1

قیمت طلا همچنان در حال رنج زدن می باشد

ارسال توسط : Alireza عباسی 79 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) نتوانست بر اساس جهش یک شبه از منطقه 2020 دلار رشد کند و در بازه معاملاتی توکیو روز جمعه در محدوده معاملاتی آشنا در نوسان است. پذیرش فزاینده مبنی بر اینکه فدرال رزرو  در پی اقتصاد هنوز انعطاف پذیر آمریکا، نرخ های بهره را برای مدت طولانی تری بالاتر نگه می دارد، همچنان به عنوان یک باد مخالف برای فلز زرد غیر بازده عمل می کند. جدای از این، محیط پرخطر به عنوان عامل دیگری در نظر گرفته می‌شود که رشد کالای امن را محدود می‌کند.

با این حال، نزولی برای قیمت طلا در میان عدم قطعیت در مورد زمان بندی و سرعت کاهش نرخ توسط فدرال رزرو در سال 2024 کاهش می یابد. پنج کاهش نرخ در طول هفت جلسه سیاست گذاری باقی مانده FOMC در سال جاری. این امر باعث می‌شود که دلار آمریکا (USD) در حالت تدافعی به زیر بالاترین سطح در تقریباً سه ماه گذشته باشد و از XAU/USD حمایت کند.

همچنین به نظر می رسد معامله گران تمایلی به شرط بندی های جهت دار تهاجمی ندارند و ترجیح می دهند منتظر انتشار آمارهای تورم مصرف کننده درآمریکا در هفته آینده باشند که نقشی کلیدی در تأثیرگذاری بر تصمیمات سیاست آتی فدرال رزرو خواهد داشت. این نقش کلیدی در افزایش تقاضای دلار در کوتاه مدت ایفا می کند و انگیزه معناداری ایجاد می کند که به قیمت طلا اجازه می دهد از محدوده معاملاتی چند هفته ای عبور کند. در همین حال، XAU/USD می‌تواند محدوده قیمت محدود را افزایش دهد.

دیلی دایجست محرک های بازار: قیمت طلا فاقد جهت کوتاه مدت ثابت است، منتظر نشانه هایی در مورد مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو است.
داده‌های کلان قوی آمریکا و اظهارنظرهای تندروانه مقامات فدرال رزرو، سرمایه‌گذاران را مجبور می‌کند تا از شرط‌بندی خود برای کاهش شدید نرخ در سال جاری، که همچنان به عنوان یک باد مخالف برای قیمت بدون بازده طلا عمل می‌کند، کاهش دهند.
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز یکشنبه گفت که بانک مرکزی می تواند در تصمیم گیری در مورد زمان شروع تسهیلات اقتصادی به پشتوانه یک اقتصاد قوی محتاطانه عمل کند و امیدهای باقی مانده برای کاهش نرخ بهره در ماه مارس را از بین ببرد.
توماس بارکین فدرال ریچموند روز پنجشنبه گفت که بانک مرکزی زمان دارد تا در مورد تغییرات نرخ صبور باشد و او باید شاهد تداوم و گسترش اعداد تورم خوب باشد.
این به بازدهی اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا کمک می کند تا بالای 4.0% نگه داشته شود و XAU/USD را تضعیف می کند، اگرچه کاهش قیمت دلار آمریکا حمایت می کند و به محدود کردن روند نزولی کمک می کند.
فعالان بازار اکنون به ارقام تورم مصرف‌کننده آمریکا که هفته آینده منتشر می‌شود برای سرنخ‌هایی در مورد زمان‌بندی و سرعت کاهش نرخ بهره در سال جاری نگاه می‌کنند، که به نوبه خود، انگیزه جهت‌گیری جدیدی برای فلز فراهم می‌کند.
در همین حال، این کالا همچنان در مسیر ثبت ضررهای هفتگی متوسط قرار دارد، اگرچه در محدوده معاملاتی چند هفته‌ای که از ابتدای سال جاری برگزار شده است، محدود می‌شود، و این امر احتیاط را برای معامله‌گران تهاجمی تضمین می‌کند.
تحلیل تکنیکال: قیمت طلا فاقد جهت گیری ثابت است و در محدوده معاملاتی چند هفته ای محدود می ماند.
از منظر فنی، محدوده قیمت محدود به بلاتکلیفی معامله گران در مورد مسیر کوتاه مدت قیمت طلا اشاره دارد. علاوه بر این، نوسانگرهای خنثی در نمودار روزانه، قبل از قراردادن شرط‌بندی‌های تهاجمی، احتیاط را ضروری می‌کنند. در همین حال، منطقه 2022-2020 دلار ممکن است به محافظت از نزولی فوری قبل از پایین ترین سطح هفتگی، در حدود منطقه 2015 دلار ادامه دهد. برخی از فروش‌های متعاقب، علامت روانی 2000 دلار را نشان می‌دهد، که زیر آن قیمت طلا می‌تواند نزول به سمت میانگین متحرک ساده 100 روزه (SMA) را که در حال حاضر در منطقه 1987 دلار است، تسریع بخشد. این نزول می تواند بیشتر به سمت SMA بسیار مهم 200 روزه، نزدیک به منطقه 1966-1965 دلار گسترش یابد.

16666 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link