1

طلا پیش از شاخص قیمت PCE آمریکا زیر سطح مقاومت کلیدی خود قرار دارد

ارسال توسط : Alireza عباسی 59 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) دربازه معاملاتی توکیو در روز پنجشنبه بالاتر می رود و به نظر می رسد بر اساس جهش متوسط یک شبه از منطقه 2025-2024 دلار یا کف هفتگی افزایش یابد. با این حال، این فلز گرانبها در زیر سطح مقاومت  قوی 2040-2042 دلار باقی می ماند، زیرا معامله گران مشتاقانه منتظر انتشار شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی آمریکا (PCE) هستند. داده‌های مهم تورم باید سرنخ‌های تازه‌ای در مورد مسیر کاهش نرخ فدرال رزرو  ارائه دهد، که به نوبه خود، نقش کلیدی در تعیین مرحله بعدی حرکت جهت‌دار فلز زرد غیر بازده خواهد داشت.

با توجه به ریسک‌های داده‌های کلیدی، خریداران دلار آمریکا (USD) ترجیح می‌دهند در حاشیه منتظر بمانند، که به نوبه خود تا حدودی از قیمت طلا حمایت می‌کند. جدای از این، یک وخامت جزئی در احساس ریسک جهانی بیشتر به نفع فلز گرانبهای امن است، اگرچه انتظارات فدرال رزرو برای مدت طولانی تری نرخ بهره را بالاتر نگه دارد، ممکن است مانع از هر گونه افزایش بیشتر شود. از این رو، عاقلانه است که قبل از اینکه معامله گران برای ازسرگیری حرکت بهبود اخیر از منطقه 1984 دلاری یا کف YTD که در اوایل فوریه امسال به دست آمد، موضع گیری کنند، منتظر خریدهای بعدی قوی باشیم.


محرک‌های بازار دیجست روزانه: قیمت طلا در میان انتظارات تندرو فدرال رزرو برای جذب هرگونه خرید معنی‌دار تلاش می‌کند
اضطراب پیش از انتشار داده‌های مهم تورم در آمریکا، اشتهای سرمایه‌گذاران را برای دارایی‌های پرریسک‌تر کاهش می‌دهد و از قیمت امن طلا در بحبوحه کاهش متوسط دلار حمایت می‌کند.
چندین مقام فدرال رزرو روز چهارشنبه تکرار کردند که برای کاهش تورم به کار بیشتری نیاز است، که باید به بانک مرکزی اجازه دهد تا نرخ های بهره را برای مدت طولانی تری بالاتر نگه دارد.
جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، گفت که بانک مرکزی آمریکا کاهش نرخ بهره را در سال 2024 آغاز خواهد کرد، البته در نیمه دوم سال، زیرا مسیر رسیدن به هدف تورم 2 درصد ناهموار است.
رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، گفت که او در مورد کاهش سیاست‌ها به صبر توصیه می‌کند و بانک مرکزی هنوز بر تورم پیروز نشده است.
سوزان کالینز، رئیس بانک فدرال رزرو بوستون به طور جداگانه گفت که بانک مرکزی احتمالاً در سال جاری نرخ بهره را کاهش خواهد داد، اگرچه باید قبل از ایجاد هرگونه تغییر در سیاست، برای ارزیابی داده ها زمان صرف کند.
دومین تخمین از رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا که در روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد که اقتصاد آمریکا با سرعت 3.2 درصدی سالانه در سه ماهه چهارم رشد کرد که اندکی کمتر از رشد 3.3 درصدی گزارش اولیه بود.
در همین حال، داده‌ها این دیدگاه را تقویت کرد که اقتصاد آمریکا در وضعیت خوبی قرار دارد و انتظارات فدرال‌رزروی جنگ‌طلبانه باقی می‌ماند، اگرچه انگیزه چندانی برای دلار آمریکا ایجاد نمی‌کند.
با این وجود، چشم‌انداز تندروانه فدرال رزرو در مورد نرخ‌های بهره ممکن است هر گونه حرکت افزایشی بیشتر برای فلز بدون بازده را در آستانه شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی آمریکا (PCE) محدود کند.
گزارش اقتصادی روز پنجشنبه آمریکا همچنین شامل انتشار مطالبات اولیه بیکاری هفتگی، PMI شیکاگو و فروش خانه در انتظار است که همراه با صحبت های فدرال رزرو، می تواند انگیزه ای ایجاد کند.
تجزیه و تحلیل فنی: قیمت طلا می تواند حرکت صعودی را تسریع کند، زمانی که از سطح مقاومت 2.041-2042 دلار به طور قاطع عبور کند
از دیدگاه فنی، قدرت پایدار فراتر از مانع 2041-2042 دلار به عنوان یک محرک تازه برای گاوها تلقی می شود و قیمت طلا را بیشتر به سمت مانع مربوطه بعدی نزدیک به منطقه 2065 دلار افزایش می دهد. با توجه به اینکه نوسانگرها در نمودار روزانه به تازگی کشش مثبت خود را به دست آورده اند، این حرکت می تواند بیشتر گسترش یابد و به XAU/USD اجازه دهد تا مجدداً هدف خود را برای احیای علامت گرد 2100 دلاری داشته باشد.

16869 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link