1

قیمت طلا در میان نشانه‌های متفاوت، به دنبال انگیزه‌های جدید می باشد

ارسال توسط : Alireza عباسی 75 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) هفته جدید را با ریزش آغاز کرد و در یک محدوده معاملاتی باریک، درست بالاتر از سطح 2020 دلار در بازه معاملاتی توکیو نوسان کرد. افزایش اخیر بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، که توسط داده های کلان خوش بینانه آمریکا و سیاست های انقباضی چندین مقام فدرال رزرو  تقویت شده است، همراه با لحن ریسک به طور کلی مثبت، به عنوان یک باد مخالف برای فلز گرانبهای امن عمل می کند. با این حال، با توجه به کاهش ارزش دلار آمریکا (USD)، که به نفع کالاهای دلاری است، نزولی کاهش یافته است.

علاوه بر این، به‌دلیل عدم اطمینان در مورد زمان‌بندی احتمالی و سرعت کاهش نرخ‌های فدرال رزرو در سال 2024، به نظر می‌رسد معامله‌گران تمایلی به انجام شرط‌بندی‌های جهت دار تهاجمی ندارند. گزارش مهم CPI آمریکا ممکن است نشانه هایی را در مورد مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ارائه دهد، که به نوبه خود، تقاضای دلار را افزایش می دهد و انگیزه معنی داری برای قیمت  طلا ایجاد می کند. با توجه به ریسک داده‌های کلیدی، کاهش نگرانی‌ها در مورد تشدید بیشتر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه ممکن است مانع از هرگونه تلاش برای بازیابی XAU/USD شود.

حرکت‌های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا در بحبوحه کاهش شرط‌های کاهش نرخ فدرال رزرو و لحن ریسک مثبت، رکود باقی می‌ماند.
پذیرش فزاینده مبنی بر اینکه فدرال رزرو نرخ های بهره را برای مدت طولانی تری در پی اقتصاد هنوز انعطاف پذیر آمریکا بالا نگه می دارد، به عنوان باد مخالفی برای قیمت غیربازده طلا عمل می کند.
علاوه بر این، سیاست های انقباضی اخیر تعداد زیادی از اعضای بانفوذ FOMC، سرمایه گذاران را مجبور کرد تا انتظارات خود را برای کاهش زودهنگام و شدید نرخ بهره در سال جاری کاهش دهند.
رئیس بانک فدرال رزرو دالاس، لوری لوگان، روز جمعه گفت که هیچ فوریتی برای کاهش نرخ‌ها وجود ندارد و او شواهد بیشتری در مورد تورم می‌خواهد تا تأیید کند که این پیشرفت پایدار است.
رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، خاطرنشان کرد که تورم برای مدت طولانی بسیار بالا بوده است و هنوز راهی برای رفتن وجود دارد و آمریکا در مسیر فعالیت اقتصادی پیش از همه گیری قرار دارد.
بازنگری های سالانه منتشر شده توسط وزارت کار در روز جمعه نشان داد که قیمت های مصرف کننده آمریکا اندکی بیشتر از گزارش قبلی در ماه های اکتبر و نوامبر افزایش یافته است.
با این حال، در پی عدم اطمینان در مورد زمان بندی و سرعت کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری، دلار آمریکا برای به دست آوردن هر گونه کشش معناداری تلاش می کند.
معامله گران همچنین ترجیح می دهند در حاشیه منتظر بمانند و پیش از شرط بندی جهت دار، به آخرین ارقام تورم مصرف کننده آمریکا در روز سه شنبه برای سرنخ هایی در مورد مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو نگاه کنند.
حجم معاملات نسبتاً ناچیز در پشت تعطیلات در ژاپن و چین بیشتر به کاهش قیمت محدود شده در اولین روز هفته جدید کمک می کند.
ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد که به یک سری حملات در جنوب غزه پایان داده است و نگرانی ها در مورد گسترش درگیری اسرائیل و فلسطین در سراسر خاورمیانه را کاهش داده است.
تحلیل تکنیکال: قیمت طلا باید به زیر سطح روانشناختی 2000 دلار برسد تا فروشمدگان بتوانند کنترل کوتاه مدت خود را در دست بگیرند.
از منظر فنی، نوسان پایین هفته گذشته، در حدود منطقه 2015 دلار، احتمالاً از نزولی فوری قبل از علامت روانی 2000 دلار محافظت می کند. با توجه به اینکه نوسانگرها در نمودار روزانه دوباره کشش منفی را به دست آورده‌اند، شکست متقاعدکننده زیر این دومی به عنوان یک محرک جدید برای معامله‌گران نزولی تلقی می‌شود و راه را برای ضررهای عمیق‌تر هموار می‌کند. ممکن است قیمت طلا به سمت میانگین متحرک 100 روزه (SMA) که در حال حاضر در حدود منطقه 1988 دلاری است، پیش از سقوط به SMA بسیار مهم 200 روزه، نزدیک به منطقه 1966-1965 دلار، تسریع کند.

16681 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link