1

قیمت طلا ضررهای یک شبه را معکوس می کند ممکن است باعث کاهش سود شود

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/11/3 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در بازه معاملاتی توکیو در روز سه‌شنبه، مقداری کاهش خرید را به خود جلب کرد و بخش عمده‌ای از زیان متوسط یک شبه را جبران کرد. تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، همراه با نگرانی‌ها در مورد بهبود ضعیف اقتصادی چین، تا حدودی از فلز گرانبهای امن حمایت می‌کند. با این حال، روند صعودی همچنان محدود می شود زیرا سرمایه گذاران همچنان به کاهش انتظارات برای کاهش سیاست تهاجمی تر توسط فدرال رزرو  ادامه می دهند، که می تواند فلز زرد غیر بازده را تضعیف کند. جدای از این، محیط ریسک‌پذیر ممکن است به محدود کردن هر گونه حرکت قدردانی معنی‌دار برای شمش پیش از ریسک‌های رویداد کلیدی بانک مرکزی این هفته، به‌ویژه نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا (ECB) در روز پنجشنبه کمک کند.

معامله گران این هفته همچنین با انتشار PMI های فلش جهانی در روز چهارشنبه مواجه خواهند شد که به ترتیب در روزهای پنجشنبه و جمعه با چاپ پیشروی تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم آمریکا و شاخص قیمت اصلی PCE آمریکا همراه خواهد شد. این به نوبه خود، باید یک انگیزه جهت دار جدید برای قیمت طلا ایجاد کند. در همین حال، تغییر در انتظارات در پی اظهارات تندروانه اخیر توسط چندین مقام فدرال رزرو، با اشاره به اینکه برای بررسی کاهش نرخ بهره خیلی زود است، نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت برای XAU/USD به سمت نزول است. از این رو، هر حرکت صعودی بعدی ممکن است همچنان به عنوان یک فرصت فروش تلقی شود و خطر از بین رفتن سریع آن را به دنبال دارد.

دیلی دایجست محرک های بازار: قیمت طلا جریان های امن را جذب می کند. انتظارات جنگ طلب فدرال رزرو برای محدود کردن سود
خطر تشدید بیشتر درگیری ها در خاورمیانه، همراه با مشکلات اقتصادی چین، به قیمت امن طلا کمک می کند تا در روز سه شنبه کشش مثبتی را به دست آورد.
همزمان با ادامه حملات پهپادی شورشیان حوثی تحت حمایت ایران به کشتی های تجاری در دریای سرخ، آمریکا هفتمین دور حملات خود را به موشک ضد کشتی حوثی ها انجام داد.
پاکستان و ایران تصمیم گرفته اند مسائل خود را با دیپلماسی حل کنند، در حالی که مناقشه اسرائیل و حماس تهدید به تبدیل شدن به یک جنگ بزرگ و تأثیر بر اقتصاد جهانی است.
سرمایه گذاران همچنان انتظارات خود را برای تسهیل سیاست تهاجمی تر توسط فدرال رزرو در پی نشانه هایی مبنی بر اینکه اقتصاد هنوز در وضعیت خوبی قرار دارد، کاهش می دهند.
قیمت گذاری فعلی بازار حاکی از احتمال 40 درصدی کاهش نرخ بهره در ماه مارس است که در مقایسه با 80 درصد یک هفته قبل، و پنج کاهش 25 واحدی نرخ بهره در سال 2024 در مقایسه با شش هفته پیش، کاهش یافته است.
بازدهی اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا دقیقاً پایین‌تر از بالاترین سطح از ماه دسامبر که هفته گذشته لمس شد، باقی می‌ماند و به عنوان یک بادگیر برای دلار آمریکا عمل می‌کند و XAU/USD را محدود می‌کند.
همانطور که انتظار می رفت، بانک مرکزی ژاپن تصمیم گرفت وضعیت موجود را حفظ کند و تنظیمات سیاست پولی بسیار شل خود را در پایان نشست ژانویه سه شنبه این هفته بدون تغییر باقی بگذارد.
معامله گران اکنون به نشست بانک مرکزی اروپا (ECB) نگاه می کنند، که همراه با PMI های جهانی، پیشروی تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم آمریکا و شاخص اصلی قیمت PCE آمریکا، برای یک انگیزه جدید.
تحلیل فنی: قیمت طلا ممکن است برای عبور از سطح مقاومت محوری 2040-2042 دلار تلاش کند.
از منظر فنی، هر حرکت بعدی به بالاتر از منطقه 2030 دلاری احتمالاً با  سطح مقاومت کلیدی در نزدیکی منطقه عرضه 2040-2042 دلار روبرو خواهد شد. مورد دوم باید به عنوان یک نقطه محوری کلیدی عمل کند، که در صورت پاکسازی قاطعانه می‌تواند باعث ایجاد یک تجمع کوتاه مدت شود. پس از آن قیمت طلا ممکن است به منطقه 2077 دلار صعود کند قبل از اینکه بخواهد علامت گرد 2100 دلاری را بدست آورد.

16508 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link