1

قیمت طلا از قله خود کاهش یافت، روند نزولی به نظر محدوده می رسد

ارسال توسط : Alireza عباسی 64 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در بازه معاملاتی توکیو در روز چهارشنبه ریزش کرد و بخشی از حرکت مثبت روز قبل را به قله دسامبر 2023 برگرداند. شرایط اشباع خرید در نمودار روزانه و مقداری تغییر موقعیت معاملات قبل از شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنگره باعث ریزش طلا شده است. سرمایه گذاران اظهارات پاول را برای نشانه های تازه در مورد مسیر کاهش نرخ فدرال رزرو که نقش کلیدی در تأثیرگذاری بر پویایی قیمت دلار آمریکا (USD) ایفا می کند و انگیزه  جدیدی برای فلز زرد  خواهد داشت.

جدای از این، انتشار گزارش ADP در مورد اشتغال بخش خصوصی و داده های JOLTS Job Openings ممکن است به ایجاد برخی فرصت های معاملاتی معنادار در اطراف قیمت طلا قبل از حقوق و دستمزد غیرکشاورزی آمریکا (NFP) در روز جمعه کمک کند. در این میان، اعتقاد رو به رشد بازار مبنی بر اینکه فدرال رزرو در نشست ژوئن کاهش نرخ بهره را آغاز خواهد کرد، ممکن است همچنان به عنوان یک بادی برای XAU/USD عمل کند. این، همراه با نگرانی‌ها در مورد کندی رشد چین - دومین اقتصاد بزرگ جهان - و تنش‌های ژئوپلیتیکی باید به محدود کردن نزولی برای فلز گرانبهای امن کمک کند.

محرک‌های روزانه خلاصه بازار: قیمت طلا ممکن است به حمایت از سیاست های محتاطانه فدرال رزرو به روند خود ادامه دهد
داده‌های ضعیف‌تر اقتصادی آمریکا که روز سه‌شنبه منتشر شد، مجدداً بر انتظارات بازار مبنی بر اینکه فدرال رزرو زودتر از دیرتر نرخ بهره را کاهش خواهد داد، تأیید کرد و قیمت طلا را به قله خود نزدیک‌تر کرد.
موسسه مدیریت عرضه (ISM) گزارش داد که فعالیت اقتصادی در بخش خدمات در ماه فوریه برای چهاردهمین ماه متوالی، البته با سرعت کمتری در بحبوحه کاهش اشتغال، افزایش یافت.
به طور جداگانه، داده های منتشر شده توسط اداره سرشماری وزارت بازرگانی آمریکا نشان داد که کل سفارشات کارخانه در ماه ژانویه به دنبال کاهش 0.3 درصدی در ماه قبل، 3.6 درصد در ماه ژانویه (-2.0 درصد سالانه) کاهش یافت.
 تنش‌های ژئوپلیتیکی مداوم و مشکلات اقتصادی چین اشتهای سرمایه‌گذاران را برای دارایی‌های پرریسک‌تر کاهش داد.
در همین حال، خریداران طلا ترجیح می دهند که مواضع خود را قبل از شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنگره، که شفافیتی در مسیر نرخ بهره ارائه می دهد و انگیزه جدیدی برای XAU/USD ایجاد می کند، کاهش دهند.
با توجه به ابزار FedWatch گروه CME، بازارها با احتمال 70 درصدی قیمت گذاری می کنند که فدرال رزرو تا ماه ژوئن شروع به کاهش نرخ بهره خواهد کرد و دلار آمریکا را در حالت تدافعی نگه می دارد و نزولی را برای کالا محدود می کند.
معامله گران در روز چهارشنبه از انتشار گزارش شاخص ADP آمریکا در مورد اشتغال در بخش خصوصی و داده های شاخص JOLTS Job Openings قبل از گزارش دقیق حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه، سرنخ های بیشتری خواهند گرفت.


تحلیل تکنیکال: قیمت طلا ممکن است تثبیت شود یا  به دلیل  اینکه اندیکاتور RSI محدوده اشباع خرید را نشان می دهد یک عقب نشینی داشته باشد
اندیکاتور (RSI) در نمودار روزانه در حال مشاهده شرایط اشباع خرید است و احتیاط را برای معامله گران صعودی تضمین می کند. از این رو، عاقلانه است که قبل از تعیین موقعیت برای هر حرکت افزایشی کوتاه مدت بیشتر برای قیمت طلا، منتظر برخی تثبیت های کوتاه مدت یا پولبک اندک باشیم.

با این حال، هر لغزشی اصلاحی احتمالاً  سطح حمایت مناسبی در نزدیکی رقم دور 2100 دلار پیدا خواهد کرد. هرگونه کاهش بیشتر ممکن است همچنان به عنوان یک فرصت خرید تلقی شود و در نزدیکی نقطه شکست سطح مقاومت افقی قوی 2064-2062 دلار محدود بماند. مورد دوم باید به عنوان یک نقطه محوری کلیدی عمل کند، که اگر به طور قاطع شکسته شود، نشان می دهد که XAU/USD بالاتر رفته است.

از سوی دیگر، منطقه 2142-2144 دلاری، در روز سه‌شنبه مجدداً مورد آزمایش قرار گرفت، برخی از خریدهای متعاقب، فلز زرد را به سمت قلمروی ناشناخته سوق می دهد و راه را برای یک حرکت صعودی کوتاه مدت بیشتر، احتمالاً به سمت محدوده مهم 2200 دلار، هموار می کند.

16927 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link