1

قیمت طلا در نزدیکی کف یک هفته‌ای خود ریزش کرد

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/11/17 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در بازه معاملاتی توکیو روز سه شنبه در یک باند معاملاتی باریک در نوسان بود و زیان‌های اخیر خود را تثبیت کرد و کف یک هفته‌ای در حدود 2015 دلار منطقه که روز گذشته لمس کرد، رسید. بدتر شدن جزئی در احساس ریسک جهانی به عنوان یک عامل کلیدی در حمایت از فلز گرانبهای امن در نظر گرفته می‌شود، اگرچه دلار آمریکا (USD) صعودی است و شرط می‌بندد که فدرال رزرو ممکن است نرخ بهره را به اندازه کاهش ندهد.

داده‌های کلان دریافتی آمریکا همچنان به اقتصاد هنوز انعطاف‌پذیر اشاره می‌کند و به فدرال رزرو فرصت بیشتری می‌دهد تا نرخ‌ها را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد. علاوه بر این، اظهارات تندروانه چندین مقام فدرال رزرو، از جمله جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، سرمایه گذاران را مجبور کرد که به کاهش انتظارات خود برای کاهش سیاست تهاجمی تر در سال 2024 ادامه دهند. این عامل کلیدی در افزایش شدید اخیر اوراق قرضه خزانه داری آمریکا بود. بازدهی، که باید زیربنای افزایش قیمت و سقف قیمت طلا باشد.

حرکت‌های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا در میان نشانه‌های بنیادی متفاوت، در نزدیکی کف یک هفته‌ای تثبیت می‌شود
نگرانی‌های مداوم در مورد تنش‌های ژئوپلیتیکی ناشی از درگیری‌ها در خاورمیانه و کندی رشد اقتصادی در چین، تا حدودی از قیمت امن طلا حمایت می‌کند.
مؤسسه مدیریت عرضه (ISM) روز دوشنبه گزارش داد که رشد بخش خدمات آمریکا در ماه ژانویه در بحبوحه افزایش سفارشات جدید افزایش یافت.
PMI غیر تولیدی ISM آمریکا در ماه گذشته از 50.5 در دسامبر به 53.4 افزایش یافت، با معیار قیمت نهاده یا جزء فرعی قیمت های پرداخت شده به بالاترین حد در 11 ماه گذشته.
این امر در رأس گزارش روز جمعه در مورد مشاغل آمریکا قرار گرفت و این دیدگاه را تأیید کرد که اقتصاد در وضعیت خوبی است و احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه مارس را کاهش می دهد.
علاوه بر این، نظرات تندروانه چندین مقام فدرال رزرو نشان می دهد که کاهش نرخ اول ممکن است تا ماه مه یا ژوئن رخ ندهد، که همچنان از افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا حمایت می کند.
بازده اوراق قرضه 2 ساله دولت آمریکا حساس به نرخ روز دوشنبه به بالاترین حد یک ماهه رسید و بازدهی شاخص 10 ساله خزانه داری آمریکا به راحتی بالای 4.0 درصد است.
دلار آمریکا در نزدیکی قله خود در تقریباً سه ماه گذشته ایستاده است و ممکن است به محدود کردن هر حرکت ارزشمندی برای فلز زرد بدون بازده کمک کند.
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در مصاحبه ای با برنامه 60 دقیقه سی بی اس که روز یکشنبه پخش شد، گفت که بانک مرکزی می تواند در تصمیم گیری برای کاهش نرخ بهره صبور باشد.
نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، استدلال کرد که احتمالاً نرخ خنثی بالاتر به این معنی است که بانک مرکزی می تواند قبل از شروع کاهش نرخ بهره، زمان بیشتری را برای ارزیابی داده های آینده صرف کند.
آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، خاطرنشان کرد که هفت ماه گزارش تورم خوب وجود دارد، هرچند در مورد زمان اولین کاهش نرخ بهره اظهار نظری نکرد.
طبق گزارش ها، شرکت سرمایه گذاری مرکزی هویجین چین گفته است که سرمایه گذاری خود را در ETF سهام چین افزایش خواهد داد و مصمم است از عملکرد پایدار بازار محافظت کند.
تحلیل تکنیکال: قیمت طلا با شکسته شدن مرز 2000 دلار می‌تواند ریزش را تسریع بخشد
از منظر تکنیکال، برخی از فروش‌های بعدی زیر محدوده 2012 تا 2010 دلار ممکن است علامت روانی 2000 دلار را نشان دهد. شکست متقاعد کننده به زیر دومی به عنوان یک محرک جدید برای معامله گران نزولی در نظر گرفته می شود و قیمت طلا را به حمایت 100 روزه میانگین متحرک ساده (SMA) می کشاند که در حال حاضر در منطقه 1984-1983 دلار است. XAU/USD در نهایت می تواند برای به چالش کشیدن SMA بسیار مهم 200 روزه، نزدیک به منطقه 1965 دلاری، کاهش یابد.

16627 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link