1

قیمت طلا درست زیر قله یک ماهه که در روز پنجشنبه ثبت شد قرار دارد

ارسال توسط : Alireza عباسی 69 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در بازه معاملاتی توکیو در اطراف منطقه 2,045 دلار ثابت باقی می ماند و در فاصله قابل توجهی از قله  یک ماهه که روز قبل لمس شد، باقی می ماند. شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی آمریکا (PCE) که در روز پنجشنبه منتشر شد، نشان داد که تورم سالانه در ژانویه به کمترین میزان در سه سال اخیر رسیده است و در را برای کاهش نهایی نرخ بهره توسط فدرال رزرو  باز می کند. این به دلار آمریکا (USD) کمک نمی‌کند تا بر روی بازگشت ثابت یک شبه از SMA قابل توجه 200 روزه از لحاظ فنی ایجاد کند و به نظر می‌رسد که یک عامل کلیدی است که به عنوان باد دمی برای فلز گرانبها عمل می‌کند.

با این حال، نظرات تعدادی از اعضای بانفوذ FOMC نشان می دهد که بانک مرکزی آمریکا عجله ای برای کاهش نرخ بهره نداشته است. علاوه بر این، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران متقاعد شده‌اند که فدرال رزرو قبل از کاهش هزینه‌های استقراض تا جلسه سیاست‌گذاری ژوئن صبر خواهد کرد. این به نوبه خود از افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا حمایت می کند و قیمت طلای بدون بازده را افزایش می دهد. جدای از این، احساسات صعودی قوی رایج در بازارهای جهانی سهام به عنوان عامل دیگری در نظر گرفته می‌شود که معامله‌گران را از قرار دادن شرط‌های صعودی جدید در اطراف XAU/USD باز می‌دارد، که احتیاط را قبل از موقعیت‌یابی برای سود بیشتر تضمین می‌کند.


دیلی دایجست محرک‌های بازار: قیمت طلا در بحبوحه چشم‌انداز سیاست های اتقباضی فدرال رزرو فاقد خرید پس‌انداز است
داده های تورم آمریکا با انتظارات بازار مطابقت داشت و نشان می داد که فدرال رزرو در مسیر کاهش نرخ بهره در اواخر سال جاری باقی می ماند و از قیمت طلا حمایت می کند.
شاخص اصلی قیمت PCE آمریکا - سنج تورم ترجیحی فدرال رزرو که قیمت غذا و انرژی را ندارد - در ژانویه 0.4% افزایش یافت و نرخ سالانه از 2.6% در ماه قبل به 2.4% کاهش یافت.
در همین حال، ابزار FedWatch گروه CME نشان می‌دهد که بازارها همچنان در حال قیمت‌گذاری در احتمال اولین کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن هستند و این شرط‌ها با نظرات چندین مقام فدرال رزرو مجدداً تأیید شد.
رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، گفت که سرعت کاهش نرخ تورم آمریکا به این معنی است که احتمالاً برای بانک مرکزی آمریکا مناسب است که کاهش نرخ بهره را در تابستان آغاز کند.
مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، گفت که مقامات بانک مرکزی آماده کاهش نرخ بهره در صورت لزوم هستند، اما تاکید کرد که با توجه به قدرت اقتصاد آمریکا، نیازی فوری به انجام این کار وجود ندارد.
لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، گفت که داده‌های تورم اخیر نشان می‌دهد که سیاست‌گذاران برای کاهش فشار قیمت‌ها باید کار بیشتری انجام دهند، اما دیدگاه خود را برای کاهش سه نرخی در سال جاری تغییر نداد.
جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، بار دیگر تاکید کرد که حرکت بعدی بانک مرکزی آمریکا احتمالاً به هدف نرخ بهره کاهش می یابد، اگرچه اشاره کرد که هیچ احساس فوریتی برای انجام این کار وجود ندارد.
بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا از قله خود فاصله چندانی ندارد، که همراه با گسترش افزایش ریسک در بازارهای جهانی سهام، مانع از افزایش سود بیشتر برای XAU/USD می شود.
تجزیه و تحلیل فنی:حرداران   طلا ممکن است به دنبال آزمایشسطح مقاومت بعدی در نزدیکی منطقه 2065 دلار باشند.
از منظر فنی، شکست یک شبه از طریق مقاومت افقی 2040-2042 دلار به عنوان یک محرک تازه برای معامله گران صعودی تلقی شد. علاوه بر این، نوسانگرهای نمودار روزانه کشش مثبت و چشم اندازهای حمایتی را برای تمدید بازگشت مثبت اخیر از پایین ترین سطح YTD، در حدود منطقه 1984 دلاری که در فوریه لمس شد، به دست آورده اند. از این رو، قدرت بعدی به سمت مانع مرتبط بعدی در نزدیکی منطقه 2065 دلاری، در مسیر رسیدن به رقم دور 2100 دلاری، به نظر یک احتمال متمایز است.

16884 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link