1

قیمت طلادر نزدیکی قله دو ماهه تثبیت می شود،و به روند صعودی ادامه میدهد

ارسال توسط : Alireza عباسی 66 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در بازه معاملاتی توکیو در روز دوشنبه در محدوده باریکی در حال نوسان است و رشد های قوی هفته گذشته طلا را به منطقه 2088-2089 دلار یا قله آن از 28 دسامبر تثبیت می کند.  ریزش ارزش دلار آمریکا (USD) همچنان  تحت تاثیر انتشار ناامیدکننده نظرسنجی ISM آمریکا در روز جمعه، که نشان داد فعالیت بخش تولید در ماه فوریه بیش از حد انتظار کاهش یافته است. علاوه بر این، اظهارات کمتر تندروانه چندین مقام فدرال رزرو  این شرط را تقویت کرد که بانک مرکزی آمریکا شروع به کاهش نرخ بهره در نشست ماه ژوئن خواهد کرد. این، به نوبه خود، به عنوان یک عامل کلیدی در نظر گرفته می شود که به عنوان باد دمی برای فلز زرد غیر بازده عمل می کند.

با این حال، حریداران تمایلی به شرط‌بندی جدید در مورد قیمت طلا ندارند و ترجیح می‌دهند منتظر نشانه‌های بیشتر در مورد مسیر کاهش نرخ توسط فدرال رزرو باشند. جدای از این، آخرین خوش‌بینی در مورد مذاکرات آتش‌بس غزه بیشتر به محدود کردن روند صعودی فلز گرانبهای امن در آستانه انتشارات کلان مهم آمریکا در این هفته، از جمله جزئیات استخدام ماهانه در روز جمعه، کمک می‌کند. علاوه بر این، شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنگره در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه باید بر دلار آمریکا تأثیر بگذارد و انگیزه معناداری برای XAU/USD ایجاد کند. در عین حال، این کالا می تواند حرکت تلفیقی قیمت را در غیاب هر گونه اطلاعات مرتبط در روز دوشنبه افزایش دهد.


قیمت طلا همچنان توسط شرط‌بندی برای کاهش قریب‌الوقوع نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا حمایت می‌شود
دلار آمریکا پس از داده‌های کلان ناامیدکننده روز جمعه و اظهارات کمتر خنده‌دار مقامات فدرال رزرو، در حالت تدافعی باقی می‌ماند که به‌عنوان بادی برای قیمت طلا عمل می‌کند.
نظرسنجی ISM نشان داد که فعالیت های تجاری در بخش تولید آمریکا با سرعت بیشتری نسبت به پیش بینی ها در ماه فوریه کاهش یافت و میزان اشتغال به کف هفت ماه گذشته رسید.
شاخص تولید ISM آمریکا از 49.1 در ژانویه به 47.8 کاهش یافت و در بحبوحه کاهش شاخص سفارشات جدید به 49.2 رسید، در حالی که شاخص قیمت پرداخت شده از 52.9 در ماه قبل به 52.5 کاهش یافت.
علاوه بر این، شاخص احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان نیز برآوردها را از دست داد و در ماه فوریه به 76.9 کاهش یافت، اگرچه انتظارات تورمی مطابق با انتظارات بود.
آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو خاطرنشان کرد که نرخ بهره کاملاً محدودکننده است و لوری لوگان، رئیس فدرال رزرو دالاس گفت که مناسب است سرعت کاهش ترازنامه را کاهش دهیم.
آدریانا کوگلر، رئیس فدرال رزرو خاطرنشان کرد که پیشرفت در کاهش تورم ادامه خواهد داشت و توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، گفت که احتمالاً تورم کلی در چند ماه آینده کاهش خواهد یافت.
علاوه بر این، کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو، گفت که او مایل است بانک مرکزی سهم خود را از اوراق خزانه کوتاه مدت افزایش دهد و فشار نزولی بر بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا اعمال کند.
لحن ملایم‌تر ریسک نیز در بحبوحه کاهش تقاضای دلار آمریکا، از پناهگاه امن XAU/USD حمایت می‌کند، هرچند به نظر می‌رسد که روند صعودی قبل از داده‌های کلیدی آمریکا و شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، محدود است.
تحلیل تکنیکال: به نظر می رسد قیمت طلا در آستانه افزایش بیشتر است
 شکست روز جمعه از سد افقی 2062-2064 دلار به عنوان یک محرک تازه برای معامله گران صعودی تلقی شد و از چشم انداز سودهای بیشتر حمایت کرد. با این حال، اندیکاتور (RSI) در نمودار روزانه در نزدیکی منطقه اشباع خرید قرار دارد و خریداران را از شرط‌بندی جدید باز می‌دارد. این امر باعث می‌شود قبل از تعیین موقعیت برای تمدید روند صعودی تقریباً سه هفته‌ای، منتظر برخی تثبیت‌های کوتاه‌مدت باشیم.

در این میان، نقطه شکست مقاومت فوق الذکر، در حدود منطقه 2064-2062 دلار، اکنون به نظر می رسد که از نزول فوری محافظت می کند. با این حال، ضعف پایدار در زیر ممکن است باعث فروش فنی تهاجمی شود و پشتیبانی 50 روزه میانگین متحرک ساده (SMA) را که در حال حاضر نزدیک به منطقه 2034 دلار است، آشکار کند. مورد دوم باید به عنوان یک نقطه محوری کلیدی باشد، که اگر قاطعانه شکسته شود، چشم انداز مثبت را نفی می کند و سوگیری را به نفع معامله گران نزولی تغییر می دهد.

16898 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link