1

با توجه به گزارش NFPآمریکا، قیمت طلا در نزدیکی قله یک ماهه است

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/11/13 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در جریان بازه معاملاتی توکیو روز جمعه در یک باند معاملاتی باریک در حال نوسان بود و سودهای هفتگی خود را به قله یک ماهه خود که روز قبل لمس کرد، تثبیت کرد. لحن خطر به طور کلی مثبت، که با گزارش‌هایی مبنی بر در دست ساختن آتش‌بس اسرائیل و حماس تقویت می‌شود، به عنوان یک عامل کلیدی به عنوان یک باد مخالف برای فلز گرانبهای امن عمل می‌کند. علاوه بر این، معامله گران ترجیح می دهند قبل از انتشار جزئیات استخدام ماهانه آمریکا در حاشیه منتظر بمانند، که ممکن است نشانه های بیشتری را در مسیر سیاست فدرال رزرو  ارائه دهد و انگیزه جدیدی را برای فلز زرد غیر بازده ایجاد کند.

با توجه به ریسک داده‌های کلیدی، نگرانی‌های مجدد در مورد سلامت بانک‌های منطقه‌ای آمریکا، تنش‌های ژئوپلیتیکی و مشکلات اقتصادی چین ممکن است همچنان به عنوان یک بادگیر برای قیمت امن طلا عمل کنند. با این حال، یک جهش متوسط در بازده اوراق قرضه خزانه داری اآمریکا به دلار کمک می کند تا افت شدید اصلاحی روز قبل را از بالاترین سطح از 13 دسامبر متوقف کند. قیمت کالا و سقف صعودی. با این وجود، به نظر می‌رسد که XAU/USD برای اولین هفته در سه هفته قبل افزایش قیمت داشته باشد.

دیلی دایجست بازار: قیمت طلا روند صعودی هفتگی را متوقف می کند و معامله گران مشتاقانه منتظر گزارش مشاغل اآمریکا هستند.
مجموعه‌ای از گزارش‌های غیرمستند درباره آتش‌بس بین اسرائیل و حماس، اعتماد سرمایه‌گذاران را افزایش می‌دهد و قیمت طلا را در آخرین روز معاملاتی هفته محدود می‌کند.
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز چهارشنبه گفت که نرخ بهره به قله خود رسیده است و در ماه های آینده کاهش خواهد یافت، اگرچه انتظارات بازار برای چنین حرکتی در ماه مارس را کاهش داد.
گزارش ها حاکی از آن است که حماس اولین پیشنهاد خود را برای توقف طولانی مدت درگیری ها در غزه در ازای آزادی گروگان های باقی مانده که در اختیار دارد، دریافت کرد، هرچند هنوز به آن پاسخی نداده است.
شورشیان حوثی مدعی شدند که یک کشتی تجاری آمریکایی را در دریای سرخ مورد هدف قرار دادند، در حالی که اآمریکا حملات هوایی جدیدی را در یمن انجام داد و ده هواپیمای بدون سرنشین را هدف قرار داد که بنا بر گزارش ها برای پرتاب آماده شده بود.
نگرانی‌ها در مورد سلامت وام‌دهندگان منطقه‌ای در آمریکا روز پنجشنبه پس از آن که جامعه بانک نیویورک (New York Community Bankorp) از افزایش استرس در سبد املاک تجاری خود خبر داد، دوباره ظاهر شد.
 شاحص PMI رسمی تولیدی چین در ژانویه برای چهارمین ماه متوالی منقبض شد که نشان می‌دهد دومین اقتصاد بزرگ جهان در تلاش برای به دست آوردن مجدد حرکت است.
بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت اآمریکا در بحبوحه شرط بندی برای کاهش شدید نرخ توسط فدرال رزرو در سال 2024، زیر 4 درصد باقی می ماند و دلار آمریکا را تضعیف می کند.
وزارت کار گزارش داد که مطالبات اولیه بیکاری 9000 افزایش یافته و به 224 هزار نفر در هفته منتهی به 27 ژانویه از 215 کیلوویت بازنگری شده هفته قبل افزایش یافته است.
به طور جداگانه، PMI تولید مؤسسه مدیریت عرضه (ISM) از 47.4 به 49.1 در ژانویه بهبود یافت، در حالی که شاخص قیمت پرداخت شده از 45.2 در دسامبر به 52.9 افزایش یافت.
به نظر می‌رسد که XAU/USD در آستانه شکست دو هفته‌ای است. سرمایه‌گذاران اکنون به داده‌های مشاغل اآمریکا برای سرنخ‌هایی در مورد مسیر سیاست فدرال رزرو و برخی فرصت‌های تجاری معنادار نگاه می‌کنند.
انتظار می‌رود گزارش معروف NFP نشان دهد که اقتصاد اآمریکا در ژانویه 180 هزار شغل ایجاد کرده است که نسبت به 216 هزار شغل قبلی کاهش یافته است و نرخ بیکاری از 3.7 درصد به 3.8 درصد افزایش یافته است.
تحلیل تکنیکال: حریداران طلا دست بالا را دارند در حالی که بالاتر از نقطه شکست سطح مقاومت 2040-2042 دلار هستند.
از منظر فنی، حریدارن ممکن است اکنون منتظر خریدهای بعدی فراتر از منطقه 2065 دلاری یا قیمت بالای یک ماهه در روز پنجشنبه باشند، قبل از اینکه شرط‌بندی جدیدی انجام دهند. با توجه به اینکه نوسانگرها در نمودار روزانه به تازگی کشش مثبت را شروع کرده‌اند، قیمت طلا می‌تواند شتاب حرکت به سمت منطقه 2078-2079 دلار یاقله YTD را که در ژانویه تعیین شده است، افزایش دهد. حرکت صعودی بعدی باید به XAU/USD اجازه دهد تا دوباره هدف خود را به دست آورد تا سطح2100 دلار را به دست آورد و به سمت سطح مقاومت کلیدی  بعدی در نزدیکی منطقه 2020 دلار صعود کند.

16602 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link