1

انس جهانی طلا با تمایل به روند صعودی به حرکتش ادامه می دهد

ارسال توسط : احسان سماواتیان 62 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) پس از عقب نشینی خفیف روز قبل، دوباره کشش مثبتی را به دست آورد و در طول بازه معاملاتی توکیو در  روز سه شنبه بالای سطح 2030 دلار ثابت ماند. سقوط مجدد در بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، دلار آمریکا (USD) را در حالت تدافعی نگه می دارد، که به نوبه خود، به عنوان باد دمی برای این کالا عمل می کند. جدای از این، لحن ملایم‌تر در بازارهای سهام بیشتر از وضعیت امن نسبی فلز گرانبها سود می‌برد و همچنان از صعود حمایت می‌کند.

با این اوصاف، چشم‌انداز انفباضی فدرال رزرو برای نرخ‌های بهره بالاتر به مدت طولانی‌تر، ممکن است مانع از هرگونه حرکت قابل‌توجهی برای قیمت بدون بازده طلا شود. معامله گران همچنین ممکن است از شرط بندی های تهاجمی جهت دار خودداری کنند و ترجیح می دهند منتظر انتشار شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی آمریکا (PCE) در روز پنجشنبه برای سرنخ هایی در مورد زمان احتمالی زمانی که فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ خواهد کرد، بمانند. این ممکن است بیشتر به محدود کردن روند صعودی فلز گرانبها کمک کند.

قیمت طلا از کاهش بازده اوراق قرضه آمریکا و کاهش دلار آمریکا سود می برد.
بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا نزدیک به 4.275 درصد کاهش می یابد، که دلار آمریکا را تضعیف می کند و تا حدودی از قیمت طلا حمایت می کند.
رکود اقتصادی در ژاپن و بریتانیا، همراه با ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی ناشی از درگیری‌ها در خاورمیانه، به نفع این فلز گرانبهای امن است.
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت که امیدوار است تا آغاز ماه رمضان در 10 مارس آتش‌بس در جنگ اسرائیل و حماس و معامله گروگان‌ها متوقف شود.
صورتجلسه FOMC که هفته گذشته منتشر شد و نظرات چندین مقام فدرال رزرو نشان داد که بانک مرکزی آمریکا عجله ای برای کاهش نرخ بهره ندارد.
جفری اشمید، رئیس فدرال رزرو کانزاس سیتی، گفت که بانک مرکزی آمریکا باید صبور باشد و منتظر شواهد قانع کننده مبنی بر پیروزی در مبارزه با تورم باشد.
بازارها به جز احتمال کاهش نرخ بهره در ماه مارس قیمت گذاری کرده اند و با احتمال 60 درصدی اولین کاهش 25 واحدی نرخ بهره در نشست ژوئن FOMC می بینند.
معامله‌گران اکنون به داده‌های کلان آمریکا که قرار است در روز سه‌شنبه ارائه می‌شوند، نگاه کنند - سفارشات کالاهای بادوام، شاخص اعتماد مصرف‌کننده هیئت کنفرانس و شاخص تولید ریچموند.
سرمایه گذاران در این هفته همچنین با انتشار چاپ اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم آمریکا در روز چهارشنبه و شاخص هزینه های مصرف شخصی (PCE) در روز پنجشنبه مواجه خواهند شد.
مورد دوم به عنوان شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو در نظر گرفته می شود که به نوبه خود بر انتظارات در مورد کاهش نرخ بهره در آینده تأثیر می گذارد و انگیزه جدیدی برای XAU/USD ایجاد می کند.
 خریداران طلا باید منتظر حرکت فراتر از منطقه عرضه 2041-2042 دلار باشند.


از منظر تکنیکال، هر حرکت صعودی بعدی احتمالاً با مقاومتی در نزدیکی منطقه 2041-2042 دلار یا بیش از بالاترین سطح دو هفته‌ای که پنج‌شنبه گذشته لمس شد، مواجه خواهد شد. برخی از خریدهای متعاقب، شکستن سد میانگین متحرک 50 روزه (SMA) را تایید می کند و راه را برای سودهای بیشتر هموار می کند. با توجه به اینکه نوسانگرهای نمودار روزانه به تازگی کشش مثبت خود را به دست آورده اند، قیمت طلا ممکن است مانع بعدی مربوطه را در نزدیکی منطقه عرضه 2065 دلار به چالش بکشد. این شتاب می تواند بیشتر به سمت بازپس گیری رقم 2100 دلاری برای اولین بار از اوایل دسامبر 2023 گسترش یابد.

از طرف دیگر، کف روزانه، در حدود منطقه 2025 دلار، ممکن است به محافظت از ریزش فراتر از SMA 100 روزه، که در حال حاضر نزدیک به منطقه 2009 دلاری و علامت روانی 2000 دلاری است، ادامه دهد. شکست متقاعد کننده به زیر دومی، روند کوتاه مدت را به نفع معامله گران نزولی تغییر خواهد داد و قیمت طلا را به منطقه 1984 دلار در مسیر حمایت بسیار مهم 200 روزه SMA در نزدیکی منطقه 1967-1966 دلار می کشاند.

16841 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link