1

قیمت طلا از قله چند ماهه ریزش کرد، پتانسیل نزولی محدود به نظر می رسد

ارسال توسط : Alireza عباسی 66 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD در روز دوشنبه به  قله خود در سه ماه گذشته رسید و در میان انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو  کاهش نرخ‌های بهره را در ژوئن آغاز خواهد کرد، به قله خود، بالای سطح 2100 دلار رسید. تشدید بیشتر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه عامل دیگری برای حمایت از طلا است.با این حال، خریداران ترجیح می‌دهند در لاره معاملاتی توکیو  روز سه‌شنبه م منتظر نشانه‌های بیشتری در مورد نرخ فدرال رزرو باشند. از این رو، تمرکز بر صحبت های جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنگره در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه باقی می ماند.

جدا از این، انتشارات کلان مهم این هفته آمریکا، از جمله حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در روز جمعه، نقش کلیدی در تعیین مرحله بعدی حرکت جهت دار برای قیمت  طلا ایفا خواهند کرد. در این میان، کاهش قیمت دلار آمریکا (USD) همراه با سنتیمنت محتاطانه رایج در بازارهای جهانی سهام، ممکن است همچنان به عنوان یک عامل نزولی برای XAU/USD عمل کند. با این وجود، در حال حاضر، به نظر می رسد که این فلز گرانبها روند صعودی چهار روزه را از دست داده است. با این حال، پس‌زمینه بنیادی فوق الذکر قبل از تایید صعود کوتاه مدت و موقعیت‌یابی برای هرگونه کاهش اصلاحی معنی‌دار، کمی احتیاط را ایجاب می‌کند.

محرک‌های بازار دیجست روزانه: قیمت طلا ممکن است به حمایت از سیاست های انقباضی در کاهش نرخ فدرال رزرو و ریسک‌های ژئوپلیتیکی ادامه دهد.
داده‌های کلان ناامیدکننده روز جمعه آمریکا، همراه با اظهارنظرهای محتاطانه مقامات فدرال رزرو، شرط‌ها را برای کاهش نرخ بهره در ژوئن تایید کرد و قیمت طلا را در روز دوشنبه به قله 2100 دلار رساند.
اسرائیل یک عملیات ضد تروریسم - بزرگترین عملیات چند سال اخیر - را در رام الله پایتخت اداری فلسطین انجام داد که خطر تشدید بیشتر تنش ها در خاورمیانه را افزایش داد.
سرمایه گذاران در انتطار مصاحبه دو روزه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو برای سرنخ های بیشتر در مورد مسیر نرخ بهره و داده های کلان مهم آمریکا برای تعیین مرحله بعدی حرکت جهت دار برای XAU/USD نگاه می کنند.
یک هفته نسبتاً شلوغ با انتشار  شاخصPMI خدمات شاخص ISM آمریکا در اواخر این سه شنبه اعلام می شود، اگرچه تمرکز بر گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی آمریکا (NFP) در روز جمعه که از نزدیک مشاهده می شود، باقی خواهد ماند.
لی کیانگ، نخست‌وزیر چین، روز سه‌شنبه در نشست سالانه کنگره ملی خلق (NPC) سخنان افتتاحیه را انجام داد و گفت که پایه‌های بهبود اقتصادی هنوز محکم نشده است.
پیش از این رویترز با استناد به یک گزارش کار رسمی گزارش داد که چین رشد تولید ناخالص داخلی را در حدود 5 درصد برای سال 2024 هدف قرار خواهد داد، هرچند که نمی تواند اعتماد سرمایه گذاران را افزایش دهد یا انگیزه ای برای XAU/USD ایجاد نمی کند.


تحلیل تکنیکال طلا: قیمت طلا می تواند تثبیت شود یا شاهد یک ریزش اندک به دلیل اشباع خرید در نمودار روزانه باشد.
 حرکت ببک شبه تا قله 2100 دلار، شکست هفته گذشته سطح مقاومت محدوده 2062-2064 دلار تأیید کرد و از روند صعودی  بیشتر حمایت کرد. با این اوصاف، اندیکاتور (RSI) در نمودار روزانه شرایط اشباع خرید را نشان می‌دهد و سرمایه گذاران در انتظار برای تثبیت کوتاه‌مدت یا یک عقب‌نشینی متوسط قبل از روند صعودی بعدی است. 

از طرف دیگر، اکنون به نظر می رسد که سطح 2100 دلاری از ریزش طلا محافظت می کند. هر ریزش بعدی ممکن است  به عنوان یک فرصت خرید تلقی شود و در نزدیکی نقطه شکست سطح مقاومت فوق الذکر که اکنون به حمایت تبدیل شده است، در نزدیکی منطقه 2064-2062 دلار محدود باقی بماند.

16911 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link