بادگیر برای این فلز گرانبها عمل کند.
سه خدمه در حمله موشکی حوثی ها به یک کشتی باری در جنوب یمن کشته شدند که اولین کشته پس از حملات این گروه تحت حمایت ایران به کشتی ها در دریای سرخ است.
این امر خطر تشدید بیشتر اقدامات نظامی در خاورمیانه را افزایش می دهد و از چشم انداز گسترش روند صعودی کوتاه مدت تثبیت شده برای کالای امن حمایت می کند.
معامله گران اکنون منتظر انتشار داده های اولیه هفتگی مطالبات بیکاری آمریکا و دومین روز شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، قبل از گزارش NFP آمریکا در روز جمعه هستند.
تحلیل تکنیکال: قیمت طلا باید درمحدوده  اشباع خرید قرار دارد
 شکست اخیر از  سطح مقاومت افقی قوی 2064-2062 دلار و قدرت متعاقب آن فراتر از مرز 2100 دلار به عنوان یک محرک کلیدی برای معامله گران صعودی در نظر گرفته شد. با این اوصاف، اندیکاتور (RSI) در نمودار روزانه در محدوده اشباع خرید قرار دارد. این امر باعث می‌شود قبل از موقعیت‌یابی برای گسترش روند صعودی کوتاه‌مدت، منتظر برخی تثبیت‌های کوتاه‌مدت یا عقب‌نشینی متوسط باشیم. با این وجود، به نظر می رسد که قیمت طلا در آستانه صعود بیشتر به سمت محدوده روانشناسی 2200 دلار است.

 

16940 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link