1

خریداران ین ژاپن کنار کشیدند و روند USDJPY صعودی شد

ارسال توسط : احسان سماواتیان 61 روز پیش منتشر شده است

ین ژاپن (JPY) در روز سه‌شنبه در برابر همتای آمریکایی خود افزایش‌های ملایمی را ثبت کرد چرا که زیربنای ارقام تورم مصرف‌کننده داخلی کمی قوی‌تر از حد انتظار بود. در واقع، CPI اصلی ژاپن از پیش‌بینی‌ها فراتر رفت و شرط‌بندی‌ها مبنی بر اینکه بانک ژاپن (BoJ) ممکن است به زودی به نرخ‌های بهره منفی پایان دهد، دوباره احیا کرد، که به نوبه خود، مومنتوم خوبی برای ین ایجاد کرد. با این حال، در میان انتظارات مبنی بر اینکه رکود اقتصادی در ژاپن ممکن است بانک مرکزی آمریکا برنامه‌های خود برای تشدید سیاست‌های پولی را به تعویق بیندازد، این روند صعودی فاقد فشار سنگین از جانب خریداران بود.

جدای از این، ظهور مقداری خرید دلار آمریکا (USD) به جفت USD/JPY کمک کرد تا برخی از خریداران را در نزدیکی مرز روانی 150.00 جذب کند و در بازه معاملاتی توکیو در روز چهارشنبه با ثبات باقی بماند. در همین حال، افزایش دلار در بحبوحه تعطیلی دولت آمریکا و انتشار ناامیدکننده سفارش کالاهای بادوام در آمریکا در روز سه‌شنبه، پشتوانه ای ندارد. این امر، همراه با کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، باید به محدود کردن روند صعودی دلار و حمایت از قیمت طلا کمک کند.


معامله گران همچنین ممکن است ترجیح دهند منتظر انتشار شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) در روز پنجشنبه برای سرنخ هایی در مورد مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو باشند. این به نوبه خود نقش کلیدی در افزایش تقاضای دلار در کوتاه مدت ایفا می کند و انگیزه جهت گیری جدیدی برای جفت USD/JPY ایجاد می کند. در همین حال، معامله‌گران در روز سه‌شنبه از چاپ اولیه تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه چهارم آمریکا و سخنرانی‌های اعضای بانفوذ FOMC استفاده می‌کنند تا فرصت‌های کوتاه‌مدت را بعداً در طول جلسه آمریکای شمالی به دست آورند.

محرک های بازار دیجست روزانه: ین ژاپن در بحبوحه عدم قطعیت سیاست BoJ در تلاش برای جذب خریداران است
در بحبوحه ابهامات در مورد چشم انداز سیاست بانک مرکزی ژاپن، ین ژاپن تلاش می کند تا روی رشد ناشی از تورم مصرف کننده داخلی در روز سه شنبه موج سواری کند.
آخرین داده CPI حاکی از آن است که تورم حتی در ژاپن نیز ثابت است و این گمانه زنی ها را تقویت می کند که BoJ در نهایت از تنظیمات سیاست پولی فوق العاده سازگارانه خود دور خواهد شد.
اقتصاد ژاپن به طور غیرمنتظره ای در طول سه ماهه چهارم وارد رکود شد و ممکن است بانک مرکزی را مجبور کند تا برنامه خود برای پایان دادن به نرخ های بهره منفی را در ماه های آینده به تاخیر بیندازد.
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، بر ضرورت یافتن راه‌حلی برای جلوگیری از تعطیلی مخرب دولت در اول مارس تأکید کرد، زیرا هیچ نشانه‌ای از کاهش تعلیق قانونگذاری وجود ندارد.
اداره سرشماری آمریکا روز سه شنبه گزارش داد که سفارشات کالاهای بادوام در ژانویه 6.1 درصد کاهش یافته است که بیشترین کاهش در نزدیک به چهار سال گذشته و بدتر از کاهش 4.5 درصدی پیش بینی شده بود.
با وجود کاهش انتظارات تورمی در 12 ماه آینده، شاخص احساسات مصرف کننده هیئت کنفرانس در ماه فوریه به 106.7 کاهش یافت و به پایین ترین سطح در تقریباً چهار سال اخیر رسید.
شاخص تولیدی بانک فدرال رزرو ریچموند برای چهارمین ماه متوالی منفی بود، اگرچه در فوریه نسبت به 15- قبلی به 5- افزایش یافت.
جدای از این، کاهش اندک بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، دلار آمریکا را در حالت تدافعی نگه می دارد و به عنوان یک باد مخالف برای جفت USD/JPY در روز چهارشنبه دیده می شود.
معامله گران اکنون به انتشار نسخه اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم آمریکا نگاه می کنند، که همراه با سخنرانی های اعضای بانفوذ FOMC، تقاضای دلار را افزایش می دهد و انگیزه ای تازه ایجاد می کند.
با این حال، تمرکز بر روی شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی آمریکا (PCE) در روز پنجشنبه باقی خواهد ماند که می‌تواند نشانه‌های تازه‌ای در مورد مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ارائه دهد.
 تحلیل تکنیکال: USD/JPY قبل از صعود بعدی در یک محدوده آشنا تجمیع می شود


از دیدگاه تکنیکال، دره شبانه، در حدود 150.00، ممکن است نقش سطح حمایت پیش از منطقه 149.70-149.65 را بازی کند. شکست متقاعد کننده به زیر دومی می تواند جفت USD/JPY را به منطقه 149.35-149.30 در مسیر تا نقطه 149.00 و نقطه شکست مقاومت افقی قوی 148.80-148.70 بکشاند. برخی از فروش های متعاقب، هرگونه سوگیری مثبت کوتاه مدت را نفی می کند و راه را برای یک حرکت کاهشی بیشتر هموار می کند.

از طرف دیگر، خریداران باید قبل از شرط‌بندی جدید، منتظر قدرتی پایدار فراتر از قله چند ماهه، در اطراف منطقه 150.85-150.90 باشند. با توجه به اینکه نوسانگرها در نمودار روزانه به راحتی در قلمرو مثبت قرار دارند، جفت USD/JPY ممکن است قبل از اینکه در نهایت به سمت محله 152.00 یا قله چند دهه در اکتبر 2022 و آزمایش در نوامبر آزمایش شود، به مانع میانی 151.45 صعود کند. 2023.

16854 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link