1

قیمت طلا در انتظار نشست فدرال رزرو می باشد

ارسال توسط : Alireza عباسی 92 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در اولین روز هفته جدید برخی از خریداران را به خود جذب می‌کند و به افزایش اندک درون روزی خود در بازه معاملاتی لندن پایبند است، در حالی که حریداران منتظر عبور از سطح  میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) هستند. کشته شدن سه سرباز ارتش آمریکا در حمله پهپادی توسط گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران، خطر تشدید بیشتر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه را افزایش می‌دهد و بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر می‌گذارد. این امر از لحن ضعیف تر در بازارهای سهام مشهود است و از فلز گرانبهای امن حمایت می کند.

در همین حال، پرواز به سمت امن، همراه با امید به فرود نرم برای اقتصاد آمریکا، بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را پایین می آورد و نمی تواند به دلار آمریکا (USD) برای عبور از محدوده معاملاتی تقریباً دو هفته ای کمک کند. این به‌عنوان عامل دیگری در نظر گرفته می‌شود که به‌عنوان یک باد پشتی برای قیمت طلا عمل می‌کند. گفته می‌شود، کاهش احتمال کاهش سیاست تهاجمی‌تر توسط فدرال رزرو  در سال 2024، افزایش قیمت فلز زرد غیر بازده را محدود می‌کند. معامله گران نیز تمایلی ندارند و ترجیح می دهند منتظر نتیجه نشست دو روزه سیاست پولی FOMC در روز چهارشنبه باشند.

محرک‌های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا از تعمیق درگیری‌های خاورمیانه و کاهش بازده اوراق قرضه آمریکا سود می‌برد.
خطر تشدید بیشتر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر می‌گذارد و از قیمت امن طلا در اولین روز هفته جدید حمایت می‌کند.
حمله هواپیمای بدون سرنشین به یک پایگاه آمریکایی در اردن سه سرباز آمریکایی را کشت که اولین کشته شدن پرسنل نظامی آمریکا در منطقه از زمان آغاز جنگ حماس و اسرائیل در 7 اکتبر است.
پرزیدنت جو بایدن بر تعهد خود مبنی بر انتقام جویی دوچندان کرد و گفت که آمریکا باید پاسخ دهد و همه کسانی را که مسئول هستند در زمان و به روشی که ما انتخاب کنیم پاسخگو خواهد بود.
دلار آمریکا (USD) درست زیر اوج یک ماهه ثابت باقی می ماند و سرمایه گذاران همچنان انتظارات خود را برای کاهش تهاجمی تر توسط فدرال رزرو کاهش می دهند.
با این حال، داده‌های منتشر شده در روز جمعه نشان داد که تورم در ماه دسامبر به میزان قابل توجهی افزایش یافت و انتظارات را تأیید کرد که فدرال رزرو تا اواسط سال 2024 شروع به کاهش نرخ بهره خواهد کرد.
دفتر تحلیل اقتصادی آمریکا گزارش داد که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) در ماه دسامبر در سطح 2.6 درصد ثابت ماند.
در همین حال، شاخص قیمت سالانه Core PCE - که معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو در نظر گرفته می شود - بیش از حد انتظار کاهش یافت و از 3.2 درصد در نوامبر به 2.9 درصد رسید.
سایر جزئیات این نشریه نشان می دهد که هزینه های شخصی در ماه دسامبر 0.7٪ افزایش یافته است در حالی که درآمد شخصی 0.3٪ رشد داشته است که به تقاضای قوی از سوی مصرف کنندگان آمریکا اشاره دارد.
این بالاتر از انتشار قوی‌تر تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه چهارم آمریکا در اوایل هفته گذشته است و نشان می‌دهد که اقتصاد هنوز در وضعیت خوبی قرار دارد و خوش‌بینی نسبت به فرود نرم را تقویت می‌کند.
کاهش اندک در بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا مانع از هر گونه افزایش بیشتر برای گرینبک می شود و ممکن است همچنان به عنوان بادگیر برای فلز زرد غیر بازده عمل کند.
معامله گران همچنین ممکن است ترجیح دهند منتظر جلسه FOMC باشند که از روز سه شنبه شروع می شود و داده های کلان کلیدی این هفته آمریکا، از جمله گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در روز جمعه، منتظر بمانند.
تحلیل تکنیکال: قیمت طلا زیر سد محوری SMA 50 روزه باقی می‌ماند، منطقه عرضه 2040-2042 دلار کلید را در دست دارد.
از منظر فنی، هر حرکت بعدی فراتر از مانع 50 روزه SMA، که در حال حاضر در منطقه 2027-2028 دلار است، ممکن است به جذب برخی از فروشندگان در نزدیکی منطقه عرضه 2040-2042 دلار ادامه دهد. استحکام پایدار فراتر از دومی می‌تواند باعث صعود کوتاه مدت شود و قیمت طلا را تا مرز 2077 دلار در مسیر تا مرز 2100 دلار افزایش دهد.

16551 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link